Dip in dataverkeer

Pagina: 1
Acties:

• Daylights
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-05 20:42

Daylights

Look @ the big brain on Brett!

Topicstarter
Ik heb nu al een paar dagen ADSL van KPN 1500/256. Alcatel Speedtouch 510 met switch en 2 clients. Wat mij op valt is dat ik zo om het half uur a een uur een keer een dip in het dataverkeer heb. Dan disconnect MSN op een gegeven moment ook en na een sec of 10 begint het allemaal weer een beetje te lopen. Beide clients hebben hier last van :(

Ik heb al geprobeerd de netwerkkaart op 10/half of 100/half duplex te zetten, mocht niet baten.

• DanielB
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-08-2025
Zoiets heb ik ook regelmatig en met name op IRC... Ik gebruik een Alcatel Speedtouch Home ISDN met als router een LinkSys BEFSR41, en ik krijg dan toch een 10053, Software caused abort.

• Daylights

Daylights

Topicstarter
Ja maar bij is dus alle data dan ff weg... en een paar sec er na ff proberen en dan werkt het weer. Heb nu ff zonder switch aangesloten, kijken wat er nu gebeurt....

• Daylights

Daylights

Topicstarter
Zonder switch gebeurt het dus ook.... maar niet zo vaak. Anyone? Andere netwerkkaart proberen?

• DanielB
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-08-2025
LOL... denk 't niet... Ga het overigens testen met mijn linuxbak hier, of het echt wel ligt aan mijn netwerkkaart... 3com VS Via Rhine... U kunt nu inzetten

Maarja, alle gekheid op een stokje, zou wel raar zijn als het aan de netwerkkaart lag.

Verwijderd

modem mischien die mischien ander ip krijgt

• WiNlUx
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09-2023
Verwijderd schreef op 04 September 2003 @ 18:43:
modem mischien die mischien ander ip krijgt
Zou best wel eens het modem kunnen zijn ja die zijn ip hele tijd released. Misschien nieuwe firmware erover dan?

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-05 10:21

slaay

Natuurbeleven.com

Daylights schreef op 30 August 2003 @ 10:55:
Ik heb nu al een paar dagen ADSL van KPN 1500/256. Alcatel Speedtouch 510 met switch en 2 clients. Wat mij op valt is dat ik zo om het half uur a een uur een keer een dip in het dataverkeer heb. Dan disconnect MSN op een gegeven moment ook en na een sec of 10 begint het allemaal weer een beetje te lopen. Beide clients hebben hier last van :(

Ik heb al geprobeerd de netwerkkaart op 10/half of 100/half duplex te zetten, mocht niet baten.
Ik hoor dat steeds vaker van mensen, dat het om de 30 minuten internet erg traag wordt tot zelfs geen dataverkeer en dan opeens weer volle snelheid. Laat ff weten als je een oplossing hebt gevonden!

Dich bis echt unne foëzen haas

• Daylights

Daylights

Topicstarter
Problemen zijn opgelost, ik ben inmiddels sinds 30-8 onafgebroken verbonden. Zat kennelijk toch in de wijkcentrale want ik hoorde ook meer klachten van buren.

• Sv3n
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:51
ik heb dit gehad, maar dan met kabelmodem, er is toen een monteur langs geweest, bleek dat de bekabeling niet meer goed was (coax kabel gaf geen lekker signaal meer) is toen vervangen en sindsdien weer goed :)

Last.fm
Films!

Pagina: 1