[sb Audigy 2] Geluid kraakt met netwerkverkeer

Pagina: 1
Acties:

• Rennie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-08 09:50
Hoi,

Ik heb 2 dagen geleden een Audigy 2 gekocht omdat mijn onboard geluid contstant kraakte.

Ik dacht het krakende geluid op te lossen door een Audigy 2 te kopen. Dit is deels gelukt. Het geluid is opzich rete goed. Helaas begint het geluid als een idioot te kraken als ik iets kopieer via het netwerk.(maakt niet uit welke hd Ook begint het geluid te kraken als ik iets van mijn stand alone schijf naar mijn raid 0 opstelling kopieer (andersom niet :? )

Ik heb irq settings gechecked en daar bleek dat de irq van het onboard netwerk en de audigy op dezelfde irq zaten. Heb de audigy in een ander pci slot gedaan, nu is de irq gelijk aan die van de raid controller. Zou het hieraan kunnen liggen?
Heb de nieuwste drivers geinstallleerd. Pci latencies veranderd. Helpt allebei niet.

En nee speakers en kabels zijn niet gaar. Alles deed het perfect met mijn vorige systeem.
Is mijn audigy gaar?

Aub niet met searches gaan gooien. Heb uitgebreidt gezocht. Er zijn veel topcis over audigy 2 maar geen met audigy2 en hdd activiteit problemen.

Misschien nuttig:
http://www.xs4all.nl/~berendse/rene/system%20info.jpg

Systeem:
asus pc4800 deluxe mobo (intel chipset)
sb audigy 2
2x wd 120gb in Raid 0
geforce fx 5900
corsair twinx 2x512 dchannel pc 3200
3com gbit onboard network
Winxp pro (sp1 integrated)

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

weer ander pci slot proberen ;)
ligt toch aan de irq en niet aan de audigy.
kan je in windows zelf geen irq aan de audigy geven :?
(de raid gebruikt ook de pci bus net als de onboard netwerk kaart )

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

Dit ligt helaas aan die fucked up drivers van Promise, ik heb exact hetzelfde gehad met deze controller.
Heb hierna gelukkig gratis een Abit IC7-G gekregen met Silicon Image 3112A SATA chipset, deze geeft totaal geen problemen met m'n 2 Raptors in Raid-0

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:17

scorpie

Supra Addict

Ligt aan een combinatie van spullen, ik heb een oplossing gevonden (niet raar opkijken..):

tv out aan m'n tv hangen met kabel erin, en kraak / zoem is weg. (aarde ofzo? no idea)
probeer het maar. :)

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

• Countess
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-07 01:41
welke snelheid gebruikt de standalown schijf?
ik had ook krakend geluid met mijn sb live als ik iets kopieered soms.
bleek dan mijn HD's afentoe terug sprongen op PIO4 in plaats van de normale UDMA 6 (bij WD schijven zal dit UDMA 5 zijn)
toen ik ze weer op udma had gezet was alles weer prima.
even kijken bij je primare ide controler welke modes hij gebruikt voor die schijf.

[ Voor 10% gewijzigd door Countess op 30-08-2003 14:40 ]

mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!

• JeroenT
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-08 07:37

JeroenT

hoi!

Heb ik ook gehad , maar dan met een Asus P4PE , oplossing was de onboard (broadcom ding)netwerkkaart disablen en een nieuwe 3com erin zetten.

Ook IRQ instellingen maakte geen drol uit in mijn geval , het was puur de netwerkkaart die stoorde.

• Rennie
chucky666 schreef op 30 August 2003 @ 14:32:
weer ander pci slot proberen ;)
ligt toch aan de irq en niet aan de audigy.
kan je in windows zelf geen irq aan de audigy geven :?
(de raid gebruikt ook de pci bus net als de onboard netwerk kaart )
Weet je zeker dat het aan de irq instellingen ligt?
Ik zou ook niet weten hoe je dit moet veranderen in windows

Kabel aan tv en tvout aansluiten is wel leuke oplossing maar ik wil eigenlijk ook wel dat het normaal werkt..
En om nou een ander mobo te gaan halen :/. Op zich is dit verder een goed moederbord.

Stand alone hd draait inderdaad op udma 5

Maar waar ligt het nou precies aan dan?. Onboard netwerk of irq hetzelfde met raid controller.

• JeroenT
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-08 07:37

JeroenT

hoi!

Rennie schreef op 30 augustus 2003 @ 16:07:
[...]

Weet je zeker dat het aan de irq instellingen ligt?
Ik zou ook niet weten hoe je dit moet veranderen in windows

Kabel aan tv en tvout aansluiten is wel leuke oplossing maar ik wil eigenlijk ook wel dat het normaal werkt..
En om nou een ander mobo te gaan halen :/. Op zich is dit verder een goed moederbord.

Stand alone hd draait inderdaad op udma 5

Maar waar ligt het nou precies aan dan?. Onboard netwerk of irq hetzelfde met raid controller.
Gewoon proberen , eerst je onboard nicje uitzetten in bios en er een los kaartje indrukken (mits voorradig)

Anders zou je ook in je bios IRQ's hard kunnen toewijzen aan apparaten.
Eigenlijk alles even proberen totdat je het probleem gevonden hebt.

• Rennie
Heb er ff een Nic kaartje ingedaan. Geen gekraak meer!
Raar dat de onboard netwerk ervoor zorgt dat de raid controller en het geluid intefereren.
Van schijf naar schijf was het namelijk ook.
Naja het werkt nu eindelijk allemaal!

• John_Glenn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-08-2023

John_Glenn

verdeelt de whooping.

Ik zit ook met zo'n probleem.
Klubbheads schreef op 30 August 2003 @ 16:13:
Anders zou je ook in je bios IRQ's hard kunnen toewijzen aan apparaten.
Heb al in het BIOS geprobeerd hard een IRQ toe te wijzen. Windows negeert die setting gewoon!
Nu zitten mijn UDMA66 controller, USB controller, NIC, AGP kaart, en twee geluidskaarten allemaal op IRQ 9 :/

[ Voor 2% gewijzigd door John_Glenn op 30-08-2003 18:11 . Reden: verkeerde smilie... |:( ]

• langgelee2002
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-06-2018
Ik raad de via latency patch aan, ik had hetzelfde probleem met mn SB live! en kort geleden ook met mn nieuwe audigy2. Patchje weer geinstalleerd, kraakjes weg.

zoek maar eens op :

vlatency_v019

Edit: ik zie dat je een intel chipset hebt, deze tip is dus voor de die-hard via-users ;)

[ Voor 31% gewijzigd door langgelee2002 op 30-08-2003 22:21 ]

Promoter of no cheats and fair play

• yogy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-08 20:37
Klubbheads schreef op 30 August 2003 @ 15:06:
Heb ik ook gehad , maar dan met een Asus P4PE , oplossing was de onboard (broadcom ding)netwerkkaart disablen en een nieuwe 3com erin zetten.

Ook IRQ instellingen maakte geen drol uit in mijn geval , het was puur de netwerkkaart die stoorde.
Ik heb dit ook met m'n P4PE icm. met een Promise Fasttrack TX2000.
Zal het eens proberen met een ander nicje.

• Caerbannog
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-12-2024

Caerbannog

Let's make better things.

ha! Hier heb ik laatst ook een topic over geopend! Ik heb 't probleem met m'n P4PE, dat als ik de onboard netwerkkaart gebruik alle PCI apparaten slecht gaan werken. d.w.z. : Mn isdn modem wil niet meer inbellen, en mn geluidskaart gaat kraken.
Mijn oplossing: 'k heb een nieuwe Intel netwerkkaart gekocht --> probleem over :(

• yogy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-08 20:37
Zou het geflikker van m'n tv kaart dan ook over zijn? Ik ga het nu meteen even proberen.

edit:

Het maakt geen zak uit :( .

offtopic:
Het plaatje werkt niet meer, want dat stond in m'n foto album. :(

[ Voor 15% gewijzigd door yogy op 02-09-2003 00:44 ]

Pagina: 1