[printer][HP 930c] Eén kleur 'geblokkeerd'

Pagina: 1
Acties:
  • 210 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• wacko
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-01 15:21
Printer: HP Deskjet 930c

Situatie:
  1. Men neme de kleurencartridge uit de printer
  2. Deze veegt men vervolgens langs een zakdoekje
  3. Geconstateerd is dat alledrie de kleuren netjes op het doekje komen
  4. Inktpatroon terug in printer
  5. Automatische testpagina afdruk
  6. Op de testpagina is goed te zien dat één kleur (cyaanblauw) _niet_ wordt afgedrukt
  7. Men neme wederom de kleurencartridge uit de printer
  8. Deze veegt men weeral langs een zakdoekje
  9. Vervolgens komt zelfs na veel poetsen er geen cyaanblauw meer uit!
  10. Na de cartdridge een nachtje te hebben laten staan kan het bovenstaande worden herhaald.
Getest met twee kleurencartridges (waarvan één vers-uit-de-verpakking nieuwe) van een merk (Wecare) dat voorheen nooit problemen heeft gegeven. De spuitkoppen zitten op de cartridges, dus dit zijn ook twee verschillende. Het probleem deed zich van de ene op de andere dag opeens voor. Ik sluit uit dat het aan de computer en/of kabel zou liggen, want de interne testpagina van de printer zelf wordt ook foutief afgedrukt.

Mij conclusie hieruit: .... :?

Is de electronica van de printer busted?
Kàn een printer überhaupt een kleur van een zelfstandige, losstaande, onafhankelijke cartridge zò blokkeren dat er een tijdlang geen inkt meer uit komt!? :?

Geraadpleegd zijn: HP support pagina's, GoT FAQ/search, Google.

Enige hulp/suggesties/ideeën zouden erg op prijs worden gesteld :).

Verwijderd

Ik zal dit oude topic even omhoog schoppen, aangezien ik hetzelfde probleem heb met mijn 930c.

Ik heb de 930c al een paar jaar en hij deed het altijd prima.
Na een tijdje heb ik de cartridges gevuld met een navul set, toen werd de kleur rood niet meer afgedrukt..
Daarna een hele tijd niet meer naar de printer omgekeken vanwege een verhuizing.
Nu heb ik dus de printer weer eens uit een verhuisdoos gepakt en nieuwe cartridges besteld (non-HP) en dacht nu zal het probleem wel over zijn, maar nee...de rode kleur drukt nog steeds niet af.

Ik heb dus verschillende testen met de printer uitgevoerd mbv de bijgeleverde software voor de printer om te kalibreren, reinigen etc.
Het rare is op een gegeven moment tijdens het reinigen/testen hield de gele kleur er ook mee op 8)7

Aangezien de spuitmondjes op de cartridge zitten, moet het haast wel een probleem met de printer zijn, want het lijkt me wel heel toevallig dat de rode kleur telkens ontbreekt bij verschillende cartridges (en nu dus ook de gele kleur).

Heeft iemand een idee?
Stel dat het aan de printer ligt (is via USB aangesloten met Win XP Pro), kan ik hem dan weggooien of valt het te repareren?

Verwijderd

offtopic:
Schopje

Zelfde probleem als hierboven word beschreven met een HP Deskjet 3816.

De kleur rood wil niet meer printen.

Heb ook de 'goedkopere' inktcartridges van wecare etc gebruikt.

Heb ik nu een probleem ? >:)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2005 14:13 ]