[terminal] null modem lpt ipv com

Pagina: 1
Acties:

• Icheb
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-04 09:35
Ik ben op zoek naar een methode om een lpt verbinding tot stand te brengen via een paralle null-modem kabel.
Ik heb zelf al even zitten proberen met de lpt poort, maar er komt nou niet echt iets uit eigenlijk.

Ik heb al even gekeken naar PLIP, maar dit is niet precies wat ik zoek. Wat ik nodig heb is een terminal systeem zodat als er ernstige problemen met die machine zijn ik de kabel erin kan proppen en dan gewoon kan inloggen om hem weer aan te trappen :D

Weet iemand misschien of dit inderdaad wel mogelijk is en hoe dit moet ?

OS server : RedHat 7.3
OS laptop waar de verbinding heengaat : WinXP Pro

sebsoft.nl

Verwijderd

PLIP is voor zover ik weet de enige manier om een verbinding op te zetten via de parallelle poort. Waarom kun je niet gewoon een seriel poort gebruiken?

• Icheb
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-04 09:35
Voor de paralelle poort heb ik hier al een kabel liggen, en tot zover ik weet is deze sneller dan bij een seriele poort, daarom wilde ik het door middel van een paralelle verbinding doen in plaats van een seriele verbinding.

Maar ik begin te geloven dat het niet echt tot de mogelijkheden behoort, zo te zien is de paralelle poort alleen geschikt voor datatransfers. (net zoals vroeger in dos met interlnk en intersvr of tegenwoordig in windows ook zoiets)

sebsoft.nl

• Tomaat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-04 13:11
een terminal op de serieele poort slurpt ook maximaal maar 9600 Baud hoor ;)
dit is vrij eenvoudig te realiseren met een getty pakketje. MGetty is een van de meest gebruikten