Waterkoeling af, maar computer start niet op :(

Pagina: 1
Acties:

• RommelD
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-05-2022

RommelD

Stargate overheerscht!

Topicstarter
Vandaag mijn zelfgemaakte waterkoeling ingebouwd. Een gpu blok en cpu blok. Tevens had ik de mod op
http://www.ocinside.de/go.../pinmod/amd_pinmod_d.html
gedaan. Dus een zooitje pinnetjes met elkaar verbonden met koperdraad (*** werk).

Maar nu doet de compu het niet :(

Ik gaat dan aan maar geen doorstart. Krijg helemaal geen beeld te zien. Had al videokaart vervangen maar nog steeds geen beeld.
Tevens had ik het geheugen eruit gehaald om te kijken of ie wat deed. Maar hij maakte helemaal geen piepgeluid ofzo. (normaal wel)

Dus als ik de cpu gecrushed heb of als de mod niet werkt. Hoort ie dan geen gepiep te geven omdat cpu het niet doet? Door de mod zat de cpu dus wel een koperdraaddikte hoger in de socket (dus niet helemaal erin).

Ik heb een MSI k7t266 pro 2.

Hoor ik dus normaal gesproken piepjes als de cpu gecrushed is of als de mod niet werkt?

X2 3800+@2700@1.67 volt@WC, 2*512 mb G-Skill PC3500 @ 245 2-2-2-5, Sparkle 7800 GTX@515-1400

• JER00N
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik kan je niet echt helpen maar als het bios geen (gezonde) cpu kan vinden zou hij wel moeten piepen...

• snooze
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-07-2025

snooze

kinda busy atm.

heb je geen d-leds?

enuh krijgt je mobo enig tacho signaal? (hangt er een fan aan ivm waterkoeling)

nog iets sluit eens wat speakers aan de onboard sound misschien dat ie zijn piepjes daaroverheen stuurt edit: sorry overheen gelezen

[ Voor 8% gewijzigd door snooze op 30-08-2003 00:31 ]

weet iemand nog een leuke signature?

• SuperPaddo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
(overleden)
Haal het koper eens uit de socket, et test het weer, wat heb je verder al geprobeerd?

edit:
Door de mod zat de cpu dus wel een koperdraaddikte hoger in de socket
Zat? Dus koperdraad is er al afgehaald?

[ Voor 45% gewijzigd door SuperPaddo op 30-08-2003 00:32 ]

Grolsch Royce!

Verwijderd

ff je oude cpu fan eraan hangen.. Bios in en de cpu fan detect uitzetten. Kijk ook ff of er niks lekt ofzo, of je niet toevallig iets vergeten ben etc etc.. Bios resetten wil ook wel es helpen.

Verwijderd

Als je nou die koperdraad, is achter je MB soldeerd. Dan past je cpu wel gewoon ;)

• RommelD

RommelD

Stargate overheerscht!

Topicstarter
Het koperdraadje zit er nog steeds onder. En Fewture, ik had al mijn oude cpucooler fan erbij aangesloten, maar :( nog steeds niet.
Misschien is het solderen wel het makkelijkst. Maar ook meteen het moeilijkst om ongedaan te maken. Ben eigenlijk al een beetje schijt ziek van de mods op die ene pagina. Had er eerst ook al een gedaan (een andere als deze) en die werkte ook al niet :(
Ik ga vanavond de kopere ringetjes eraf halen en hard hopen dat ie het dan wel doet. Maar als de cpu gecrushed zou zijn zou ie dus moeten gaan piepen?

X2 3800+@2700@1.67 volt@WC, 2*512 mb G-Skill PC3500 @ 245 2-2-2-5, Sparkle 7800 GTX@515-1400

Verwijderd

Zoals het nu klinkt is er iets mis richting CPU, wanneer een CPU beschadigd is (niet goed in socket zit) doet het moederbord niets, ook niet piepen, zwart beeld, verder niets, lijkt net of ie opstart zonder beeld en geen POST-piep.

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-02 17:36

w0w

neej, dan gaan meestal alleen de fannetjes draaien enzo, kun je niet een andere cpu proberen? probeer ook eens een cmos clear (zou eigenlijk niet hoeven maarja). wat zeggen je d-leds trouwens?

• RommelD

RommelD

Stargate overheerscht!

Topicstarter
Ik heb geen d-leds :( . En ik heb al 2 keer cmosgecleared. Ik ga zo het blok eraf halen. En dan koperen ringetjes weghalen en dan even checken of ie nog leeft met een normale luchtkoeler. WC werkt wel perfect :)

Verwijderd

2 keer.... :| WOW. cmos mag je eigenlijk niet 2 keer achter me kaar clearen. 1 keer jumper overzetten tot 10 tellen en terugzetten en DAT IS DAT DAN. niet nog 1 keer en nog 1 keer. loop je kans dat het niet meer goed komt met je bios. maarre....? tis eigenlijk heel eenvoudig? maak je handelingen ongedaan stuk voor stuk en KIJK of ie het doet. zo nee dan is deze topic ten einde :O, zo ja dan kwekken we verder :)

• RommelD

RommelD

Stargate overheerscht!

Topicstarter
Ik heb de koperen pinnetjes weggehaald. En hoera de compu ging aan :). Alleen nu geeft ie aan dat het keyboard niet goed is aangesloten op PS/2 poort??? Ga zo effe een ander toetsenbord testen. Maar dit heb ik telkens gedaan:
1 stekker uit compu
2 Cmos clearen
3 Compu weer aan.

Daar na weer wat gekloot en toen nog eens de procedure. Dus niet direct achter mekaar.
Maar je bios kan je toch niet verneuken met Cmos clearen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 August 2003 @ 18:41:
2 keer.... :| WOW. cmos mag je eigenlijk niet 2 keer achter me kaar clearen. 1 keer jumper overzetten tot 10 tellen en terugzetten en DAT IS DAT DAN. niet nog 1 keer en nog 1 keer. loop je kans dat het niet meer goed komt met je bios. maarre....? tis eigenlijk heel eenvoudig? maak je handelingen ongedaan stuk voor stuk en KIJK of ie het doet. zo nee dan is deze topic ten einde :O, zo ja dan kwekken we verder :)
1 : waarom heb je het nou over tien tellen ? overal waar is de bios reset zet ik de jumper erop en direct der weer vanaf. Werkt tot nu toe nog bij elk moederbord wat ik heb gezien. Tien seconden is gewoon .... ( maak de zin maar af )

2 : dat van 2x resetten is ook onzin. Tuurlijk kan dat , het heeft alleen geen effect

Edit : Welkom op GoT btw :)

• RommelD

RommelD

Stargate overheerscht!

Topicstarter
Thanx DeeP, misschien is mijn keyboard dus stuk gegaan. Effe andere kopen dan :)
Ik zag in iedergeval voor dat ie raar deed in bios temps van:
Mobo 23
Cpu 23 ;) Heersch zelfgemaakt koeienblok koper :)

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-01 10:55
Veel mobo's piepen niet hoor bij brakke cpu geloof ik, van de 8rda+ weet ik het bijna zeker (of ik moet toen die pcspeaker al niet hebben aangesloten :P )

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

Verwijderd

RommelD schreef op 31 augustus 2003 @ 11:06:
Thanx DeeP, misschien is mijn keyboard dus stuk gegaan. Effe andere kopen dan :)
Ik zag in iedergeval voor dat ie raar deed in bios temps van:
Mobo 23
Cpu 23 ;) Heersch zelfgemaakt koeienblok koper :)
No Problem ;) , ik kan die onzin altijd niet uitstaan om iemand nog "banger" te maken. Als het niet mocht het had wel in de boekjes gestaan en die jumper is meestal een reset pinnentjuh op je bios en dus heeft lang w8en geen nut

Verwijderd

ik vind het dom/zinloos om steeds je cmos te blijven clearen. op een keer is er wat weg uit je cmos en dat is al je standaard bios en dat krijg je dus nooit meer goed. iets blijven resetten is gwoon niet slim. laat de jumper maar eens op de reset pinnetjes staan en zeg gedag tegen je bios :*)

en in mijn boekie staat zet de jumper 5 tot 10 seconden over op pin 2-3 en doe ze daarna weer terug naar 1-2

maar ok 1 sec volstaat

ennuh bang maken? niet mijn opzet......

p.s. senks voor de welkom,

p.s. je bios verneuken gaat niet zo snel hoor maar enig voorzichtigheid is toch wel geboden?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2003 13:08 ]

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-09-2025

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Verwijderd schreef op 31 augustus 2003 @ 13:02:
ik vind het dom/zinloos om steeds je cmos te blijven clearen. op een keer is er wat weg uit je cmos en dat is al je standaard bios en dat krijg je dus nooit meer goed. iets blijven resetten maakt niet uit wat is gwoon niet slim. laat de jumper maar eens op de reset pinnetjes staan en zeg gedag tegen je bios :*)
Dat zal dan voor het eerst zijn dat er een BIOS van kapot gaat. De keren dat ik al vergeten ben het jumpertje terug te zetten is inmiddels ontelbaar geworden. En ik heb er nog nooit problemen door gehad (en dit met meerdere moederborden). :)

Krankzinnige muziek vind je hier.

Verwijderd

ow jah :|
mja in mijn handleiding van boekie staat: WAARSCHUWING: laat de jumper op de standaard plaats zitten, anders verneuk je je bios

is er soms nog meer niet waar in mijn boekje?

ik gooi hem maar weg en doe lekker met jullie meej.......

( ff kijken of ik de voltage kan opschroeven van me geheugen en of ik wat brandluchtje ruik :*) )

• caspergt
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-04-2025
All in all koperdraadje eruit en opnieuw proberen.

Ridiculer lvl70 Resto drood :D

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Caspergt, als je goed had gelezen, zag je dat dat al was gebeurd...

@TS: Een MSI K7T266 Pro2 zou toch echt D-Leds moeten hebben. Niet aan de binnenkant, dan bij je USB2 bracket, of je extra USB1.1 bracket op. Draait er hier bij mijn vriendin eentje, en die heeft toch echt D-Leds, maar goed...

En laat ja niet bang maken door die Mr. Dude...
Heb zelf dat mainboard al zo vaak moeten resetten (bugje in eerste BIOS-versie, hardware change leverde gegarandeerd bios-reset op voordat het wilde werken).
Heb zelf nog nooit iets mis zien gaan met CMOS clearen, tenminste, niet met jumper er op houden. Op de Asus A7V266 moet je trouwens wel eerst batterij er uit halen, en voeding er af halen voor je reset, anders wil er nog wel eens een condensatortje ploffen (echt waar, zelf gezien en geroken).

• bazs2000
  • Laatst online: 26-09-2025

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Verwijderd schreef op 31 augustus 2003 @ 13:12:
mja in mijn handleiding van boekie staat: WAARSCHUWING: laat de jumper op de standaard plaats zitten, anders verneuk je je bios
Daar heb je wel gelijk in maar dit staat in alle boekjes en het is alleen maar dat iemand normaal met zijn spullen omgaat. Sommige dingen die in de boekjes staan zijn alleen maar ter voorkoming van, niet dat je de boel opblaast als je het anders doet. Moederborden en met name het BIOS kunnen veel hebben en is echt niet zo fragiel als het boekje je wilt laten geloven. :)

</off topic>

Krankzinnige muziek vind je hier.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 August 2003 @ 13:12:

is er soms nog meer niet waar in mijn boekje?

ik gooi hem maar weg en doe lekker met jullie meej.......

( ff kijken of ik de voltage kan opschroeven van me geheugen en of ik wat brandluchtje ruik :*) )
lol , verneuk je je bios.
zoals iemand anders voor me heb ik ook al eens een dag de jumper laten zitten
toen wou ik opstarten en hij deed het maar niet. Toen zette ik de jumper terug en klaar , hij deed het weer prima :)

• RommelD

RommelD

Stargate overheerscht!

Topicstarter
Ben ik weer terug. Nadat de koperen ringetjes weg waren gehaald ging mijn compu dus eindelijk aan. Maar.... ik heb nu weer een nieuw probleem :)
Bijna de hele tijd krijg ik met het booten in beeld PS/2 keyboard connected incorrectly, press F1 to continue. Maar het keyboard doet het dan niet en kan ik dus niet op F1 drukken. Heb al met ander keyboard geprobeerd maar kreeg het zelfde euvel. Als ik reset krijg ik hetzelfde wat dus geen windows laden inhoudt :(

Als ik de stekker uit mijn voeding haal (als de compu dus is vastgelopen op de melding) en daarna erweer in steek en de compu aan doe gaat ie soms aan. Zeg 1 op 8 keer :( En als ik dan in windows ben is windows ook vrij instabiel. Internet werkt slecht tot niet en hij loopt snel vast (deed ie voor het waterkoeling maken niet).

Dus wat is er nu weer mis? Ik word al aardig pissig doordat ie telkens niet wil aan gaan maar vastloopt op de melding PS/2 keyboard connected incorrectly, press F1 to continue. Deze melding komt trouwens net voor dat ie de IDE devices opspoort.
Help ;(

• GigaTexel_BE
  • Laatst online: 08:18

GigaTexel_BE

AMD MP²

zit je waterblok wel goed op je cpu?
als er ook maar 1micrometer is op je core die geen contact heeft heb je het vlaggen :)

Siesteem Spekkies!

• The Dolf
  • Niet online
GigaTexel_BE schreef op 31 augustus 2003 @ 21:35:
zit je waterblok wel goed op je cpu?
als er ook maar 1micrometer is op je core die geen contact heeft heb je het vlaggen :)
Hoezo overdreven?

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• RommelD

RommelD

Stargate overheerscht!

Topicstarter
Als ie niet contact maakt dan werk het gewoon niet. Hij is 27 graden dus daar zal het niet aan liggen. Weet iemand wat er aan de hand is en wat ik er aan kan doen?

• GigaTexel_BE
  • Laatst online: 08:18

GigaTexel_BE

AMD MP²

nu, probeer maar te helpen

is de onderkant van je blok gepolijst? ttz volledig krasvrij en egaal?

Siesteem Spekkies!

Verwijderd

GigaTexel_BE schreef op 01 September 2003 @ 08:12:
nu, probeer maar te helpen

is de onderkant van je blok gepolijst? ttz volledig krasvrij en egaal?
het hoeft niet gepolijst te zijn
al zou het vol krassen zitten dan moet hij nog kunnen computeren
als het waren met een wat hogere temp
maar polijsten is geen "must"

• RommelD

RommelD

Stargate overheerscht!

Topicstarter
Maar hij was gepolijst. Maar net wat DeeP zegt. Hij hoort het gewoon te doen. Weet niemand wat het probleem kan zijn?

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-02 20:16

boesOne

meuh

Het lijkt er behoorlijk op dat er iets op je mobo is beschadigd..
Dat ie blijft mekkeren over de ps2 poort lijkt me niet een bios probje ofzo.

Check je mobo eens heel goed of er niet een baantje beschadigd is..

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

• RommelD

RommelD

Stargate overheerscht!

Topicstarter
Heersch mijn compu werkt weer goed :D
Wat nou het probleem was, was dat ik het pinnetje van de hdled ipv op het hdled connectortje had gedaan, op keylock had gedaan. Dat vond de compu blijkbaar niet bepaald leuk en faalde keihard.

Maar gelukkig bedacht ik het na een brainstorm sessie :+

[ Voor 89% gewijzigd door RommelD op 01-09-2003 21:43 ]

Pagina: 1