Toon posts:

Windows XP boot maar komt niet verder.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb echt een super vaag probleem en ik hoop dat mensen het ook mee hebben gemaakt en er een oplossing voor hebben.

Eerst mijn config.:
Asus p4c800 deluxe
Intel P4 3,0 GHZ 800 FSB
Corsair TwinX 400mhz 1024MB in dual channel mode
Hercules Radeon 9700 PRO
Maxtor S-ATA 120GB HARDDISK
Lite-on DVD
Lite-on CDWRITER
350 Watt Aopen A600A tower

Zodra ik deze PC opstart dan loopt hij normaal door de POST, vervolgens start hij Windows XP PRO op. Het windows XP logo verschijnt het balkje loopt, vervolgens gaat het scherm op zwart en de PC vertoont geen aktiviteit meer. De PC resetten helpt ook niet. En nou komt het. Zodra ik de bios in ga, helemaal niks instel maar de bios uit ga met "save settings and exit" en de pc laat opstarten dan doet hij het wel. Dit komt best vaak voor.
Ook als ik een spel zit te spelen, komt het vaak voor dat de PC opeens herstart. heel vaag! :?
Dan heb ik het nog niet over de POST reporter gehad. Die zegt bij mij helemaal niks. het enige wat ik hoor is een aantal piepjes en hij start gewoon op. Niet dat ik het mis maar denk dat mijn mobo misschien wel naar de knoppen is.
Kan iemand met ongeveer dezelfde config. misschien even een aantal belangrijke bios settings hier posten?

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Alle juiste drivers geïnstalleerd?
Niet overgeklokt?

Misschien ook raadzaam met jouw systeem indeling om een wat krachtigere voeding aan te schaffen.

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

Verwijderd

Topicstarter
Voor alle onboard apparaten heb ik de nieuwste drivers geinstalleerd die op de site van asus staan. Niet de Beta!
Voor de radeon 9700 pro heb ik de Omega drivers geinstalleerd. versie 2.4.60.
De PC is niet overclocked vind dit nog wel snel genoeg!

Zou 350 watt te weinig zijn denk je? Ook mensen met deze ervaring, want dan haal ik een 450 watt voeding. Dat is toch wel genoeg?

• Kijoki
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-11-2016
Misschien dat ie wat te warm wordt?

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Zou 350 watt te weinig zijn denk je? Ook mensen met deze ervaring, want dan haal ik een 450 watt voeding. Dat is toch wel genoeg?
Geen idee of dat bij jou nodig is, maar het is zeker het proberen waard.

Simpele manier om dit te checken is even allebei je CD-drives loskoppelen van de voeding, booten en vervolgens kijken of je nog problemen ondervindt.

Succes.

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-05 21:53

Swerfer

Hmm...

Load default bios settings al geprobeert?

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

• Coolhva
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-12-2024

Coolhva

Dr. Zero Trust

Heb je het geheugen al getest?

En heb je het bord overgeklokt?
Hoe warm wordt het?

Verwijderd

Probeer eens een bios update, 350 watt lijkt me echt wel genoeg hoor...

Verwijderd

Topicstarter
Nogmaals, ik heb niks overclocked!

MB wordt 32 graden en de CPU 41 graden. Dus daar ligt het ook niet aan. De aopen kast heeft een speciaal afzuig systeem. Dit kun je vinden op aopen.nl. kast = A600A.

default bios settings heb ik gedaan, maar helpt niet. Het zou trouwens ook erg stom zijn als je niks kan instellen in de bios omdat anders je systeem gaat hangen.
daarmee bedoel ik dat ik bijvoorbeeld wel wil instellen dat hij eerst agp kiest bij het inschakelen van de videokaart. Voor de rest staat alles in mij bios op auto en het geheugen op SPD (of zoiets). Hiermee haal ik niet alles uit de mijn geheugen modules dan wat ze aan kunnen.

Verwijderd

zet de post reporter uit
misschien dat ie niet goed doet
en 350 is eg wel genoeg
ik zelf heb 300 watt en p4 2,8@800
ik heb stappen voor je gemaakt, werkt de 1 niet dan ga je steeds stap hoger

stap 1: post reporter disablen
stap 2: er staat reset data nog watte op 1 na allerlaatste tabblad, try it
stap 3: bios update al gedaan?
stap 4: xp opnieuw geinstalleerd?
stap 5: meest dramatische oplossing maar meestal is alles verholpen, sla je kostbare bestanden op cd of op andere hdd en FORMATTEER UM. schone installatie is altijd lekker schoon en snel. :D
Pagina: 1