Na heel wat informatie te hebben gevonden wil ik toch nog deze vraag hier gaan stellen. Ik heb de FAQ nagelezen en topics gevonden en ben tot de conclusie gekomen dat er weinig relevante informatie over is op dit moment. Wat precies de rede daarvan is weet ik nog niet, maar daar kom ik misschien vanzelf achter. 
Het gaat dus om een satelliet ontvanger. De prijs is niet echt van belang, zolang het maar niet extreem duur is ten opzichte van de gangbare prijzen. Gangbare prijzen zijn tussen de 300 en 500 euro. Dus in dit geval zou 1.000 euro te zijn.
Wat moet er mee kunnen? Nou, zo veel mogelijk. In ieder geval 2 (of 3 satellieten ontvangen. Maar volgens mij moet je bij 3 alweer een draaibare schotel hebben. Maar het gaat nu dus puur om de ontvanger.
Ik heb de volgende merken voorbij zien passeren:
Xtreme
Dbox2 (ongeveer gelijk aan de DREAMBOX, maar deze is wel te leveren)
Humax
Nokia
Er moet dus veel mee mogelijk zijn. Ik bedoel:
- harddisk opnemen (met alle mogelijkheden zoals timeshifting)
- zo universeel mogelijk, dus niet bij een standaard verandering onbruikbaar
- bij die universitaliteit hoort denk ik zelf dingen kunnen wijzigen in de software, maar dit moet wel kunnen zonder een afgestudeerde it-programmeur te zijn.
- zo veel mogelijk zenders kunnen ontvangen
Misschien ben ik iets vergeten of doe ik iets verkeerd, maar dat hoor ik snel genoeg hoop ik. Ik hoop ook dat mijn post een beetje overzichtelijk is gebleven, valt niet mee bij mij...
Alvast bedankt.
Het gaat dus om een satelliet ontvanger. De prijs is niet echt van belang, zolang het maar niet extreem duur is ten opzichte van de gangbare prijzen. Gangbare prijzen zijn tussen de 300 en 500 euro. Dus in dit geval zou 1.000 euro te zijn.
Wat moet er mee kunnen? Nou, zo veel mogelijk. In ieder geval 2 (of 3 satellieten ontvangen. Maar volgens mij moet je bij 3 alweer een draaibare schotel hebben. Maar het gaat nu dus puur om de ontvanger.
Ik heb de volgende merken voorbij zien passeren:
Xtreme
Dbox2 (ongeveer gelijk aan de DREAMBOX, maar deze is wel te leveren)
Humax
Nokia
Er moet dus veel mee mogelijk zijn. Ik bedoel:
- harddisk opnemen (met alle mogelijkheden zoals timeshifting)
- zo universeel mogelijk, dus niet bij een standaard verandering onbruikbaar
- bij die universitaliteit hoort denk ik zelf dingen kunnen wijzigen in de software, maar dit moet wel kunnen zonder een afgestudeerde it-programmeur te zijn.
- zo veel mogelijk zenders kunnen ontvangen
Misschien ben ik iets vergeten of doe ik iets verkeerd, maar dat hoor ik snel genoeg hoop ik. Ik hoop ook dat mijn post een beetje overzichtelijk is gebleven, valt niet mee bij mij...
Alvast bedankt.
[ Voor 4% gewijzigd door Martin?81 op 29-08-2003 20:49 ]