Toon posts:

[fotoserver] foto's online zetten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hello iedereen,

Ik heb een vraagje waar ik niet uit kom met tha search / google.
Ik heb een P800 en daar maak ik wel eens wat foto's mee. Zodra ik dan thuis ben, upload ik de foto's naar mijn linux server (deze draait samba om het client > server over te zetten en Apache 1.3.26 om het te publiceren)
Ik heb het geheel zo ingesteld staan dat je een file-listing krijgt die gesorteerd is op datum. Dat werkt goed maar ik zou eigenlijk een meer geavanceerde GUI willen. Wat ik eigenlijk wil realiseren:
- Zodra ik met Samba in een bepaalde dir foto's upload, dat deze:
- een mainpage met kleine icoontjes aanmaakt;
- deze icoontjes aan te klikken zijn voor het origineel.

maar ik weet dus niet waar ik moet beginnen. Kan iemand me misschien een beetje in de goede richting helpen? Is er een programma voor zoals Apache die dat aankan? Alvast bedankt :>

• Tijsje
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-09 16:51
Kijk maar eens op deze site http://www.chezgreg.net/coppermine/

• -ChRiZz-
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-09 23:24
Ik weet niet of dit is wat je bedoelt maar dit werkt erg fijn:
www.chezgreg.net/coppermine/

>:) damn iemand was me voor :)

[ Voor 16% gewijzigd door -ChRiZz- op 30-08-2003 13:41 ]

Slache!

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-08 23:01
tsja, wilde ik dus ook net zeggen :)

coppermine bevat de functies die je zoekt, en nog vele andere handige functies..

• Dexter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23-04 09:51

Dexter

d((o_o))b

Coppermine is inderdaad heel erg fijn om mee te werken. Maar heeft ook paar nadelen als je het mij vraagt (maar dat is voor iedereen misschien anders).

Foto's moeten altijd handmatig ge-add worden om in de database opgenomen te worden, en het script gebruikt dan de originele foto. Als je de foto delete uit de database wordt ook het origineel verwijderd. Kan onhandig zijn.
En ik snap wel, moet je het origineel ook maar niet op de server zetten. Maar is voor mij bijvoorbeeld wel eens makkelijk, met renderen vanuit MAX laat ik ze rechtstreeks op de webserver zetten zodat ik waar dan ook via internet kan zien wat ie allemaal aan plaatjes produceert.

Maar voor de rest niets dan lof voor deze software. Ik had eerst PHPgraphy. En die is wat minder uitgebreid, maar ook zeer zeker relaxt. Die herkent namelijk automatisch nieuwe files/mappen en maakt daar HTML thumbpages van.

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz

Verwijderd

moet je die van mij maar ws bekijken http://attix.info/galary/ lekker makelijk veilig en ke kan een hele map uploaden en die kan ie helemaal indexerren

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2003 14:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
Super mensen hier kan ik wat mee :) .heel erg bedankt
Maar het lijkt me dat het programma wat Dexter noemde toch beter is, omdat ik er zelf niets aan wil doen (ik wil alleen de originele foto's in een map slepen en dan automatisch een voorbeeld hebben. heel erg bedankt iig

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2003 11:38 ]

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

Move W&G -> SA
Pagina: 1