Printen zonder marges, maar toch marges?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.928 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 6640

Topicstarter
Hallo mensen,

Ik wil graag een afbeelding afdrukken zonder marges, dus dat hij absoluut geen ruimte tussen de randen van het papier en het plaatje laat.

Nou kun je de marges wel op 0 instellen zodat het voorbeeld goed lijkt, maar zodra je hem print verschuift hij weer de hele boel.
Ik heb overigens meerdere prgramma's gebruikt (PSP 8, Photo soep 7).

Kan iemand mij vertellen of dit nou met de printer zelf te maken heeft (drivers, hardware) of dat dit een software probleem is(windows) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86391

Dit is een hardware functie. Er zijn maar weinig printers die dat ondersteunen al komt daar tegenwoordig verandering in. De Epson 1290 bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adam
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-11-2022
Dit ligt hoogstwaarschijnlijk aan de printer, vrijwel alle printers laten (voor zover ik weet) een marge aan de rand onbedrukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coolhva
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-12-2024

Coolhva

Dr. Zero Trust

Alle Canon printers kunnen margeloos (of randloos) printen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
hmm ok, word dus tijd om een nieuwe printer te kopen ;). Kheb nu een HP 690C dus gaat ook al weer een tijdje mee.

Staan die hardware marges ook ergens vermeld bij de specificaties, dan weet ik in elk geval wat de marge is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ah even het boekje gelezen, daar staan dus de idd de afdrukmarges in. Mensen allen bedankt mijn vraag is beantwoord. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37618

waarom zou je dat willen, ten eerste gaan je rollers daarvan onder de inkt zitten, ten tweede wordt het een grote troep, en als laatste wat is er mis met het snijmachine van de drukker?
Pagina: 1