Toon posts:

Stickertje op WD800JB verwijderd, daarna disk kapot?

Pagina: 1
Acties:
  • 76 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik heb nu toch iets vreemds. Opeens wordt mijn processor 85 graden (tb 1200) dus ik denk fuck, koeler werkt niet meer. Ik koeler schoongemaakt en wat olie erin, nog steeds 85 graden. Systeem is harstikke traag, windows xp start nog wel op maar erg traag. Ik denk, ik las vandaag iets over speedfan dat die gast hem had geinstalleerd en opeens ging zijn systeem flippen. Hij had speedfan meteen verwijderde en het was weer oke. DUs ik denk, dat moet het zijn, vind het wel vreemd dat speedfan zoiets kan doen, want ik checkte de temp in het bios. Maar ik heb deinstalleren en opnieuw opstarten, nog steeds traag. Ik maar verkenner openen, mis ik opeens E:\prive, waar al het belangerijkste op staat, er staat nu Lokaal Station. Gvd. Toen dacht ik opeens, ik heb er vanmiddag zo'n stickertje met d1 van de hdd (wd800jb) afgeklauterd, waarom weet ik niet, maar ik ahd er zin in. En er kwam ook lucht door dat gaatje, ik denk verrek, misschien is er nu stof in de hdd gekomen, dus ik met lampje erin kijken en het is net of kijk ik op de platen van de hdd en zie ik zo'n schrijvertje langs schieten. Maar dat zit toch neit achter een stickertje ? stickertje is misschien 5 mm lang en 3 hoog. Kan iemand mij verheldering geven ? BvD !!

Godkolere, ik start nu net weer speedfan (opnieuw geinstalleerd) was benieuwd wat smart aan zou geven, maar hij geef 0 fitness aan en raw read error data staat en rood bordje met een balkje :(

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2003 00:20 ]

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

Was dat niet de seal?

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Verwijderd

Topicstarter
de seal ? verzegeling, ik kan toch met een verdomd stickertje toch niet een hdd mollen, wat een vaag gedoe

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2003 00:22 ]

• vehpol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-03 21:49

vehpol

Go Go Gadget!

Dat stikkertje zorgt ervoor dat je HD schoon blijft van binnen. Dit heeft niets met je temps te maken (lijkt me sterk), maar wel met de levensduur van je hd (erg kort hierna waarschijnlijk)

Die temperaturen, tja, geen idee, als je koeler nog gewoon draait en je hebt het koelblok schoon gemaakt dan is het wel erg vreemd dat het opeens zo veel hoger is.

Edit: Met schoon van binnen bedoel ik dat er geen stof binnen komt.

[ Voor 10% gewijzigd door vehpol op 30-08-2003 00:22 ]

Ceci n'est pas une signature!

• rvanlooijen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-06-2021
Weet je, de binnenkant van een hdd is luchtdicht... steriel net niet, maar haast wel... lucht met stofdeeltjes dr in zullen je platters niet echt leuk vinden nee :+ :+

Mja sorry ik kan het niet laten toch wel een beetje in de lach te schieten... die hdd is probably niet meer te redden als de symptonen nu al merkbaar zijn...

Wat betreft je temp, das _niet_ goed, en is mogelijk te wijten aan slecht contact tussen de heatsink en je core, controleer dat... het is iig een op zichzelf staant probleem...

Verwijderd

Topicstarter
Temp is nu weer goed, 70 graden, ik heb koelblok geschuurd zonder koelpasta, haal ik morgen meteen ff, maar dat is nu weer goed, maar ik had dat stickertje er niet af mogen klauwen dus ? Dat stickertje vroeg erom, hij begon al wat te krullen en omdat het warm weer was/is heb ik de kast open, en ik zag hem. Wat nou als ik de stofzuiger erop zet ? Ik stuur hem wel naar WD, zit 3 jaar garantie op geloof ik. Ik snap ook niet waarom ik zon ding er weer af moet klauwen.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2003 00:25 ]

• Oxi

Oxi

De binnenkant is niet luchtdicht, er zit een heel klein luchtgaatje om drukverschillen op te vangen

• Blamm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-03 15:53

Blamm

Niet meer Smart

Verwijderd schreef op 30 augustus 2003 @ 00:23:
Temp is nu weer goed, 70 graden, ik heb koelblok geschuurd zonder koelpasta, haal ik morgen meteen ff, maar dat is nu weer goed, maar ik had dat stickertje er niet af mogen klauwen dus ? Wat nou als ik de stofzuiger erop zet ?
geschuurd? heb je daar HEEL fijn schuurpapier voor gebruikt? anders krijg je namelijk allemaal groeven erin en als je dan ook geen koelpasta gebruikt om dat op te vangen, tja dan wordt het heet daaronder ;)

morgen dus koelpasta halen en kijken of het daar beter van wordt. En anders je blokje gaan lappen

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:42
Temp is nu weer goed, 70 graden, ik heb koelblok geschuurd zonder koelpasta, haal ik morgen meteen ff, maar dat is nu weer goed, maar ik had dat stickertje er niet af mogen klauwen dus ? Dat stickertje vroeg erom, hij begon al wat te krullen en omdat het warm weer was/is heb ik de kast open, en ik zag hem. Wat nou als ik de stofzuiger erop zet ? Ik stuur hem wel naar WD, zit 3 jaar garantie op geloof ik. Ik snap ook niet waarom ik zon ding er weer af moet klauwen.
heeft geen nut. Nieuwe kopen. Terugsturen naar WD, geef je ook weinig kans, je hebt immers dat dingetje er zelf afgehaald.

[ Voor 99% gewijzigd door Ramon op 30-08-2003 00:27 ]

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• RAJH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
zo snel mogelijk alle belangrijke data backuppen voor het geval dat je hd kapot gaat. En de koeling, zo min mogelijk koelpasta gebruiken :)

• rvanlooijen
Temp is nu weer goed, 70 graden, ik heb koelblok geschuurd zonder koelpasta, haal ik morgen meteen ff, maar dat is nu weer goed, maar ik had dat stickertje er niet af mogen klauwen dus ? Wat nou als ik de stofzuiger erop zet ?
*zucht*, dit baart me weer enige zorgen... geschuurd = ruw is NIET goed... een heatsink moet zo GLAD mogelijk zijn, om zo goed mogelijk contact te maken.. koelpasta dient alleen microscopische oneffenheden op het oppervlak weg te werken...

Verwijderd

Topicstarter
Razorfist schreef op 30 August 2003 @ 00:25:
[...]

geschuurd? heb je daar HEEL fijn schuurpapier voor gebruikt? anders krijg je namelijk allemaal groeven erin en als je dan ook geen koelpasta gebruikt om dat op te vangen, tja dan wordt het heet daaronder ;)

morgen dus koelpasta halen en kijken of het daar beter van wordt. En anders je blokje gaan lappen
ja, heel fijn schuurpapier. HIj was altijd normaal 65, dus 70 graden moet kunnen.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2003 00:27 ]

• Oxi

Oxi

hoe groot was de korrel?

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:58

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Caesartje schreef op 30 augustus 2003 @ 00:26:
[...]

*zucht*, dit baart me weer enige zorgen... geschuurd = ruw is NIET goed... een heatsink moet zo GLAD mogelijk zijn, om zo goed mogelijk contact te maken.. koelpasta dient alleen microscopische oneffenheden op het oppervlak weg te werken...
Precies 70 graden is niet goed hoor :)

Gewoon lappen dat blokje en je temps zijn weer zoals het wezen moet..

Tweakers Discord

Verwijderd

Topicstarter
RAJH schreef op 30 augustus 2003 @ 00:26:
zo snel mogelijk alle belangrijke data backuppen voor het geval dat je hd kapot gaat. En de koeling, zo min mogelijk koelpasta gebruiken :)
ja, dat is ook leuk, c: d: en f: staat alleen maar windows, spellen en downloads, het gaat om E:\prive. Godsamme, waarom zetten ze dan niet ff een waarschuwing op zon kutsticker

Verwijderd

Topicstarter
IK pak de stofzuiger

• Oxi

Oxi

omdat mensen normaal geen stickers van hd's afbikkelen

maaak je wel fotos van die stofzuiger actie? wij willen meegenieten

[ Voor 47% gewijzigd door Oxi op 30-08-2003 00:31 ]

• rvanlooijen
Verwijderd schreef op 30 augustus 2003 @ 00:29:
[...]

ja, dat is ook leuk, c: d: en f: staat alleen maar windows, spellen en downloads, het gaat om E:\prive. Godsamme, waarom zetten ze dan niet ff een waarschuwing op zon kutsticker
Bedoel je de waarschuwing "Warranty void if seal is removed"? :+

Verwijderd

Topicstarter
stond alleen maar d1 op

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-03 16:20
warranty void if seal is broken, stond er zeker op ;)

[edit: spuit11 :+]

[ Voor 18% gewijzigd door Cereal op 30-08-2003 00:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
hel en verdoemenis, misschien had ik beter ff kunnen stofzuigen toen hij uitstond, hij is nog trager, maar c d en f lees ie wel nog

• Oxi

Oxi

dus je gaat heel snel lucht over draaiende platters trekken die zo enorm gevoelig zijn? nee ik had je wel kunne nzeggen dat zoiets niet goed is nee, heb je trouwens fotos van die actie?

* Oxi is benieuwd

• messi
  • Laatst online: 20:02
* messi is ook benieuwd

Misschien het gaatje dichtplakken met plakband?

Onze excuses voor het ontbreken van de ondertiteling.

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-03 16:20
heb je stofgezogen toen hij aanstond? omfg

een hd is hele delicate en precieze hardware... zeer gevoelig.. daarom zitten ze ook in zo'n gietijzeren, gesealde behuizingen.

Denk dat je eigen manier van knutselen heeft geleidt tot de ondergang van deze hd..

ff een serieuze tip: als de e: niet meer werkt, verwijder deze schijf dan uit de computer (als hij UIT staat) waarschijnlijk zorgt deze schijf dus voor de vertraging..

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:44
moehaha:

Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/usericons/65430/vyw-ico.gif

• rvanlooijen
OMG... je hebt ook echt daadwerkelijk een stofzuiger gepakt zeg maar? en nog terwijl hij aan staat ook? Sja naja... vergeef me dat ik t amusant begin te vinden :+ maar dat wordt echt een nieuwe hdd vriend :P probeer maar zo veel mogelijk te redden... als je geen ruimte lokaal hebt moet je me maar ff ICQ'en MSNen ofzo, je kan wel een tijdelijke login op mn FTP krijgen waar je even wat spullen naar kan uploaden, dan zijn ze iig veilig...

• Gody
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-03 15:38
Hey Oxigun, dus dat kleine gaatje is voor drukverschillen... Oeps. Ik heb met mijn mod daar een plakbandje opgedaan, daar koelpaste en een koelblok op... Zie deze pagina, zoek ff naar mijn post want ik weet niet hoe ik direct naar een bep. post moet linken Onder de pasta zit nu dus het luchtdrukverschilopvanggaatje. Is dit een groot probleem? Mijn pc verhuist in principe niet dus zullen er veel drukverschillen optreden ?
LOL

[ Voor 19% gewijzigd door Gody op 30-08-2003 00:40 ]

• messi
  • Laatst online: 20:02
je kunt er altijd nog een labeltje afkrabben :P

Onze excuses voor het ontbreken van de ondertiteling.

Verwijderd

Topicstarter
messi schreef op 30 augustus 2003 @ 00:37:
* messi is ook benieuwd

Misschien het gaatje dichtplakken met plakband?
heb ik al

• Oxi

Oxi

Gody schreef op 30 August 2003 @ 00:38:
Hey Oxigun, dus dat kleine gaatje is voor drukverschillen... Oeps. Ik heb met mijn mod daar een plakbandje opgedaan, daar koelpaste en een koelblok op... Zie deze pagina, zoek ff naar mijn post want ik weet niet hoe ik direct naar een bep. post moet linken Onder de pasta zit nu dus het luchtdrukverschilopvanggaatje. Is dit een groot probleem? Mijn pc verhuist in principe niet dus zullen er veel drukverschillen optreden ?

[...]

LOL
zolang je geen problemen krijgt is het geen probleem zou ik zeggen. Maar goed lijkt het me niet, er staat niet voor niets een waarschuwing op...
Maar ja, overclocken moet je eigenlijk ook niet doen en dat is wel onzin ;)

• rvanlooijen

[...]

LOL
Hou dr even rekening mee dat warme lucht uit zet, en dr dus idd druk verschillen optreden tussen als je HDD draait en uit staat ed ;)

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

[...]

LOL
Door Gody - Saturday 30 August 2003 00:38

Deze regel is de link naar je posts :)

Die aanklikken en dan kom je bij je post in dat topic :) :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

OK, dit neigt teveel naar HK niveau :D

klaze, lachen is gezond, maar dit gaat te ver .. Maak een backup van je essentiële data en ruil die schijf om. Mocht dat omruilen niet lukken, dan koop je een nieuwe en blijf je met je tengels af van de stickertjes :Y)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.