Toon posts:

Ik word gek!: Linux isos installeren?

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Argghh! Ik word helemaal gek! >:) Ik denk, ik download even moeiteloos linux,, krijg ik weer allemaal van die dingen die me helemaal verwarren! De search daar kom ik niks wijzer uit, ik kan echt helemaal niet vinden hoe ik eventjes zo'n linux versie van linux redhat 9.0 installeer :'( ...

Ik zal even zeggen wat ik allemaal gedaan heb en wel weet:
Ik heb dus mooi 3 isootjes gedownload, en die op cd gezet met nero burning rom 5.0: met de burn image functie, daarna wist ik geen raad meer :r , ik nsap dat je partities moet maken maar ik weet ten eerste niet hoeveel gewoon normaal is, op de search las ik 2 gb. Daarna dacht ik, ik zoek lekker een bootdisk zonder gezeur, krijg ik van zo'n linux site een heeeele lange gebruiksaanwijzing in het engels over een bootflop 8)7 , ik denk: ''Ik zoek gewoon lekker waar die flop staat'', maar vinden ho maar :/ ...

Ik weet echt helemaal geen raad meer, maar wil best graag linux hebben!
Wat ik precies wil:

-linux in combinatie met XP (kunnen kiezen in dos), en natuurlijk dat jullie even aan deze ''noob'' vertellen wat ik allemaal moet doen, want ik word helemaal gek.

wees gerust: meer zal ik niet vragen want ik heb een linux persoon in m'n msn lijst maar die is een paar daagjes weg :) , hartelijk dank! :+

Verwijderd

Kom je in de installatie van red hat? Daar kan je selecteren automatisch partities aanmaken, dan doet hij het voor je. Als ze juist gebrandt zijn, zet je in bios CD-ROM op eerste boot-device, dan steek je je CD erin, en zet je je pc aan, hij boot de red hat linux installatie. Simpel :)

Of wat scheelter nu eigenlijk?

Verwijderd

Topicstarter
ik wist niet dat die cdrom ook als booter werd gebruikt :+ ! ik ga het proberen, en als ik er niet uitkom dan post ik hier nog wel ff

thnx :D

TROUWENS: IK HEB REDHAT

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2003 09:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
argh!! :( ik heb dat dus gedaan, er staat dan booting cdrom... en dan nog een keer booting cdrom.. en daarna start hij gewoon windhoos :( ! ik heb het echt gebrand zoals het op het forum gezegd werd: ''bij nero : File> Burn Image''

wat is er fout?

Verwijderd

Je steekt toch de eerste CD erin éh? Brand anders nog eens opnieuw, kan je CD-lezer wel je CD lezen? CD/RW bevoorbeeld? Gewoon bios in, daar CD-ROM als eerste boot-device, dan CD1!! erin, en de installatie van red hat begint (normaal toch :) )

Edit: Voor juiste iso's---> www.linuxiso.org en dan daar Red Hat 9.0. Bij mij luktte het perfect.

Suc6

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2003 09:34 ]

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

Is de ISO wel zonder fouten gedownload? Probeer dat anders eerst even opnieuw.

Redhat CD1 boot bij mij zonder problemen namelijk.

edit: Ik meen mij te herinneren dat CD1 ook vanuit windows is op te starten zodat je daar al kan beginnen met de installatie. Maar zeker weten doe ik het niet

[ Voor 39% gewijzigd door Oxi op 30-08-2003 09:34 ]

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Verwijderd

Je hebt 2 cdrom-spelers? (2x booting from cdrom). Probeer de andere eens.

Sommige cdrom/dvd-spelers hebben problemen met booten.

Het is ook mogelijk dat de iso verkeerd is gedownload. Je kunt het bestand *.iso controleren mbv een md5sum. Hoe dat in Windows moet, moet je zelf even uitzoeken. Laatste optie, branden is fout gegaan.

Verwijderd

Topicstarter
oooh argh :( nouja, dan maar geen linux. :( ik ga niet weer 3 cds vernikkellen :(

ik ga dat md5sum ff op google zoeken

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2003 09:42 ]

Verwijderd

Als je alleen de eerste CD download en correct brandt van deze site--> www.linuxiso.org, en dan proberen te booten, en het lukt, wet je tenminste dat het aan de CD lag, je moet ze niet alle 3 in een keer donwnen, en brandden, de eerste is al genoeg, de boot CD.

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Verwijderd schreef op 30 August 2003 @ 09:17:
Argghh! Ik word helemaal gek! >:) Ik denk, ik download even moeiteloos linux,, krijg ik weer allemaal van die dingen die me helemaal verwarren! De search daar kom ik niks wijzer uit, ik kan echt helemaal niet vinden hoe ik eventjes zo'n linux versie van linux redhat 9.0 installeer :'( ...
Eh.. Weet je zeker dat je gezocht hebt ? Ik kom namelijk bij www.redhat.com een hele mooie installatie tutorial tegen, waar volgens mij al jouw vragen in beantwoord worden :?

Ik wil je adviseren deze goed door te lezen, en mocht het niveau van de documentatie je te hoog zijn, dan kan ik helaas niet anders dan je te verwijzen naar www.beginnersweb.nl of een van de andere forums die zich op de beginnende computergebruiker richten, aangezien jouw niveau dan ff 2 tandjes te laag is voor GoT.

Succes met Redhat installeren! :)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.