[XP] Problemen met ip

Pagina: 1
Acties:

• hornage
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-08 16:39
Ik heb mijn netwerkkaart in een ander slot gedaan omdat ie anders tegen de cooler van mijn nieuwe grafische kaart zat. Toen ik xp starte herkende hij hem ook, maar toen moest ik het ip adres opnieuw instellen.
Nadat ik dat had ingevuld kreeg ik de foutmelding dat dit ip niet mogelijk was omdat die al op een andere netwerkkaartje zat.
Maar die was onzichtbaar gemaakt omdat hij of niet goed werkte of verwijderd was.
Ik moet nu dus een ander ip-adres invullen maar ik wil mijn eigen ip adres.
Bij apparaatbeheer staat maar 1 netwerkkaart dus ik kan niet die oude verwijderen.
Ik heb xp gewoon uitgedaan de kaart verplaatst en weer aangezet dus ik heb niet eerst van tevoren iets veranderd of verwijderd ofzo.
Ik heb al geprobeerd of ik het kan verwijderen als ik de netwerkkaart weer in het oude slot doe, maar dit had weinig effect. Ik mocht weer een nieuw adres instellen en met mijn eigen ip gaf hij weer hetzelfde probleem.
Wie weet hoe ik gewoon weer kan zorgen dat ik mijn eigen ip adres kan gebruiken?

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-08 13:04

job

je krijgt dus een foutmelding dat het ip al in gebruik is.
lees de foutmelding goed, dan kom je tot de conclusie dat je op "nee" moet drukken.

en klaar ben je.

[ Voor 11% gewijzigd door job op 30-08-2003 00:32 ]

• hornage
damster schreef op 30 augustus 2003 @ 00:31:
je krijgt dus een foutmelding dat het ip al in gebruik is.
lees de foutmelding goed, dan kom je tot de conclusie dat je op "nee" moet drukken.

en klaar ben je.
Dat klopt, je kan ook zeggen dat je gewoon zo door wilt gaan maar dan gaat dus alles weird doen. Ik zie anderen op het netwerk niet en mijn router wil ook opeens niet normaal internet doorgeven.

• job

job

dat lijkt me een ander probleem.
als je op nee klikt en dus doorgaat krijg je het gewenste ip. dat probleem op gelost.

zeker weten dat je netmask en gateway en dns goed ingestelt hebt?

• hornage
damster schreef op 30 August 2003 @ 00:39:
dat lijkt me een ander probleem.
als je op nee klikt en dus doorgaat krijg je het gewenste ip. dat probleem op gelost.

zeker weten dat je netmask en gateway en dns goed ingestelt hebt?
Dat weet ik zeker

• job

job

even het netwerk disablelen en weer enablelen.
of een reboot zou ook kunnen werken.

edit: okiedokie :)

ik vind het maar een maffe foutmelding.
ik ben bij windows geneigd om altijd op ja en ok te klikken.
dat werkt altijd, behalve bij deze foutmelding, dan moet je op nee klikken 8)7
maar het werkt zo weer. mooi zo

[ Voor 60% gewijzigd door job op 30-08-2003 00:48 ]

• hornage
nou, ik probeer het nog eens keer door gewoon nee te klikken en dan doet alles het weer. Vage shit... iig bedankt damster

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-08 10:13
Ga naar systeem, Tab hardware, apparaatbeheer, optie "verborgen apparaten weergeven" onder beeld aanzetten.
Je ziet dan je oude nic staan. Even verwijderen en klaar ben je als het goed is.
Volgens mij verwijdert hij hem dan ook automatisch uit je netwerkverbindingen.
Pagina: 1