Toon posts:

P4 boxed cooler vraag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn p4 boxed cooler is stuk!!
nu heb ik nog wel een andere boxed cooler maar die is niet van een 3ghz dus zonder copper sink gewoon allu.. cooled deze wel genoeg?

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Het zal allicht warmer worden, maar misschien voldoet het? Een P4 zal niet snel aan warmte overlijden dus wat dat betreft kan je het proberen. (gewoon temp even in de gaten houden)
Niet dat een nieuwe goede koeler zo'n enorme investerign is trouwens ;)

[ Voor 9% gewijzigd door m-m op 30-08-2003 14:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
nee maar die heb ik liggen een nieuwe niet.... wil eigelijk wel een zalman 7000 maarja weeet het nog niet zeker schijnt dat ie de beste is....

[ Voor 79% gewijzigd door m-m op 30-08-2003 15:14 . Reden: verkeerdeaccount gefixt :) ]

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

:? Ben jij nou dezelfde als de topic starter?
Ja dus :P

[ Voor 17% gewijzigd door Guillome op 30-08-2003 15:01 ]

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Gigabyte Gaming OC 16G 5080 RTX, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

• Paul C
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-02 11:46
Zit er geen RMA op zo'n boxed cooler??

Want dan stuur je de boxed cooler gewoon terug en gebruik je zolang die andere boxed cooler of je koopt gewoon een nieuwe cooler die wel goed is...

Verwijderd

Topicstarter
ja dat is het probleem ook niet dus die gaat echt wel terug wou dus alleen verschil in prestatie weten tussen copper sink en alu sink.... dus of dat gaat werken maar ja dus... volgens julie.

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-02 18:26

swampy

Coconut + Swallow = ?

De Zalman 7000 Ruled!

Hoor je bijna niet en koelt toch extreem goed :-), kan het aanraden.....het is je euro's waard :-)

Maar voor tijdelijk zou die heatsink die je nu hebt goed genoeg moeten zijn :-)

There is no place like ::1

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Wat kan je er stuk aan maken trouwens? :)

De fan toch alleen? :P

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

• Adam
  • Laatst online: 14-11-2022
Kun je niet gewoon een nieuwe fan op je oude heat-sink schroeven?
Dan hoef je je helemaal geen zorgen te maken over het verschil in geleiding.
(Alleen nog even controleren of de fan ongeveer dezelfde capaciteit heeft en dan ben je helemaal klaar)

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Meneer aard

Porsche rulez!

Bij AMD PIB krijg je 3 jaar garantie

Ik denk dat ze daar bij intel ook al zo ver zijn neem ik aan.

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Adam schreef op 30 August 2003 @ 16:07:
Kun je niet gewoon een nieuwe fan op je oude heat-sink schroeven?
Dan hoef je je helemaal geen zorgen te maken over het verschil in geleiding.
(Alleen nog even controleren of de fan ongeveer dezelfde capaciteit heeft en dan ben je helemaal klaar)
bij de P4 boxed coolers die ik heb gezien zit de fan gewoon IN het bevestigingsclipgebeuren. Het is zeg maar 1 geheel uit plastic. Fan vervangen wil dus niet echt.

• yogy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-02 19:03
Bij de boxed cooler van mijn processor (PIV 2,4 GHz 533 MHz, de alu versie, dus) kan je de heatsink los halen, kan je dan niet gewoon de heatsink over zetten?

• Adam
  • Laatst online: 14-11-2022
m-m schreef op 30 August 2003 @ 17:04:
[...]

bij de P4 boxed coolers die ik heb gezien zit de fan gewoon IN het bevestigingsclipgebeuren. Het is zeg maar 1 geheel uit plastic. Fan vervangen wil dus niet echt.
Het klopt dat die fan aan de bevestigingsclip vastzit, maar op de PIV mobo's die ik heb gezien kon je ook alléén maar een cooler met een dergelijke bevestigingsclip bevestigen.
Als de TS een vervangende cooler heeft moet deze dus eenzelfde aansluiting hebben en is de heatsink waarschijnlijk(hopelijk) even groot. In dat geval wisselt hij alleen de heatsink om en gebruikt hij de fan inclusief bevestigingsclip van de vervangende cooler.

• 2bme
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-04-2024

2bme

Oude Tweakers addict...

Verwijderd schreef op 30 augustus 2003 @ 15:47:
ja dat is het probleem ook niet dus die gaat echt wel terug wou dus alleen verschil in prestatie weten tussen copper sink en alu sink.... dus of dat gaat werken maar ja dus... volgens julie.
Post het verschil in prestatie ook nog even ;) ?
Is altijd leuk nl. dat soort gegevens.

Maar als je je temp in de gaten houdt, wat let je om dit gewoon te proberen? Die alu koeler moet dan toch wel van een northbridge afkomen al wil die zoveel slechter koelen, dat je processor overlijdt....

I used to be schizofrenic, but we're oke now... ;)

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-12-2025
Ook in de alu uitvoering zijn er verschillende type's en binnen dezelfde type's nog varianten met andere Fans. Ik heb zelf ook zo'n koperen, maar ik was niet onder de indruk van het koelvermogen. De fan maakte een hoop herrie, maar echt koelen nee dus. Met een alu versie had ik een beter resultaat.
Nu werk ik met een waterkoeling, dat bevalt zeer goed.
De mogelijke reden dat de koperen niet zo goed werkte was dat hij niet uit een stuk was maar dat de ribben er in geklemt zaten. En dat klemmen was dus niet zo geweldig, een aantal ribben zaten los.

Do as I say, don't do as I do.

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
he ik heb toch sterk het idee dat ik hier een reply neergezet had en dat die nu weg is.

[ Voor 4% gewijzigd door smvs op 30-08-2003 21:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nou kan niet alleen de fan overzetten want die cooler moet terug voor rma ... maar heb dus een standaard erop, en moet zeggen die gewone niet copper beter is qua noise... weet niet wat ze veranderd hebben maar die oude lijken beter... en qua temp maakt het niet benoemswaardig uit... dus het maakt wijnig uit vind dat die alu stiller zijn over het algemeen... tnx voor al jullie reply;s
Pagina: 1