Toon posts:

[MFC/C++] Hoe project te bouwen in VC++ *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Moeilijk om mijn vraag een goede topic te geven, mijn excuus hiervoor.

Maar... Visual C++ is (was) dus helemaal nieuw voor mij. Console Apps heb
ik geen probleem mee. Nu lukt het me wel aardig om een 'Skeleton Application' te maken met MFC (hoe kan dat ook moeilijk zijn) maar nu ben ik niet zo bekend met de methodes e.d. om in een windows omgeving te programmeren.

Mijn vraag is dan eigenlijk ook. Waar laat ik mijn eigen functies. Wat is hier de methode voor. Internet biedt genoeg MFC voorbeelden maar niet hoe je je eigen werk er in implementeert.

Iemand een leuk voorbeeld.

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-08 16:46

curry684

left part of the evil twins

Het bedrijf waar Steve Ballmer CEO is heet Microsoft en kort je af met MS. Termen als M$ en Mickeysoft zijn enkel kinderachtige verbasteringen en voegen niets toe. Dus ajb niet doen. Ditzelfde geldt ook voor Linsux etc. Een gefundeerde discussie over pro en cons mag natuurlijk, maar dit is enkel flamen.

Topictitel opgekuist dus. Voor de rest heb ik geen idee wat je nu eigenlijk wil en wat je feitelijke vraag is. Kun je wellicht adh P&W FAQ - De "quickstart" even proberen je topicstart begrijpelijk te maken?

Professionele website nodig?

• MisterData
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-08 20:35
Ik vind dat mensen EERST moeten weten hoe Win32 werkt, en DAN pas met MFC gaan beginnen. Dus eerst www.winprog.org (klik op tutorial) leren, dan een programma ermee schrijven, veel opzoeken, veel demo-code lezen, en DAN pas aan de MFC. MFC lijkt makkelijk, maar op het moment dat je iets wil doen dat buiten de MFC functies valt, dan ben je mooi het haasje... bovendien gebruikt MFC ook gewoon alle types zoals HWND en HINSTANCE die Win32 ook gebruikt... wel handig als je weet hoe je ze in Win32 gebruikt, voordat je gaat MFC'en.

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-08 16:46

curry684

left part of the evil twins

Ik vind dat mensen nooit moeten beginnen met MFC :z

MFC is een anachronisme: een slecht opgezet framework dat niet meer is dan een te dunne wrapper om Win32 zelf, en daarmee uitnodigend tot slecht programmerwerk. Pak dan .NET of geen framework: .NET klopt tenminste aan alle kanten en heeft toekomst.

Professionele website nodig?

• MisterData
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-08 20:35
curry684 schreef op 30 August 2003 @ 18:59:
Ik vind dat mensen nooit moeten beginnen met MFC :z

MFC is een anachronisme: een slecht opgezet framework dat niet meer is dan een te dunne wrapper om Win32 zelf, en daarmee uitnodigend tot slecht programmerwerk. Pak dan .NET of geen framework: .NET klopt tenminste aan alle kanten en heeft toekomst.
Of wxWindows, dat is tenminste nog crossplatform...

• riezebosch
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-06 17:10
vind MFC uitstekend geschikte wrapper (net zo dik als je zelf wilt), maar ben het ermee eens dat je eerst Win32 moet kunnen om MFC te begrijpen. Als je nog nooit een CALLBACK hebt geschreven, snap je nooit wat de MESSAGE_MAP nou precies doen (als voorbeeldje).

Canon EOS 400D + 18-55mm F3.5-5.6 + 50mm F1.8 II + 24-105 F4L + 430EX Speedlite + Crumpler Pretty Boy Back Pack

Pagina: 1