Wegens ruimtegebrek kan ik in mijn case de Hard Disk niet anders dan op de kop erin zetten. Is dat mogelijk? Beschadig je hiermee de Hard Disk niet? Alvast bedankt!
Harde schijven kan je naar mijn weten gerust in alle hoeken van 90° plaatsen. Dus normaal, op z'n zij, en op z'n kop.
Het is enkel schadelijk als je ze schuin/diagonaal plaatst
[ Voor 5% gewijzigd door DinX op 30-08-2003 11:43 ]
Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride
zelfs dat is niet schadelijk (maar wel irritant voor de ruimte in je kast)DinX schreef op 30 August 2003 @ 11:43:
Harde schijven kan je naar mijn weten gerust in alle hoeken van 90° plaatsen. Dus normaal, op z'n zij, en op z'n kop.
je moet het zo zien:
in een HD zit een schijf die rond draait, de schijf is overal even zwaar, dus gaat niet doorhangen naar een bepaald punt.
This message was sent on 100% recyclable electrons.
maar het stukje wat de ronde schijft leest als die op de kop ligt kan dat het leze niet verstoren? (zwaartekracht)
| Lian Li PC65B | Intel P4 2,4GHz | 512MB PC2700 | Asus P4S8X-X | PoV GeForce FX 5900XT 128MB | L.I.S. 2 Premium VFD | | Maxtor DMP9 120GB 7200RPM 2MB (2x) | Iiyama ProLite E430S-B & E431S-B | Logitech DT Comfort & Z3e 2.1 | HP PS7960 |
nee, want de leeskop zit zowel aan de onderkant als de bovenkant van de schijf.rjvandongen schreef op 30 August 2003 @ 12:06:
maar het stukje wat de ronde schijft leest als die op de kop ligt kan dat het leze niet verstoren? (zwaartekracht)
als je nou de schijf op z'n kop hangt heb je nog steeds een situatie, waarbij een aan bovenkant en een aan de onderkant zit.
die zit erg goed vast, bovendien zou hij er meer last van hebben als hij rechtop of op ze kop zit dan wanneer hij bijv. 90 graden kantelt
als je hem helemaal om wil draaien is het toch hetzelfde als dat ie recht zit? (in beide gevallen even veel last van zwaartekracht)
bovendien zweeft ie op een laagje lucht, dat houd hem tegen
als je hem helemaal om wil draaien is het toch hetzelfde als dat ie recht zit? (in beide gevallen even veel last van zwaartekracht)
bovendien zweeft ie op een laagje lucht, dat houd hem tegen
[ Voor 11% gewijzigd door BasieP op 30-08-2003 12:08 ]
This message was sent on 100% recyclable electrons.
Verwijderd
*SCHAAM*
mijn hdd's liggen naast mijn pc
verticaal in een hddrekje gaat perfect 
het ziet er alleen niet uit. voordeel is wel, dat ik bij noodgevallen zo me hdd's kan pakken en weg kan gaan
mijn hdd's liggen naast mijn pc
het ziet er alleen niet uit. voordeel is wel, dat ik bij noodgevallen zo me hdd's kan pakken en weg kan gaan
<= 
Maar er wordt aangeraden om je HDD's in 1 positie te laten
Want anders slijten ze "verkeerd"
Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.
Verwijderd
daar heb ik ook wel eens iets van gelezen ja, maar in hoeverre klopt dat nou echt?alexandervisser schreef op 30 augustus 2003 @ 12:10:
<=
ik koop wel eens wat oude pc's op, en met name dell zet hd's er op de meest onmogelijke manieren in vast.
als ik ze vervolgens 'normaal' gebruik (ergo: andere stand) gaan ze vaak nog best lang mee...
Vroeger wel, omdat de koppen toen ook nog een stuk zwaarder waren. De electronica regelt dit nu helemaal vanzelf af dus het kan nu wel.rjvandongen schreef op 30 augustus 2003 @ 12:06:
1 tip. als je je hdd draaiende omkeert, en ook een beetje snel dan ben je verzekerd van een defecte disk. met een beetje pech hoor hje KLANG!!! en knapt je platter doro middelpuntvliegende kracht.
Altijd dus draaien als de pc uitstaat.
Da's wel het laatste wat ik mee zou nemen. Mijn backups staan op DVD en liggen in de grote kluis op mijn werkVerwijderd schreef op 30 August 2003 @ 12:09:
*SCHAAM*
mijn hdd's liggen naast mijn pcverticaal in een hddrekje gaat perfect
Verwijderd
klopt dat is wel mooier ja, maar ik heb nog geen DVD branderFairy schreef op 30 August 2003 @ 12:17:
[...]
Da's wel het laatste wat ik mee zou nemen. Mijn backups staan op DVD en liggen in de grote kluis op mijn werk
Verwijderd
Ik heb dit wel eens gedaan, geeft een grappig effect in je handFairy schreef op 30 August 2003 @ 12:16:
[...]
Vroeger wel, omdat de koppen toen ook nog een stuk zwaarder waren. De electronica regelt dit nu helemaal vanzelf af dus het kan nu wel.
1 tip. als je je hdd draaiende omkeert, en ook een beetje snel dan ben je verzekerd van een defecte disk. met een beetje pech hoor hje KLANG!!! en knapt je platter doro middelpuntvliegende kracht.
Altijd dus draaien als de pc uitstaat.
niet zomaar even omslaan natuurlijk
Officieel kunnen hd's gewoon in iedere stand werken, naar mijn weten.
Helaas is mijn ervaring dat hd's die 90 graden gekanteld zijn het na een tijdje begeven.
Ik heb dit al verschillende keren gehad met maxtor hd's.
Maar het kan natuurlijk puur toeval zijn.
Ik plaats in iig geen hd's meer op hun kant
Helaas is mijn ervaring dat hd's die 90 graden gekanteld zijn het na een tijdje begeven.
Ik heb dit al verschillende keren gehad met maxtor hd's.
Maar het kan natuurlijk puur toeval zijn.
Ik plaats in iig geen hd's meer op hun kant
Verwijderd schreef op 30 August 2003 @ 12:09:
*SCHAAM*
mijn hdd's liggen naast mijn pcverticaal in een hddrekje gaat perfect
offtopic:
Noodgevallen? Je bedoelt als BREIN de deur intrapt en je in het gevang wil stoppen vanwege je grote collectie illegale waar?
In het draadje over HDD reanimatie van WildJim staat hier ook nog een stukje over dacht, incluis l33t3 mspaint schetsjes.
Noodgevallen? Je bedoelt als BREIN de deur intrapt en je in het gevang wil stoppen vanwege je grote collectie illegale waar?
[ Voor 7% gewijzigd door sphere op 30-08-2003 12:58 . Reden: link toegevoegd ]
Sjit ik zit altijd met mn hd's te draaien als ze aanstaan 
Dat verklaart waarom er sommige wat rare geluide produceren
Dat verklaart waarom er sommige wat rare geluide produceren
[ Voor 6% gewijzigd door Superstudent op 30-08-2003 12:55 ]
ik heb juist een harde schijf die het alleen op zn kop deed 
maar ja dat ben ik weer he (was nieuw trouwens alleen garantie zou nog al lastig worden)
maar ja dat ben ik weer he (was nieuw trouwens alleen garantie zou nog al lastig worden)
Verwijderd
de meeste harde schijven overleven een val van een vrachtwagen helemaal niet, dus je hebt nog mazzel gehadstunn0r schreef op 30 augustus 2003 @ 12:56:
ik heb juist een harde schijf die het alleen op zn kop deed
edit: ff smily erbij
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2003 13:02 ]
Verwijderd
[offtopic] Nope, dat valt reuze mee, maar meer omdat er belangerijke info opstaat. en ik in een huis woon met veel hout= dus zeer brandgevoellig dan wil ik zeer snel een paar dingen kunnen meenemensphere2 schreef op 30 August 2003 @ 12:53:
[...]
offtopic:
In het draadje over HDD reanimatie van WildJim staat hier ook nog een stukje over dacht, incluis l33t3 mspaint schetsjes.
Jouw titel is in ieder geval pakkend 
[search=harddisk op de kop]
[search=harddisk op de kop]
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()