Toon posts:

Tonerpoeder

Pagina: 1
Acties:
  • 227 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand waar je tonerpoeder kan bestellen.
in zakken, dozen.
Weet er iemand of er nog verschil zit in samenstelling van de poeder(per type, merk)

Verwijderd

Topicstarter
schop

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:06

timovd

Voorsprong door techniek

Je hebt negatief- en positief tonerpoeder. Als je deze met elakaar mengt, doet de printer t dus niet. Welke printer heb je eigenlijk?

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-05 16:26
Volgens mij is toner (zo heet dat poeder geloof ik) niet iets om zelf in een cartridge te stoppen.
Ik weet wel dat het op mn vorige school door de Xerox-monteur werd gedaan. Erg voorzichtig trouwens.

Als je van dat spul een verfbom maakt :| Denk niet dat je het makkelijk krijgt....

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:28
Pas wel op met toner, het is kankerverwekkend... Dus niet te veel mee in aanraking komen als in -> aanraken/inademen..

Verwijderd

negatief en positief geladen toner-poeder? Volgens mij niet hoor. Die wordt geladen wanneer hij in de machine zit, en niet anders.
Ja, je hebt wel verschillende soorten toner. De ene is fijner dan de andere, en bestaat uit een andere samenstelling of vorm (van de deeltjes). EA bijvoorbeeld is een nieuw soort toner, dat niet mooi wordt wanneer je het gaat mengen met een regulier soort toner. Je moet het zelf uitzoeken, en ook kijken wat er bij jouw machine hoort. Wat voor machine is het eigenlijk?

• Keesk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-05 18:31
laat maar

[ Voor 97% gewijzigd door Keesk op 21-09-2003 22:24 . Reden: onzin post ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:46

The Eagle

I wear my sunglasses at night

bredend schreef op 21 September 2003 @ 22:20:
Volgens mij is toner (zo heet dat poeder geloof ik) niet iets om zelf in een cartridge te stoppen.
Ik weet wel dat het op mn vorige school door de Xerox-monteur werd gedaan. Erg voorzichtig trouwens.

Als je van dat spul een verfbom maakt :| Denk niet dat je het makkelijk krijgt....
Helemaal mee eens. Als je dat spul op je kleren krijgt, is de beste oplossing een stofzuiger...en een sterke. Dat spul is erg hardnekkig. En zeker geen water gebruiken, zo ben ik op de harde manier achter gekomen |:(

Maar laat mijn even een tegenvraag stellen: waarom wil je dat spul hebben? tones bijvullen is nou niet echt iets dat je voor je lol gaat doen....refurbished tonercartridges zijn vaak stukken goedkoper, en voor dat geld wil je niet zelf gaan klooien. Het zijn geen inktjetprinters.....

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Tweak-Freak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-05 04:00

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

Mmm op mijn werk hebben we gewoon flessen staan met dat spul. Denk dat je het gewoon bij de office center kan kopen.

Verwijderd

Ik werk zelf bij Xerox, en bij oudere modellen moet je inderdaad zelf de toner bijvullen. Dit gebeurt trouwens nog steeds bij de nieuwe machines van Canon. Iets wat naar mijn idee niet iets is wat je iedereen wil laten doen. Wat The_Eagle al zegt, is een stofzuiger of flink blazen het enige, want wanneer het er eenmaal inzit, krijg je het er MOEILIJK uit.
Bij ons kan je gewoon navul-toner kopen voor de oudere modellen, waar je het dan met engelen-geduld in moet gooien. Ik begrijp de vraag van de TS, alleen is het antwoord volgens mij op meerdere plaatsen te vinden. Helemaal als je er een beetje moeite voor doet.
Succes!

Verwijderd

Topicstarter
liefbeertje: Het gaat om een lexmark optra s, Makkelijk te vinden is het zeker niet dus alle info is welkom

The_Eagle: Ik weet niet wat de prijs van tonerpoeder los is dus weet ook niet wat het prijsverschil is. ik hoef het niet zelf bij te vullen dit wordt voor mij gedaan.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2003 22:33 ]

Verwijderd

Welke optra S? Voor de 1650 en dergelijke hebben we in ieder geval compatible catridges te koop (Documenthouses). De orginele ook wel, maar daar betaal je ruim 1.5x zoveel voor.

Verwijderd

Topicstarter
het is de 1250, gaan volgens mij dezelfede cartridges in.
is alleeen een slomer type 12 pagina's per minuut i.p.v. 16.
maar de compatible toners ken ik maar ik probeer nog goedkoper te gaan

Verwijderd

Ik heb niet begrepen of toner bedoeld is voor laserprinter of copieer apparaat
Heb wel ervaren dat kopietoner absoluut niet werkt in laserprinter. Ik had Epsonlaser 7100 en in notime steeg tonerprijs van 75 naar 350 piek.
Bijvullen was tamelijk simpel>tandwieltje losschroeven>reusachtig grote vuldop er uit trekken>huishoudtrechter er in en 1/3 uit kado gekregen Canonpot er in kiepen.

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd schreef op 21 September 2003 @ 22:32:
liefbeertje: Het gaat om een lexmark optra s, Makkelijk te vinden is het zeker niet dus alle info is welkom

The_Eagle: Ik weet niet wat de prijs van tonerpoeder los is dus weet ook niet wat het prijsverschil is. ik hoef het niet zelf bij te vullen dit wordt voor mij gedaan.
in de Lexmark optra S gaat de cardridge T2625.
Het beste wat ik je kan aanraden is een compleet nieuwe toner te kopen aangezien de drum vaak een beperkte levensduur heeft voor optimale printkwaliteit.
Via office centre, corporate express, EOS, abs en veel andere bedrijven kun je goede en goedkope cardridges halen.
Scheelt de persoon die bij moet vullen een hoop moeite.
Het nadeel van vullen is toch het niet goed afsluiten van de dop en slechte afdrukkwaliteit.

Er zijn ook toners verkrijgbaar met een levenduur die 3x zo lang meegaan als standaard EP-patronen, kosten ook stukken meer maar in verhouding veel goedkoper.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11