Toon posts:

aanschaf laptop

Pagina: 1
Acties:
  • 28 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik sta op het punt een laptop aan te schaffen
uit het giga aanbod twijfel ik tussen de hier wel bekende ACER 800 cli
of tussen het volgende van dell.

heeft iemand suggesties voor dit dilemma :?

m.vr.gr. Bertrand

Inspiron 5100 Top Value (5100-0922) 1592.22 EUR

533 Mhz Processor Side Bus
512KB on-die L2 cache
One type II PC Card slot
Ports: USB 2.0 (x2), VGA, Speaker, RJ-11, RJ-45, S-Video, IEEE1394 (Firewire)
Geintegreerde 10/100 netwerkkaart en 56k/V92 modemBuilt-in Stereo speakers
Lithium Ion 12 cell (94Whr) battery
Norton Anti-Virus 2003, Dell E-Support Solution Centre
AC Adapter Touchpad

Processor: Intel® Pentium® 4 processor 2.8Ghz

Scherm: 15,0" TFT SXGA+ Kleurenscherm (1400*1050) (+ EUR 59.50 EUR)

Geheugen: 512MB DDR SDRAM 266MHz (2x256MB)

Harde Schijf: 40GB Ultra ATA/100 Harde Schijf

Interne CD/DVD Speler: Internal 2x DVD+ RW Drive

Grafische kaart: 64MB ATI Mobile Radeon 7500 4x AGP grafische kaart

Dell True Mobile netwerk: Dell TrueMobile™ 1300 Wireless 802.11 b/g MiniPCI card (+ EUR 46.41 EUR)

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-07 21:13
die Acer 800 cli is nog niet welbekend bij iedereen hier, dus daar ook graag de specs van..

maar om even op de feiten vooruit te lopen: Ik zou een Dell nemen, en dan met 3 yr nbd garantie..

Verwijderd

Topicstarter
had het bericht eigenlijk in het Acer travelmate forum willen plaatsen maar mislukt

hier dan specs acer travelmate 880
TM 800LCib, Pentium-Centrino 1.3GHz, 15TFT, 512MB DDR RAM (2x 256MB), 40GB HDD, DVD&CDRW, LiIon, 56K modem, Wired & Wireless Lan, Bluetooth, WIN XP PROF

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-08 21:57

tweakerbee

dus..?

Ga voor de Centrino, deze blijft koeler, is lichter en gaat veel langer mee op z'n batterij. Meld anders even wat je er mee wilt gaan doen. Een Office/Internet laptop is een andere machine dan een desktop/game vervanger.
Wellicht is de Acer Travelmate 290LCi ook interessant voor jou. Deze is een stuk goedkoper dan de 800 serie.

Intel Centrino 1.3 Ghz, 15" TFT, 256 Mb DDR geheugen, 30 Gb harde schijf, DVD&CDRW, Li-Ion, 56K modem, Lan, W-LAN, Windows XP Home editie. ~ € 1250-

Intel Centrino 1.3 Ghz, 15" TFT, 512 Mb DDR geheugen (2x 256Mb), 40 Gb harde schijf, DVD&CDRW, Li-Ion, 56K modem, Lan, W-LAN, Windows XP Pro editie. ~ 1650.-

Ik zou het wel weten.

* tweakerbee heeft dan ook een 1.5Ghz Centrino laptop :P

Groeten doen we hier niet aan (zie FAQ).

You can't have everything. Where would you put it?

Verwijderd

Topicstarter
gamer ben ik zeker niet en desktopvervanger wordt het niet...
maar 256 mb is dat wel genoeg? vooral office en internetgebruik..

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-07 12:28
Kom op zeg, BASIC.

En als je de specs vergelijkt dan zie je dat de Acer travelmate of de jewel centrino laptops meer bang for buck zijn.

En belangrijkste: die gebruiken dus een Intel-M cpu met een zeer hoge IPC en hebben 1mb cache.
Cereal schreef op 30 augustus 2003 @ 02:58:
die Acer 800 cli is nog niet welbekend bij iedereen hier, dus daar ook graag de specs van..

maar om even op de feiten vooruit te lopen: Ik zou een Dell nemen, en dan met 3 yr nbd garantie..
_/-\o_ 8)7

4 Topics over dat ding man 8)7

Ik zeg niet dat de TS een acer moet kopen maar niet bekend.... 8)7

[ Voor 51% gewijzigd door Roberto op 30-08-2003 09:50 ]

• lameeuw
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:17

lameeuw

Ik doe niet gek, ik ben gek.

256 Mb is zat voor alleen wat office en internetten, zelfs gamen zou nog redelijk lukken denk ik (heb zelf een Mobile XP1800+ met 256 Mb waarvan 64 voor me Radeon en dat wil nog behoorlijk, majah, ik stel niet van die hele hoge eisen qua kleurdiepte en resolutie tijdens games).

☐ Geschift - ☑ Totaal geschift De Totaal Geschiften 767420

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
ik heb een Asus L2400D met 384 mb met amd athlon 1400M en ik vind het voor tekstverwerking en mijn werk meer dan voldoende. Als ik gewoon brieven tik dan gaat die batterij ongeveer 4½ mee. Dat is misschien lang maar mijn proc staat ook op 489 mhz en dat scheelt. Ik hoef niet echt nodig een Centrino. Ik vind het trouwens ook een hele nette laptop. Keurig delen zwart en zilver. Gewoon netjes afgewerkt.

Maar de nieuwe laptop's zoals de Pentium IV moet je wel de M versie hebben anders kan je van stopcontact naar stopcontact en dan kan je beter een gewone computer kopen. Garantie kan je altijd erbij kopen. Dat is op zich geen probleem. Voor een Asus laptop kost dat bijvoorbeeld van 2 jaar naar 3 jaar 100 euro erbij. De centrino is voor tekstverwerking een heel leuk alternatief. laptops met amd proc zijn ook leuk maar alleen het stroomverbruik is iets meer. De Intel Celeron is volgens mij hetzelfde verhaal als de Intel Pentium IV proc. Als je een wil aanschaffen ga heel veel shoppen want er zijn zoveel leuke laptops te koop op dit moment. Want je hebt zelfs met 5 x USB2 aan de buitenkant, met camera in de laptop, kaartlezer sm/mmc/sd in de comp en ga zo maar door.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Verwijderd

Voor kwaliteit zou ik zelf voor de acer gaan, sommige denken er anders over... maar wat ik tot nu toe van acer heb gezien is wel erg top.

ik typ dit bericht op een acer 803 en het werkt perfect!

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:51

LopeZ

Too much is never enough

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.