specs :
Mobo : Chaintech 7NJS Nforce 2 met 2 Sata aansluitingen .
4 IDE Maxtor schijven ( + 2 IDE->S-Ata dongels)
daar zitten 2 " gewone " IDE aansluitingen op en 1 RAID IDE aansluiting op voor 1 extra HD ( om in RAID te laten draaien )
en 2 S-Ata aansluitingen elders op het mobo .
- dus moet je hier minimaal 5 HD's op kwijt kunnen ?
( of zit ik hier al fout ?? )
- 2 op IDE , 1 op RAID IDE en 2 op S-Ata ?
nu heb ik dus : 2 HD's op IDE ( waar ook windows op staat )( XP pro )
+ ik heb 2 extra HD's die ik nu 1 voor 1 op die IDE RAID aansluit ( want daar kan maar 1 HD tegelijk op )
maar nu mijn vraag : S-Ata ?
ik heb - 2 IDE-> S-Ata dongels en kan dus die 2 HD's aansluiten , maar ik krijg ze op geen enkele manier aan de praat .
XP ziet ze niet , na diverse instelingen veranderd in mn BIOS niet , SCSI verwijderen in mn apparaten beheer en opnieuw drivers instaleren niet .
ik kom er niet verder mee , en het wisselen van mn HD's begin ik een beetje zat te worden .
ze hoeven niet in RAID te draaien , maar gewoon als HD"S op S-Ata aangesloten worden .
ik heb verwoede zoekpogingen gedaan sinds ik dit bord heb , maar ik kom niet verder .
wat aardig in de buurt kwam was :
[rml][ raid] chaintech zenith[/rml]
BalusC zegt daarin :
[rml][ s-ATA raid] opbouw info vraag[/rml]
Windows XP Installeren met onboard SATA
MaikelG zegt daarin :
verderop staat in dezelfde draad door : bassieman
dan zou XP ze toch al helemaal moeten zien zonder goede drivers ???
- waar zit ik al fout ?
- wie heeft ervaring met dit mobo en mischien een goede link naar de juiste drivers ?
- wat vergeet ik , wat moet er waar ingesteld staan in de Bios ??
- het zoeken naar : " aansluiten SATA chaintech " , " connect SATA chaintech " en verder zoekpogingen leverden mij geen antwoord op in google of andere zoekamchines .
Mobo : Chaintech 7NJS Nforce 2 met 2 Sata aansluitingen .
4 IDE Maxtor schijven ( + 2 IDE->S-Ata dongels)
daar zitten 2 " gewone " IDE aansluitingen op en 1 RAID IDE aansluiting op voor 1 extra HD ( om in RAID te laten draaien )
en 2 S-Ata aansluitingen elders op het mobo .
- dus moet je hier minimaal 5 HD's op kwijt kunnen ?
( of zit ik hier al fout ?? )
- 2 op IDE , 1 op RAID IDE en 2 op S-Ata ?
nu heb ik dus : 2 HD's op IDE ( waar ook windows op staat )( XP pro )
+ ik heb 2 extra HD's die ik nu 1 voor 1 op die IDE RAID aansluit ( want daar kan maar 1 HD tegelijk op )
maar nu mijn vraag : S-Ata ?
ik heb - 2 IDE-> S-Ata dongels en kan dus die 2 HD's aansluiten , maar ik krijg ze op geen enkele manier aan de praat .
XP ziet ze niet , na diverse instelingen veranderd in mn BIOS niet , SCSI verwijderen in mn apparaten beheer en opnieuw drivers instaleren niet .
ik kom er niet verder mee , en het wisselen van mn HD's begin ik een beetje zat te worden .
ze hoeven niet in RAID te draaien , maar gewoon als HD"S op S-Ata aangesloten worden .
ik heb verwoede zoekpogingen gedaan sinds ik dit bord heb , maar ik kom niet verder .
wat aardig in de buurt kwam was :
[rml][ raid] chaintech zenith[/rml]
BalusC zegt daarin :
mijn eerder geopend topic over opbouw voordat ik mobo binnen had :De Zenith is voorzien van de Promise PDC20376 Serial ATA RAID controller met drie SATA kanalen. Daarvan is er ééntje direct op de mobo geconverteerd naar IDE, de IDE3 dus. Omdat je per SATA kanaal maximaal één HDD kan aansluiten
[rml][ s-ATA raid] opbouw info vraag[/rml]
Windows XP Installeren met onboard SATA
MaikelG zegt daarin :
( dit gaat over Windows instaleren en bootten vanaf die disk , maar ik krijg blijkbaar de goede divers al niet geinstaleerd )Hoewel er waarschijnlijk niets aan je S-ATA aansluiting hangt, handmatig de drivers voor de S-ATA aansluiting installeren.
verderop staat in dezelfde draad door : bassieman
en dat spreekt mij tegen !!Trouwens, ook windows 2000 had geen extra drivers nodig om de disk aan te spreken.
dan zou XP ze toch al helemaal moeten zien zonder goede drivers ???
- waar zit ik al fout ?
- wie heeft ervaring met dit mobo en mischien een goede link naar de juiste drivers ?
- wat vergeet ik , wat moet er waar ingesteld staan in de Bios ??
- het zoeken naar : " aansluiten SATA chaintech " , " connect SATA chaintech " en verder zoekpogingen leverden mij geen antwoord op in google of andere zoekamchines .
in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!