Toon posts:

Aansluiten van power LED lukt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi ik heb hier een oud intel moederbordje namelij kde LM6 waar een celeron 333 op zit. Nu heb ik een nieuwe behuizing eromheen alleen zoals ik ookal had bij mn vorige kast, de power led werkt niet. Volgens mij sluit ik het verkeerd aan / OF het gaat simpelweg niet maar ik weet wel dat hij het heeel lang geleden gedaan heb alleen toen was ik te n00b om te kunnen herinneren waar het snoertje nou in zat.

Het volgende staat bij de pinnetjes:

- SMI = 2 pinnetjes
- POW-ON = 2 pinnetjes
- HDD-LED = 2 pinnetjes
- KEYLOCK = 5 pinnetjes
- SP-LED = 2 pinnetjes
- SPEAKER en de RESET dus.

het probleem is dus nu dat ik niet weet waar ik mijn power ledje kan aansluiten..
heeft iemand suggesties?

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Manual al gelezen? Daar staat het vast wel in.

Bovendien zijn eruiteraard ook al wel een paar aansluitingen die je sowiezo al uit je lijstje kan schrappen :+

[ Voor 56% gewijzigd door WFvN op 30-08-2003 12:03 ]

Verwijderd

Ja, zoals wfvn al reeds antwoordde. Lees de manual. Ik denk dat advies geven hierop moeilijk is.

Verwijderd

Topicstarter
Mja het boekje ben ik al kwijt alleen ik heb een paar pinnetjes gevonden een stukje bij de andere aansluitingen vandaan.. Daar werkt hij wel op.. Alleen er staat niets van POWER LED ofzo bij maar ik probeer het zo wel..
Snap ook wel dat het een beetje lastige vraag is.
Kan wat bij betreft wel dicht eigenlijk.. hij werkt nu :-).

Verwijderd

Gewoon uitproberen is het makkelijkst.. Op gegeven moment werken de ledjes wel ;)

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:29
De powerled zit normaal gesproken op de aansluiting van de keylock.
Meestal zit er ook een lege ruimte tussenin

X.X.. (waarbij de X'en de aansluitingen voor de powerled zijn).

En een led is polair.. Dat wil zeggen dat hij maar op een manier werkt, dus soms moet je even de draadjes andersom aansluiten.

Verwijderd

handig Twynn, leer ik nog wat :)

Had laatst een aansluiting op mijn keylock gedaan, werkte mijn keyboard niet meer. Kan dat?

• Twynn
Verwijderd schreef op 30 August 2003 @ 12:17:
handig Twynn, leer ik nog wat :)

Had laatst een aansluiting op mijn keylock gedaan, werkte mijn keyboard niet meer. Kan dat?
Jup dat kan.. Keylock's (tegenwoordig zie je ze niet meer zoveel, vroeger zaten ze standaard in een kast) zijn gewoon schakelaars met een sleuteltje. Door de schakelaar in te schakelen werkt het keyboard niet meer.
Omdat een LED ook maar een gewone diode is, lijkt het voor het moederbord hetzelfde als de schakelaar, waardoor gewoon het keyboard disabled wordt :)

Verwijderd

haha, apart :) Gelukkig kwam ik er weer achter dat het de keylock wel eens kon zijn, had bijna mijn keyboard uit het raam gesmeten ;)

Verwijderd

Topicstarter
Twynn schreef op 30 August 2003 @ 12:30:
[...]

Jup dat kan.. Keylock's (tegenwoordig zie je ze niet meer zoveel, vroeger zaten ze standaard in een kast) zijn gewoon schakelaars met een sleuteltje. Door de schakelaar in te schakelen werkt het keyboard niet meer.
Omdat een LED ook maar een gewone diode is, lijkt het voor het moederbord hetzelfde als de schakelaar, waardoor gewoon het keyboard disabled wordt :)
Oke bedankt nu gaat het lukken :)

• Night-Reveller
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-08 09:41
edit:
Oeps, verkeerde account... Reptile209

[ Voor 84% gewijzigd door Night-Reveller op 30-08-2003 12:48 ]

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:18

Reptile209

- gers -

- SP-LED = 2 pinnetjes
Goh, System Power LED? :)

Zo scherp als een voetbal!

• lameeuw
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:00

lameeuw

Ik doe niet gek, ik ben gek.

SP-LED is wel voor een led, maar NIET voor de power LED, die zit bij de KEYLOCK, en dan de linkse of rechtse 3 pinnen. Waar die SP-LED wel voor is week niet, heb hier in een manual van een LX6 staan dat het voor een groene LED is, maar niet wat ie doet :p

☐ Geschift - ☑ Totaal geschift De Totaal Geschiften 767420

• Twynn
lameeuw schreef op 30 August 2003 @ 12:57:
SP-LED is wel voor een led, maar NIET voor de power LED, die zit bij de KEYLOCK, en dan de linkse of rechtse 3 pinnen. Waar die SP-LED wel voor is week niet, heb hier in een manual van een LX6 staan dat het voor een groene LED is, maar niet wat ie doet :p
Waarschijnlijk iets van powersaving mode :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 August 2003 @ 12:09:
Mja het boekje ben ik al kwijt alleen ik heb een paar pinnetjes gevonden een stukje bij de andere aansluitingen vandaan.. Daar werkt hij wel op.. Alleen er staat niets van POWER LED ofzo bij maar ik probeer het zo wel..
Snap ook wel dat het een beetje lastige vraag is.
Kan wat bij betreft wel dicht eigenlijk.. hij werkt nu :-).
http://www.abit-nl.com/lm6.htm
Op deze site een link naar documentatie.
Pagina: 1