afsluitprob sony dru 500a

Pagina: 1
Acties:

• Deuce
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-03 14:16
software: win xp home, brander sony dru 500a, nero 60011

Ik heb het volgende probleem: tot nu toe heb ik de dvd's niet afgesloten na het branden. Dat gaf op mijn pioneer dvd speler geen probleem (zowel dvd-r als dvd+r als rw + en -)
Nu probeer ik een schijf in een Panasonic dvd speler en die lust alleen dvd-r en ook nog alleen als die afgesloten zijn (staat in de handleiding dat ze dan alleen willen afspelen) en dus geen van de geteste dvd-r schijfjes werken.
Ik maak een nieuwe dvd-r met nero 5599, geef aan dat de schijf afgesloten dient te worden. Alles lijkt goed te gaan tot het moment van afsluiten. Dan komen de errors(fragment uit de logs- als de rest ook handig is om te zien dan zet ik die er alsnog wel even bij) :
Zoeken niet voltooid

12:55:28 #57 TRANSFER -24 File WriterStatus.cpp, Line 162
Kon einde van 'disc-at-once' niet uitvoeren

en de tweede keer :
Schrijffout

15:31:17 #57 TRANSFER -24 File WriterStatus.cpp, Line 162
Kon einde van 'disc-at-once' niet uitvoeren

Probeer ik hetzelfde project op een dvd+r dan geeft nero geen probleem en sluit de dvd netjes af.
Nero versie 5599 vervangen door versie 60011 (demo) maar dat gaf hetzelde resultaat....

Heeft iemand enig idee wat ik nog kan doen om dit op te lossen?
Tot nu toe heb ik geen probleem gehad met de zelfgemaakte dvd's (zowel + als -, blijkbaar heb ik de optie afsluiten nooit gebruikt)

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:33

Nicap

Tsssk....

Ik heb hetzelfde met m'n Pioneer A05(een - brander). Ik had het eerst nooit. Het kwam zo ineens. Ik maak nu maar iso's van de videofiles en brand ze met dvddecrypter. Werkt feilloos nu. Heb geen idee hoe het gekomen is.

• Deuce
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-03 14:16
Ik ben nav je antwoord verder gaan zoeken en zag dat meer mensen hetzelfde probleem hebben. Ik gok dat de oorzaak Nero in combinatie met de sony is, daarom probeer ik nu sonic record now. De eerste (data) dvd werd probleemloos gemaakt, de tweede loopt nu.