[WinXP/Win98] Computer reboot na laden windows*

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Draven
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-05 12:50

Draven

It wasn't me

Topicstarter
Beste mede-gotter.
Sinds vanmorgen zit ik met het volgend probleem:

Ik was aan het internetten op, jawel, GoT en toen viel mijn computer uit en begon met een reboot. Toen ik hem hierna opstarte deed hij vrijwel gelijk hetzelfde. Een van de eerste dingen waar ik zelf aan dacht was dat rare virus van de afgelopen week.
Internet verbinding eruit gehaald.. opstarten.. **poef** en hij begint weer met rebooten.
Aangezien dit in Windows XP gebeurde probeerde ik het eens in Windows 98, daar startte de computer niet op, maar kreeg ik de de volgende BSoD:
Fatale uitzondering op 0028:C0004E80 in VXD VMM(01) + 00003E80

Met de search las ik ergens iets over de geheugenmodule, maar heeft iemand misschien wat meer info over wat de oorzaak kan zijn en hoe je dit probleem kan oplossen?

Good judgement comes from experience, and often experience comes from bad judgement.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
VMM=Virtual Memory Manger... (pagefile/swapfile beheer) mm kan zijn dat er iets met de HDD is

ff checken met de diags van de fabrikant

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Heb je daarvoor iets geinstaleerd of juist weg gehaald? Anders zou je system restore kunnen overwegen.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Gaf XP nog een BSOD voor hij rebootte, en zoja, wat voor BSOD?

Virussen? Scan ze hier!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Verwijderd schreef op 30 August 2003 @ 10:40:
Heb je daarvoor iets geinstaleerd of juist weg gehaald? Anders zou je system restore kunnen overwegen.
lijkt me niet een OS gerelateerd probleem aangezien hij zowel in xp als in 98 een probleem is

logischerwijs is de conclusie dan dat het geen 'geinstalleerd stukje software' kan zijn maar een hardwareprob

A wise man's life is based around fuck you

• Draven

Draven

It wasn't me

Topicstarter
wildhagen schreef op 30 August 2003 @ 10:41:
Gaf XP nog een BSOD voor hij rebootte, en zoja, wat voor BSOD?
Die kon ik niet lezen omdat hij gelijk rebootte.. Maar dat kan ik nu dus ook niet meer veranderen omdat ik niet in me configuratiescherm kan komen, omdat ie dan al reboot.
In safe modus opstarten lukt trouwens ook niet want dan start ie gewoon helemaal niet op. Dus het probleem zit idd hardwarematig denk ik.. Maar ik weet niet wat het allemaal kan zijn :'(
Of het is een geheugen module.. of een harde schijf.. Verder weet ik helemaal nix

Good judgement comes from experience, and often experience comes from bad judgement.

Verwijderd

Als je meerder reepjes geheugen hebt, haal er dan een uit en probeer opnieuw op te starten, anders moet je er een lenen.
Dit kom ik ook ergens tegen:
Might indicate a wrong monitor selection or wrong Video card color settings

Also, try lowering the video acceleration to a lower setting

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2003 11:02 ]

• Draven

Draven

It wasn't me

Topicstarter
Dat laatste lijkt me beetje raar aangezien er in die settings maanden nix veranderd is.. Geen van de familieleden zegt ook eraan gezeten te hebben. Dus ik denk niet dat het aan de monitorsettings/videokaart ligt.
Toch bedankt :)

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Download gewoon memtest en boot via een floppy. Even je geheugen testen en je weet welke module er problemen geeft.

www.memtest86.com

En graag de volgende keer even je OS in de titel vermelden. Zie ook:
Windows Operated Systems - Policy

Titel aangepast :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Draven

Draven

It wasn't me

Topicstarter
Ik ga het zo proberen, maar als ik de foutmelding snap betekent t dus dat het simmetje 1 is aangezien er VXD VMM (01) staat.. Als het over m'n geheugen gaat dan.. (hoor ik net)
Of zit ik dan helemaal verkeerd?

**edit

Heb nu uit slot 1 me intern geheugen reepje gehaald.. En tot nu toe doet ie t.. Al is windows XP niet echt snel met 56MB intern geheugen :p

Zo te zien ligt het dus of aan het slotje.. of aan t intern geheugen zelf.. dat ga ik nu even bekijken. Allemaal bedankt voor de reacties... dankzij jullie heb ik t probleem in ieder geval gevonden :)

[ Voor 47% gewijzigd door Draven op 30-08-2003 11:49 ]

• Draven

Draven

It wasn't me

Topicstarter
Het lag dus aan het interne geheugen zelf. In een ander slot kreeg ik ook een blauw scherm weer :)
Ga zo ff nieuwe halen en inbouwen en dan kan ik weer lekker snel gotten :)
Bedankt!

Pagina: 1