Ik heb een ASUS A7V266 moederbord met een AMD XP 1800+. Nu heb ik het volgende probleem.
Als ik in de bios instel dat ik op 1533 MHz wil draaien, en dan probeer te booten dan lukt dat soms. Echter meestal reboot de PC nog voordat ie in windows is. Als ik op 1150 MHz draai dan is er geen probleem.
- Ik dacht eerst aan een software probleem. Ik heb windows 98 geprobeerd opnieuw te installeren, maar zelfs tijdens het installeren werd er gereboot.
- Toen heb ik naar het geheugen gekeken. Ik heb memtest86 gedraait, maar daaar kwamen ook geen fouten uit naar voren.
- Ik heb mn PCI-kaarten zo in mn PC gestoken dat er geen IRQ conflicten kunnen ontstaan.
- Ik heb een aantal PCI-kaarten uit mn PC gehaald
- Ik heb een aantal case-fans uitgezet en mn kast opengezet
- Gegoogled naar het probleem
- Gesearched naar het probleem
De problemen doen zich pas een paar maanden voor, eigenlijk sinds ik mijn IBM 60GB omgeruild heb voor een Maxtor 80GB.
Heeft er iemand enig idee wat de oorzaak (en oplossing) kan zijn?
Voltages:
VCORE: 1.82V
+3.3: 3.28V
+5: 4.40V
+12: 11.36V
Temps:
Stressed: 59 C
Idle: 51 C
Als ik in de bios instel dat ik op 1533 MHz wil draaien, en dan probeer te booten dan lukt dat soms. Echter meestal reboot de PC nog voordat ie in windows is. Als ik op 1150 MHz draai dan is er geen probleem.
- Ik dacht eerst aan een software probleem. Ik heb windows 98 geprobeerd opnieuw te installeren, maar zelfs tijdens het installeren werd er gereboot.
- Toen heb ik naar het geheugen gekeken. Ik heb memtest86 gedraait, maar daaar kwamen ook geen fouten uit naar voren.
- Ik heb mn PCI-kaarten zo in mn PC gestoken dat er geen IRQ conflicten kunnen ontstaan.
- Ik heb een aantal PCI-kaarten uit mn PC gehaald
- Ik heb een aantal case-fans uitgezet en mn kast opengezet
- Gegoogled naar het probleem
- Gesearched naar het probleem
De problemen doen zich pas een paar maanden voor, eigenlijk sinds ik mijn IBM 60GB omgeruild heb voor een Maxtor 80GB.
Heeft er iemand enig idee wat de oorzaak (en oplossing) kan zijn?
Voltages:
VCORE: 1.82V
+3.3: 3.28V
+5: 4.40V
+12: 11.36V
Temps:
Stressed: 59 C
Idle: 51 C
Temper is the one thing you can't get rid of by losing it.