Toon posts:

[WINXP] 2 users, 1 profiel

Pagina: 1
Acties:
  • 162 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Dag jongens en meisjes,

Ik zit met een probleempje. Het zit als volgt:
Ik heb een laptop die voorheen stand alone functioneerde. Nu moet deze laptop op bepaalde tijdstippen op een Domein server inloggen. Zodra ik de laptop toevoeg en inlog (zelfde inlognaam wordt zo lokaal en in het netwerk gebruikt, maar dit is verder niet van belang omdat windows dit als 2 verschillende users aanziet (ze maken er zo'n mooie code voor als je de eerste keer inlogt)) wordt er mooi een gloednieuw profiel aangemaakt. De bedoeling is echter dat ik het oude (lokale) profiel blijf gebruiken. Wat ik ook wil is dat ik in de toekomst zowel met de lokale als de netwerk user hetzelfde profiel wil gaan gebruiken. De reden dat ik niet met de netwerk user wil aanmelden op het moment dat ik de laptop stand alone gebruik heeft met rechten e.d te maken en in de toekomst moet de laptop ook nog eens op een 2e domein komen en dan krijgen we hetzelfde probleem. Om een lang verhaal kort te maken: ik moet met 2 (straks misschien 3) verschillende users inloggen met hetzelfde profiel. Echter hebben onze vrienden bij MS dit erg lastig gemaakt.

Ik heb al rondgekeken en kom overal hetzelfde tegen:
In het register (HKEY_local_machine\software\microsoft\windows nt\current version\profile list\....
Hier staan alle users van de PC (al die mooie codes) en je kan bij "profileimagepath" de locatie van het profiel veranderen. zo gezegd zo gedaan, ik maak voor beide users deze locatie gelijk en dat zou het moeten zijn. Echter als ik nu inlog met de toegevoegde 2e user wordt hij weer teruggegooid naar het oude pad een er wordt .000 (.001, .002....) erachter gegooid.

Even een voorbeeld:
Pad lokale (en dus het profiel wat ik wil gaan (blijven) gebruiken) user :
C:\........\Jeroen
Pad (nieuwe) netwerk user:
C:\........\Jeroen.DOMEIN

Ik verander het pad van het profiel van de netwerk user in c:\....\Jeroen zodat beide profielen hetzelfde pad hebben (dit doe ik onder administrator ingelogd)

Als ik nu inlog met de netwerk (de nieuwe) user wordt er weer een nieuw profiel aangemaakt namelijk C:\.....\Jeroen.DOMEIN.000 (001, 002 als je het herhaald)

De oude lokale user blijft gewoon werken.

Kan iemand mij vertellen waarom dit fout gaat?

Het verhaal kan een beetje vaag zijn, als er iets niet duidelijk is vraag het ff :)

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:32

Predator

Suffers from split brain

NT -> WOS

[ Voor 16% gewijzigd door Predator op 29-08-2003 21:47 ]

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• The_DoubleU
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06:04

The_DoubleU

Tweaker in München

Waar verander je het pad? In de register zelf?
Probeers eens -> Control Panel -> Administrative Tools -> Computer Management -> Local Users and Groups. (sorry engelse versie)

Daar kan je path aanpassen, weet alleen niet of het werkt, zelf nooit zoiets gedaan.
Met me W2K machine log ik altijd aan op me domain account, ook al is die stand alone.
Zolang locaal dat account maar aanwezig is.

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:48

Gé Brander

MS SQL Server

Ben bang dat dit niet mogelijk is. Het profiel is persoonlijk in de zin van user persoonlijk. Onder Windows 95/98 kon je nog wel dit soort truukjes uithalen, maar vanwege security redenen niet meer in 2000/XP volgens mij.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Verwijderd

Topicstarter
The_DoubleU schreef op 29 augustus 2003 @ 22:10:
Met me W2K machine log ik altijd aan op me domain account, ook al is die stand alone.
Zolang locaal dat account maar aanwezig is.
Dit gaat helaas voor mij niet op omdat ik later ook nog op een 2e domein moet en dan kom ik dus in de problemen. Verder kan je af en toe wat problemen krijgen met rechten enzo (is mij wijs gemaakt)
The_DoubleU schreef op 29 augustus 2003 @ 22:10:
Probeer eens.....
Daar kan je path aanpassen, weet alleen niet of het werkt, zelf nooit zoiets gedaan.
Hier kun je alleen het pad voor lokale users aanpassen, helaas niet voor netwerk users

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Waarom moet je lid zijn van het domein cq inloggen op het domein van de netwerken. Als je gewoon een userid en wachtwoord hebt op het netwerk dan kan je gewoon op je locale user inloggen op je laptop en met behulp van je netwerk userid en wachtwoord netwerkverbindingen maken en mail ophalen...

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Verwijderd

Topicstarter
c70070540 schreef op 29 August 2003 @ 22:15:
Ben bang dat dit niet mogelijk is. Het profiel is persoonlijk in de zin van user persoonlijk. Onder Windows 95/98 kon je nog wel dit soort truukjes uithalen, maar vanwege security redenen niet meer in 2000/XP volgens mij.
Zal ik dan de eerste zijn met dit probleem? Als ik een beetje rondzoek kom ik elke keer weer op die register hack uit, en het lijkt bij de mensen te werken. Misschien was dit vóór SP1?

Verwijderd

Topicstarter
c70070540 schreef op 29 augustus 2003 @ 22:24:
Waarom moet je lid zijn van het domein cq inloggen op het domein van de netwerken. Als je gewoon een userid en wachtwoord hebt op het netwerk dan kan je gewoon op je locale user inloggen op je laptop en met behulp van je netwerk userid en wachtwoord netwerkverbindingen maken en mail ophalen...
Client - Server applicaties werken nu niet, erg vervelend. En er zit 1 domein op Novell ( |:( )

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Dan kan je het volgens mij wel helemaal vergeten. 1 domein novell en 1 domein windows en dan dezelfde user willen gebruiken.... Gaatniewerknie

Verwijderd

Topicstarter
c70070540 schreef op 29 augustus 2003 @ 22:34:
Dan kan je het volgens mij wel helemaal vergeten. 1 domein novell en 1 domein windows en dan dezelfde user willen gebruiken.... Gaatniewerknie
Niet dezelfde user, alleen maar hetzelfde profiel. Er komt een nieuwe 3e user voor dat novell netwerk.

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg een beetje het gevoel dat ik teveel wil....

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2003 22:40 ]

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Dat denk ik ook :(

Verwijderd

Topicstarter
Ok er was dus iemand zo slim om het verhaal systeem herstel op te brengen. Dat moest het dus zijn... Niet dus.. Ik wordt zo langzamerhand helemaal gek. Waarom moet dit nou zo moeilijk zijn? Iemand nog andere iedeeën?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Een profile is gekoppeld aan een SID, je wil niet te veel, je wil foute dingen.
Wat je eens kan proberen is de info in dit artikel te volgen: http://support.microsoft....6/6/97.asp&NoWebContent=1

[ Voor 3% gewijzigd door elevator op 31-08-2003 16:39 ]

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-05 18:05
Je kunt sowieso proberen om de mappen die je nodig hebt lokaal te synchroniseren, lokaal beschikbaar maken. Als je verder op 2 domeinen in wil loggen zal je toch echt 2 gebruikers moeten hebben of je zult de dc's moeten synchroniseren, wat eigenlijk de beste oplossing is. Je kunt ook gewoon 1 map op je c: zetten met al je documenten, maar dan heb je nog steeds meerdere gebruikersprofielen.
Pagina: 1