Externe Floppydrive Notebook herkennen als A:\ ?

Pagina: 1
Acties:

• Gullie007
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Inleiding:
We zijn zo zachtjes aan eens aan het oriënteren op een nieuwe laptop, en wat me opviel is dat de meeste nieuwe laptops (wil nl een Centrino hebben) geen floppydrive meer hebben.
Nu is dat natuurlijk heel begrijpelijk, 't is immers een zwaar verouderd medium en er zijn veel betere alternatieven (in de vorm van o.a. een USB-stick) beschikbaar.

Helaas hebben we een heel oud boekhoudprogramma, waar we nog lang niet aan vervanging toe zijn - dat moet ivm professioneel gebruik met licentie gekocht worden en dan zijn ze niet echt goedkoop te noemen.
Het boekhoudprogramma gebruikt voor de o-zo-belangrijke backup's de A:\ drive, floppy dus.

Vraag :? :
Nu willen we op de nieuwe laptop dat oude boekhoudprogramma blijven gebruiken. Als we daar een externe floppydrive bij kopen, herkent 't systeem 'm dan als een A:\-drive zodat het stokoude programma 'm ook gewoon herkent?
Of wordt 'ie als Removable Drive herkend, met een veel hogere drive-aanduiding, waardoor 't programma 'm niet meer herkent?

Ik stel hier de vraag omdat de support van 't programma al lang en breed afgelopen is en dat de makers 't daarna letterlijk vertikken er een woord aan vuil te maken je te helpen, bovendien kon ik er in de search niets over terug vinden..

Alvast bedankt voor de hulp! :)

System Specs Desktop | System Specs Laptop

• Tatsu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Ik heb hier een laptop staan met een externe floppydrive voor de USB. Het is een Toshiba.
Zal het even voor je nakijken.
Be right back.

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

• Gullie007
  • Niet online
Klinkt perfect, heel graag!

Verwijderd

Een toshiba (ong 2 jaar oud) herkent een usb floppy drive als A:\

Ik weet alleen niet wat moderne laptops doen.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2003 14:50 ]

• Tatsu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Verwijderd schreef op 30 August 2003 @ 14:49:
Een toshiba (ong 2 jaar oud) herkent een usb floppy drive als A:\

Ik weet alleen niet wat moderne laptops doen.
Klopt inderdaad. Maar wordt dat ook niet bepaald door de desbetreffende driver?
Ik mag aannemen dat dit gewoon standaard is, ook voor een ander merk van een externe usb floppy drive.

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Iedere computer hier pakt mijn USB fdd als A:.
Windows kijkt gewoon welke drive als eerste vrij is voor de FDD. en dat wordt dan A:.

Verwijderd

Tatsu schreef op 30 August 2003 @ 14:51:
Ik mag aannemen dat dit gewoon standaard is, ook voor een ander merk van een externe usb floppy drive.
Hier moet ik je gelijk in geven. Als je een externe floppy drive koopt dan mag je ervan uitgaan dat de desbetrefende driver hiervoor zorgt.

• Gullie007
  • Niet online
Right! Dus het lijkt er dan op dat ook dat stokoude boekhoudprogramma die drive gaat herkennen als zijnde floppy?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Gullie007 schreef op 30 August 2003 @ 14:59:
Right! Dus het lijkt er dan op dat ook dat stokoude boekhoudprogramma die drive gaat herkennen als zijnde floppy?
Alle progsels zien hem gewoon als een FDD hoor.
Is het progsel misschien dosbased? zet dan legacy support aan (maar als het onder windows draait is dat ook al niet nodig).

Verwijderd

mocht je uberhaupt geen floppydrive meer hebben, dan werkt het commando SUBST misschien, en RamdiskNT (of Ramdisk98/ME) -> www.cenatek.com (vanwege complete flopppydrive emulatie)

• Gullie007
  • Niet online
Terw_Dan schreef op 30 August 2003 @ 18:12:
[...]

Alle progsels zien hem gewoon als een FDD hoor.
Is het progsel misschien dosbased? zet dan legacy support aan (maar als het onder windows draait is dat ook al niet nodig).
DOSbased, absoluut! Windows-printers doen het niet eens! :'(
Zal tzt even gaan zoeken naar dat Legacy-support. Wat houdt 't precies in? Heb er nooit van gehoord, neem aan dat 't iets van ondersteuning is van oude troep?
Verwijderd schreef op 30 August 2003 @ 19:38:
mocht je uberhaupt geen floppydrive meer hebben, dan werkt het commando SUBST misschien, en RamdiskNT (of Ramdisk98/ME) -> www.cenatek.com (vanwege complete flopppydrive emulatie)
Kee, thnx, zal tegen die tijd een proberen of dat werkt! Scheelt weer 50 tot 100 euro voor een externe FFD...

Pagina: 1