[WinXP] Explorer.exe crasht bij afspelen videobestanden*

Pagina: 1
Acties:

• smashnl
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-06-2023
Moge, ik ben al een paar dagen aan het zoeken naar wat deze fout is.
telkens als ik een video file wil afspelen krijg ik een explorer. exe fout

deze:
Appname: explorer.exe Appver 6.0.2800.1221 ModName: wmvcore.dll
ModeVer: 8.0.0.4487 Offset oooo9819

heb geprobeert om win xp te herstellen en ook met sfc /scannow
geen van beide loste het probleem op.

nu heb ik echter geen zin om xp pro er opnieuw op te zetten, weet iemand een oplossing voor dit probleem.

oh ja heb ook adware en virus scan's gedraaid daar ligt het ook niet aan.

yep it's me

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

En waarmee probeer je die videobestand af te spelen?

Volgende graag even het OS in de titel vermelden. Zie ook:
Windows Operated Systems - Policy

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:58

momania

iPhone 30! Bam!

Welke codec gebruikt de video file en heb je daar wel een juiste versie van geinstalleerd?

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• smashnl
Sorry voor het niet neerzetten van xp in de titel. het zijn gewoon avi bestanden. En of er een code inzit kan ik ik niet zien zo gauw ik er op klik met zowel linker /rechter muistoets dan geeft ie al die fout melding.
Ik had het ook met het filmpje dat je op fok kunt downloaden van mtv (madonna en britney)
Maar dat was zeker niet het enige film bestandje waar ik die fout melding me krijg.
Tevens al geprobeert om het bestand in verschillende players( media player divx player ect ect) af te spelen maar geen van alle wil het dan pakken. kan het bestand wel gewoon verwijderen mits ik hem met een ander bestand selecteer en dan verwijderen. Het probleem is gewoon zodra het bestand wordt aangeklikt of geopend dan geeft hij deze fout

yep it's me

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
gaat een mediaplayer ook op zn snufferd als je file -> open doet en dan een avi opent? dan heb je waarschijnlijk met een corrupt avitje te maken :)

[ Voor 6% gewijzigd door G33rt op 30-08-2003 15:34 ]

• smashnl
ja dan gaat ie ook op zijn snufferd?? maar dat is ook het vreemde als ik hem (dan wel samen met nog een bestand ) selecteer en bv naar mijn laptop copier dan doet ie het wel.
Er zit hier iets fout in deze pc maar weet niet wat

vobsub, divx ffshow en zijn de codes die ik heb geinstalleerd als ik die eraf haal maakt geen verschil

yep it's me

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-03 14:45

SilentStorm

z.o.z

Lijkt me simpel: Zodra je op een videobestand klikt, probeert winxp deze te previewen in je scherm aan de linker kant (soort contextmenu). Hij moet daarvoor het videobestand decoderen.
Dit gebeurd met behulp van een codec (coder/decoder). De codec die je gebruikt voor het decoderen van dit videobestand is waarschijnlijk nog niet helemaal bugvrij.

Ik zou zelf alle codecs die je nu hebt uninstalleren en even een goed setje (bv de klite codec) codecs te downloaden. Lees voor meer informatie over codecs en videobestanden de faq nog even door.

edit: nav bovenstaande: ik denk dat je er nog een of meer mist. Kijk je lijst met geinstalleerde producten nog even door (start > settings > control panel > add / remove software) en als je dan nog niets hebt gevonden, je start menu en / of gewoon onder program files.

[ Voor 17% gewijzigd door SilentStorm op 30-08-2003 15:50 ]

Localhost is where the heart is

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
smashnl schreef op 30 August 2003 @ 15:40:
ja dan gaat ie ook op zijn snufferd?? maar dat is ook het vreemde als ik hem (dan wel samen met nog een bestand ) selecteer en bv naar mijn laptop copier dan doet ie het wel.
Er zit hier iets fout in deze pc maar weet niet wat

vobsub, divx ffshow en zijn de codes die ik heb geinstalleerd als ik die eraf haal maakt geen verschil
dan is de codec er niet en gaat explorer en je mediaplayer daarom onderuit he :)

http://www.divx-digest.com/software/index2.html#codecs

scoll nog even verder naar 'codec packs' en leef je uit. Persoonlijk vind ik Tsunami het beste werken (die installeert ook Media Player Classic (een aangepaste 6.4) mee), maar de keus is uiteraard aan jou. Veel succes!

• smashnl
G33rt schreef op 30 augustus 2003 @ 16:12:
[...]

dan is de codec er niet en gaat explorer en je mediaplayer daarom onderuit he :)

http://www.divx-digest.com/software/index2.html#codecs

scoll nog even verder naar 'codec packs' en leef je uit. Persoonlijk vind ik Tsunami het beste werken (die installeert ook Media Player Classic (een aangepaste 6.4) mee), maar de keus is uiteraard aan jou. Veel succes!
sorry dat werkt ook niet. het vreemde is ik kan hem zoals gezegt wel afspelen op mijn laptop en die is het zelfde geinstalleerd kwa codes betreft is een vaag iets ik weet het maar wil er wel vanaf

yep it's me

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:14
Installeer G-Spot en open het filmpje daar eens mee...

Die gaat kijken met welke codecs het filmpje is gecomprimeerd en of je wel alle benodigde codecs hebt geinstalleerd door het te renderen en geeft ook aan welke je nodig hebt inclusief link naar site voor de codec.

Systeem Specs

• smashnl
Occy74 schreef op 30 augustus 2003 @ 16:33:
Installeer G-Spot en open het filmpje daar eens mee...

Die gaat kijken met welke codecs het filmpje is gecomprimeerd en of je wel alle benodigde codecs hebt geinstalleerd door het te renderen en geeft ook aan welke je nodig hebt inclusief link naar site voor de codec.
geprobeert-- maar helaas krijg gelijk de zelfde fout melding. met ander film werkt het proggie wel maar met die files die dat probleem veroorzaken niet

chips zooi :(

yep it's me

Pagina: 1