Ik heb het metalenplaatje van mijn k6-2 afgehaald. Hij werkt ook nog steeds. Nu steken er wat dingen uit en vraag ik mij af hoe ik de heatsink vast moet zetten. Weet iemand raad?
Verwijderd
LOL! nu evt dat koperen dingetje in het midden afschuren; daar zit de core onder. Met bijv schuurpapier op een rechte glasplaat.
Daarna gewoon koelprut en het koelblok erop.
Scalperen is een manier om beter te koelen. Het is een oplossing voor cpu die wel hoog willen posten, maar zichzelf al snel hangen door hitte.
Daarna gewoon koelprut en het koelblok erop.
Scalperen is een manier om beter te koelen. Het is een oplossing voor cpu die wel hoog willen posten, maar zichzelf al snel hangen door hitte.
Verwijderd
Nog ff een tip, schroef twee fans bovenop je koellichaam. Het maakt wel iets meer lawaai, maar het scheelt bij mij wel ff 7 graden in temperatuur. Nu nog ff wat meer koele lucht in de kast en hij is weer lekker cool.
Verwijderd
schuren hoeft niet echt, vergroot alleen je risk op een dooie cpu.
gewoon beetje koelprut op de core,
grote heatsink erop (werkt altijd beter)
en een goeie koeler er op en
overclocken maar !!!
werkt echt
mijn 350 loopt nu op 450 :)(zeer stabiel
)waar hij eerst niet werder kwam dan 400 (en nog wel eens wilde crashen
)
mazzel
gewoon beetje koelprut op de core,
grote heatsink erop (werkt altijd beter)
en een goeie koeler er op en
overclocken maar !!!
werkt echt
mijn 350 loopt nu op 450 :)(zeer stabiel
mazzel
Moet ik gewoon koelpasta onder het metalen plaatje doen en dan alles weer vast zetten. Of is het beter om bijvoorbeels de heatsink een beetje uit te frezen, zodat de heatsink precies op de processor past. Dan de heatsink op de processor plakken met lijm en pasta in de gaten te doen.