[EXCHANGE 5.5 + NT4.0] Mogelijk om backup terug zetten?

Pagina: 1
Acties:

• zakonski
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-12-2020
Volgende situatie doet zich voor:

NT4.0 Server met exchange 5.5 had een update nodig ivm het blaster gebeuren. Deze werkt alleen als SP6 is geinstalleerd. Aangezien er geen high encryption SP6 NL(!) bestaat, geeft MS hier een workaround voor. Dat werktte dus prima, maar na het herstarten startte de services voor exchange niet meer op. Dikke problemen dus, maar er lag nog een image van 2 maanden geleden. Deze is terug gezet op een andere schijf, en alles draait weer prima, alleen mist er nu dus mail, etc.van de tussenliggede periode. Is er een mogelijkheid om de mail, etc. van de oude HD terug te halen?

je hebt 3 soorten mensen: mensen die kunnen tellen, en mensen die niet kunnen tellen.

• zakonski
Niemand een idee??

je hebt 3 soorten mensen: mensen die kunnen tellen, en mensen die niet kunnen tellen.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-09 22:35

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dus als ik het goed begrijp heb je nu 2 schijven: 1 die de oude serverinstallatie bevat en die nu in de productie wordt gebruikt, en 1 die uit de mailserver is gekomen, waar NT niet meer werkt maar waar nog wel alle oude data op staat?

Lijkt me in dat geval het handigste de schijf waar nog wel de mailtjes van de tussenliggende tijd op staan even in een oude machine te hangen, en met de hand de mailboxen van die gebruikers te kopieren.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• zakonski
Ik heb inderdaad 2 schijven. Alleen op de ene draait alles prima volgens de instellingen, etc. van ruim een maand terug. Op die andere schijf draait NT nog steeds, maar startten de services van Exchange niet meer op. Daardoor kan ik de mailboxen ook niet even aan de kant zetten (?!). Ik heb wel die priv.edb, maar als ik dat bestand over de andere heen zet, dan werkt dat niet.

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:29

Duinkonijn

Huh?

welke backup methode gebruik je.. arcserver kan. b.v. mailboxen restoren

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

Verwijderd

Je kunt je gewoon je exchange directory met alle data overkopieeren. Eerst even de goede (van twee maanden terug) directory hernoemen..

• zakonski
Backupvoorziening was ook alleen data, geen systeemgegevens, etc. Heb je het ook wel eens gedaan dan? (Data gewoon terug zetten door exchange map te kopieeren)

Pagina: 1