Toon posts:

Bestanden delen op het netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op mijn netwerk tussen een Pc (W2K) en een laptop (W2K) worden de bestanden niet gedeeld en de printers wel. terwijl bestands- en printerdeling wel aangevinkt staat maar ik kan niet op eigenschappen drukken.
Ook het internet kan ik gewoon delen. De 2 computers zien elkaar ook wel maar ik kan geen mappen, schijven etc. zien behalve dan het mapje van printers.
Wat is nu het probleem?

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-08 13:04

job

je kan dus niet op eigenschappen drukken als je een map selecteerd?
kan je dit wel als bestands en printerdeling staat uitgeschakeld?

• Bartjo
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-08 16:12
Heb je uberhaupt wel een map gedeeld? (dit is iets anders dan het vinkje bij bestands- en printerdeling aanzetten!)

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan niet op eigenschappen van bestands- en printerdeling drukken bij de eigenschappen van de lan-verbinding(bij al die protocollen). En ik kan dat ook niet als hij uitgeschakeld staat.

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Verwijderd schreef op 30 August 2003 @ 12:56:
Ik kan niet op eigenschappen van bestands- en printerdeling drukken bij de eigenschappen van de lan-verbinding(bij al die protocollen). En ik kan dat ook niet als hij uitgeschakeld staat.
Dat klopt. Als het protocol geinstalleerd is ben je klaar, protocol-specifieke eigenschappen zijn er niet. Met dat scherm ben je dus klaar.

Je kan onder de eigenschappen van drives en directories per stuk aangeven of ze gedeeld moeten worden of niet.

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.