Toon posts:

font installeren onder andere naam...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet neit of ik hier goed zit, anders moetie maar even verplaatst worden.
goed, probleem:

Ik heb een hele presentatie gemaakt voor op een cd, dus ik denk maak een mooie setup (winrar SFX) alleen kwam ik er gister achter dat het font waarmee ik gewerkt heb bij een programma meegeinstalleerd wordt dus niet standaard in windows zit, ik heb toen het font gekopieerd en deze met de setup in %windir%\fonts laten plakken, dat gaat prima en het lettertype zit er ook in. ECHTER... niet onder de juiste naam, het bestand zelf heet bij het installeren van dat programma komt het lettertype "ACDD Screen" erin te staan, als ik deze exporteer krijg ik een bestand "ACDD.FON" als ik die dan weer inporteer krijg ik een nieuw lettertype "ACDD" en dus niet "ACCD Screen" kortom mijn lettertype wordt dan nog niet herkent...
Mijn vraag: Hoe zorg ik dat de naam wel goed wordt? zoals de setup van het programma waar het uit komt ook doet. (renamen naar "ACDD Screen.FON" werkt niet!)

alvast bedankt!

• ripperke
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-10-2025

ripperke

w00t!

Maak eens een setup met Inno Setup (te downloaden op download.com & is denk ik freeware) hiermee maak je "echte" setups zoals die van windows/macromedia/... & daarin zit een functie om fonts degelijk te installeren misschien dat dat het verschil maakt ?

je kunt het maar proberen he :)

If TCP/IP handshaking was less formal, perhaps SYN/ACK would be YO/WASSUP

Verwijderd

Topicstarter
will try

Verwijderd

Topicstarter
toppie, heeft even geduurd voordat ik alles netjes had maar tis een super proggie! bedankt!