Toon posts:

[MSN] 486 laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dit zijn de specs van deze laptop (Toshiba 3400CT :)
486 - 33MHz
120 MB HD
12 MB RAM
Externe floppy drive
PCMCIA slot.

Voor dit PCMCIA slot heb ik een 3Com (3C589DT) 10 Mbps kaart, en een Wireless Zacomax XI-325 kaart (Uit een defecte SiteCom router gehaald.)

Nu is mijn bedoeling om MSN zo soepel mogelijk te laten draaien op deze laptop. Hierbij moet ook gebruikt gemaakt worden van deze Wireless PCMCIA kaart.

Er heeft Windows 95 op gestaan. Dit werkte prima mat de 3Com netwerkkaart, maar niet met de Wireless kaart. Dus daarom heb ik er noodgedwongen Windows 98 lite op gezet. (Ja, dat duurt een dag om dat via interlink te installeren :+) Nu staat er dus ook een erug oude MSN op, die niet alleen met de melding komt om een update, maar ook nog eens erug traag werkt. Als ik met 2 mensen aan het chatten ben, is het niet meer bij te benen voor dit beestje.

Verder heb ik nu nog iets van 10~15MB vrije schijfruimte op deze laptop.

Nu is mijn vraag of het met een linux of andere os mogelijk is om ook MSN te kunnen draaien met misschien ietsjes meer snelheid ? Hierbij moet dan ook gebruik worden gemaakt van de Wireless kaart.

Ik denk zelf dat ik er niet veel van moet verwachten, en dat het het beste is om deze Windows 98 lite er op te laten. Maar misschien zit ik er wel helemaal naast.

En misschien wil ik gewoon teveel, en is het beste, wachten op wat meer centen voor een nieuw beestje. :D

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

OMG :+

Heb je niet toevallig een server nog ergens staan ;) Dan kan je daar bv Windows 2000 opzetten met Terminal Service en daar dan op werken via de laptop :) Is nog een stuk sneller ook :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Verwijderd

Topicstarter
Hmmz... Zou ik kunnen doen... Heb nog wel een P233 staan... Daar draait momenteel nog linux op met UT server.... Maar dat kan ik verplaatsen naar een P120...

Is hiervoor de P233 voldoende ?

Pentium I 233
max. HD 4,5 GB of binnenkort 20 GB :9~
128 MB RAM (Zit nu nog 64 MB in, maar denk er wel 128MB voor te hebben liggen)

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Verwijderd schreef op 30 August 2003 @ 12:19:
Hmmz... Zou ik kunnen doen... Heb nog wel een P233 staan... Daar draait momenteel nog linux op met UT server.... Maar dat kan ik verplaatsen naar een P120...

Is hiervoor de P233 voldoende ?

Pentium I 233
max. HD 4,5 GB of binnenkort 20 GB :9~
128 MB RAM (Zit nu nog 64 MB in, maar denk er wel 128MB voor te hebben liggen)
Ja dat is voldoende. Het is mogelijk om Windows 2000 server op een 64MB machine te installeren, maar 128MB is wel sterk aan te raden. (Maar als je al gewend bent om te msnen op een 486 ;))

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Verwijderd

Topicstarter
Alleen nu vraag ik me af... Er moet dan toch ook een OS op die laptop die de Terminal Service Client aanstuurt ? Dit zal dan waarschijnlijk Windows 98 lite zijn. Ik ben nu druk op zoek naar hoe het in elkaar steekt...

En wat zijn de ervaringen met deze Terminal Service ?

Ik heb wel eens met VNC gestoeid, maar dat was erg traag op die laptop...

(Hmm, hoort deze draad nu ook niet onder een andere kop ?)

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-08 17:47

Dennahz

Life feels like hell should.

Verwijderd schreef op 30 August 2003 @ 12:30:
Alleen nu vraag ik me af... Er moet dan toch ook een OS op die laptop die de Terminal Service Client aanstuurt ? Dit zal dan waarschijnlijk Windows 98 lite zijn. Ik ben nu druk op zoek naar hoe het in elkaar steekt...

En wat zijn de ervaringen met deze Terminal Service ?

Ik heb wel eens met VNC gestoeid, maar dat was erg traag op die laptop...

(Hmm, hoort deze draad nu ook niet onder een andere kop ?)
Op m'n stage werkten we met Terminal Services en dat werkte ook onder win95.. dus denk je dat je dat er beter op kunt zetten zo kaal mogelijk met de TS client :)

Twitter

Verwijderd

Topicstarter
BrEeZeR schreef op 30 August 2003 @ 12:35:
[...]

Op m'n stage werkten we met Terminal Services en dat werkte ook onder win95.. dus denk je dat je dat er beter op kunt zetten zo kaal mogelijk met de TS client :)
Maar dan werkt m'n Wireless PCMCIA kaartje niet... :)

edit:

En ik ga nu eerst Windows 2000 Advanced Server installeren... :)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2003 13:01 ]

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-08 11:42
(De Toshiba T3400CT)
De linker ;), I shall cal him.... Mini Me O+
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/T3400CT.JPG

[ Voor 27% gewijzigd door _Drake_ op 30-08-2003 19:26 ]

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

• WouterG
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:19

WouterG

Dit is geen ondertitel

Kijk eens of je wat extra geheugen voor dat beestje kan regelen. Scheelt meestal een hele boel.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Geheugen is inderdaad de key voor dit ding denk ik. Windows 98 heeft trouwens eigenlijk minimaal een DX2/66 nodig, maar ok. Je kunt ook Linux draaien met centericq (textmode MSN client), maar dan moet je niet bang zijn voor ascii-graphics en 100% toetsenbord besturing :) (ik gebruik het zelf wel eens om over SSH te msnnen).

Waarom wil je trouwens zo graag die linkse gebruiken als je ook die rechtse laptop op die foto hebt :)

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Is Windows '95 echt niet met die wireless aan de gang te krijgen?
Windows '95 kan namelijk nog wel redelijk op dat laptopje, Windows '98 is het probleem..
Pagina: 1