ik ben een paar dagen geleden begonnen met c#, ik heb al wat ervaring met c++ en delphi, dus zo heel groot is die overstap niet. maar hier is een probleem waar ik niet uitkom. ik wil een soort galgje maken, zoals ik al eens eerder in dephi had gedaan. ik heb het boek er al eens op doorgespit, maar ik kon niks vinden. ook de search en google boden geen uitkomst.
waarschijnlijk is het zo simpel dat het gewoon nooit gevraagd word. alleen ik heb nu het punt berijkt dat ik het liefst alles het raam uitgooi.
naar mijn weten hoort dit gewoon te werken, maar dan geeft de compiler de volgende fout:
waarschijnlijk is het zo simpel dat het gewoon nooit gevraagd word. alleen ik heb nu het punt berijkt dat ik het liefst alles het raam uitgooi.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| private void button1_Click(object sender, System.EventArgs e)
{
string teradenwoord=textBox2.Text.ToUpper();
string puntwoord="woord";
for(int t=0;t < teradenwoord.Length;t++)
{
puntwoord[t]='.';
}
label4.Text=puntwoord;
} |
naar mijn weten hoort dit gewoon te werken, maar dan geeft de compiler de volgende fout:
de bedoeling is dus, dat label4.text evenveel puntjes krijgt als dat het te raden woord letters heeft.Property or indexer 'string.this[int]' cannot be assigned to -- it is read only
Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz