Toon posts:

improper frequence combination??

Pagina: 1
Acties:
  • 27 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik weet niet zeker of ik in het juiste forum zit, maar probeer het toch maar. Ik heb al sinds 1,5 jaar een computer en die heeft het altijd goed gedaan. Totdat ik hem gister wilde opstarten en ik de melding kreeg dat hij geen boot-up kon vinden. Please insert boot-up disk (ik weet niet meer precies wat er stond, maar kreeg die melding bij het opstarten, dus net na het scherm waarop staat wat er allemaal in mijn computer zit). Daarna nog een keer opgestart en kreeg dezelfde melding. Daarna nog een keer en toen kwam ik automatisch in de bios terecht waarin de volgene melding stond: "During the last boot-up, your system hung for improper frequency combination. Your system is now working in safe mode. To optize the system performance and reliability, make sture the frequency combination conforms to the specification of your CPU, DIMM and other connected devices". Ik kon echter niks in de bios veranderen, hij was vastgelopen. Toen nog maar een keer gereboot, maar nu kreeg ik niks meer op het scherm te zien, bleef op standby staan. Weet iemand waar dat allemaal aan kan liggen en wat ik hieraan kan doen??

ik heb even met de search functie zitten zoeken en daar kom ik aantal maal hetzelfde probleem tegen. Maar ik lees nergens dat de monitor niet meer aanspringt. Ik krijg dus geen beeld meer en kan verder helemaal niks doen. Waar zou dat door veroorzaakt kunnen worden?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2003 14:54 ]

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Dit kan door van alles veroorzaakt worden. Je geeft ons véél te weinig info om mee te werken. Zie eerst deze eens: Dit graag lezen eer je post :) Neem 'm door en probeer eerst een aantal dingen die in de troubleshooter staan (like een BIOS reset b.v.)

Mocht dat allemaal niet helpen dan open je gewoon weer een nieuw topic :) Plaats daarin o.a. de specs van je bak maar ook wát je al geprobeerd hebt plus de bevindingen. We kunnen nu namelijk wel allemaal tips gaan geven maar dan vallen we in de herhaling. Plus omdat we geen enkel idee hebben welke hardware het hier betreft dat veel te lastig gaat worden.

Jij levert de juiste info, dan kunnen wij je helpen :)

[ Voor 4% gewijzigd door Abbadon op 30-08-2003 16:56 ]

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Dit topic is gesloten.