Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[EL] Led brand niet in USB Hub

Pagina: 1
Acties:
  • 217 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• knifto
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-11 14:00
Ik ben bezig met het modden van mijn belkin USB hub. De groene status lampjes worden vervangen door blauwe. Ik zit nu alleen met een probleem, de leds branden niet. De polariteit zit goed. Ik heb een vermoeden dat de spanning te laag is. Gemeten 2.1 Volt. Ik heb leds uit de LED inkoopactie, deze hebben een spanningsval van 3.2 volt volgens het bijgeleverde briefje.

Nu is het mij wel enigzins duidelijk dat de spanning te laag is, maar waarom doen de leds het dan wel in mijn Logitech toetsenboard en op de Powerled van mn Case?

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11 18:01

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Mogelijk omdat die een andere voorschakelweerstand hebben en daarmee een grotere stroom door de leds jagen.... (en dat bij dan automatisch een hogere spanning).
Als je belkin-hub een hogere voorschakelweerstand heeft (uitgaande van dezelfde aansluitspanning van bijvoorbeeld 5V), kan het dus zijn dat het daar niet meer werkt.

• knifto
oke bedankt, eigenlijk best hopeloos dus... tis een doorzichtige hub dus ik heb ook geen draden e.d. door de hub heen te solderen

of blauwe leds kopen met een lagere spanningsval

[ Voor 17% gewijzigd door knifto op 30-08-2003 12:33 ]

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 13:13

job

er zal ergens een weerstandje moeten zitten, want de usb poort geef 5volt aan die hub.
een kwestie van die weerstand vervangen door een ander.

[ Voor 29% gewijzigd door job op 30-08-2003 12:34 ]

• knifto
ja maar dat zijn smd weerstanden, niet met mijn 'normale' soldeerbout te verwijderen dus

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11 18:01

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

damster schreef op 30 August 2003 @ 12:33:
er zal ergens een weerstandje moeten zitten.
een kwestie van die weerstand verwijderen dus.
als het smd is wordt dat een stukje lastiger...

Maar los daarvan: een nieuwe weerstand ervoor in de plaats zetten is ook geen overbodige luxe

• job

job

jep, sorry, heb nog geëdit :)

• Armageddon_2k
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-11 16:31

Armageddon_2k

Trotse eigenaar: Yamaha R6

jah en et zal niet 1 weerstand zijn, de weerstand zal je Stroom bepalen (de amperés dus), er zal waarschijnlijk een spannings deler inzitten, 2 weerstanden in serie met een aftakking in het midden naar de leds, dit kan dus nog wel ff uitpluizen worden.
Ik heb verder geen bruikbare tips maar kan je wel alvast heeeeel veel succes wensen ;)

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

knifto schreef op 30 August 2003 @ 12:34:
ja maar dat zijn smd weerstanden, niet met mijn 'normale' soldeerbout te verwijderen dus
Kun je er geen weerstand overheen solderen dan ? moet lukken lijkt me, moet je wel een smd soldeerpen hebben...

• knifto
ik denk dat het slimmer is maar weer de 'gewone' terug te solderen en dat ding achter mn bureau te mieteren.... (kheb een hekel aan standaard groene leds) :)

[ Voor 6% gewijzigd door knifto op 30-08-2003 12:39 ]

• knifto
Fairy schreef op 30 augustus 2003 @ 12:38:
[...]

Kun je er geen weerstand overheen solderen dan ? moet lukken lijkt me, moet je wel een smd soldeerpen hebben...
het is een doorzichtige hub (doorkijk) dus dat ziet er al gelijk niet meer uit allemaal mooie smd weerstanden, zit er hier en daar een gewone weerstand over heen....

Verwijderd

Spanningsdeler lijkt me zeer onwaarschijnlijk en hoogst ongebruikelijk, maar het is duidelijk dat de spanning te laag is.
Je kan het middels een torretje of een optocoupler wel werkend krijgen.

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:57
knifto schreef op 30 August 2003 @ 12:34:
verwijderen gaat vanzelf,

een nieuwe er op bakken is wat moeilijker. Die krengen blijven namelijk aan de punt van je bout hangen

Repareren doe je zo.

• knifto
net ff goed zitten kijken, de leds worden aangestuurd door de USB chip die op de printplaat zit (aan apparaat connected).. en daarmee zitten zo'n 25 SMD weerstanden hier en daar op de printplaat, vrij ontraceerbaar welke weerstand ik moet hebben......

bedankt voor de antwoorden maar ik denk dat dit voor mij vrijwel onmogelijk wordt.

[ Voor 16% gewijzigd door knifto op 30-08-2003 12:49 ]

• Loran
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-08 14:53
misschien leuk om de gewoon de groene zo te laten en er een paar continu in de hub te plaatsen, zodat de hub zelf altijd (blauw) oplicht en het groen niet meer zo opvalt

Disclaimer: Ik baseer dit op absoluut niks...

• job

job

knifto schreef op 30 August 2003 @ 12:39:
ik denk dat het slimmer is maar weer de 'gewone' terug te solderen en dat ding achter mn bureau te mieteren.... (kheb een hekel aan standaard groene leds) :)
misschien moet je het eens proberen met rode leds.
ik heb ook een tijdje blauwe leds in m'n kast en toetsenbord gehad.
vond het na een tijdje niets aan en heb de blauwe vervangen door rode.
vind ik een stuk mooier zo en heb het nou al een half jaar zo.

[ Voor 6% gewijzigd door job op 30-08-2003 12:57 ]

Verwijderd

Je kan ipv het groene LEDje een optocoupler aansluiten en die stuurt dan middels een weerstandje het LEDje aan, no big deal....

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/horseflower/new3/opto.PNG

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2003 13:31 ]

Pagina: 1