satelliet ontvangers

Pagina: 1
Acties:

• Martin?81
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:54

Martin?81

Honda CBR600RR 2004

Topicstarter
Na heel wat informatie te hebben gevonden wil ik toch nog deze vraag hier gaan stellen. Ik heb de FAQ nagelezen en topics gevonden en ben tot de conclusie gekomen dat er weinig relevante informatie over is op dit moment. Wat precies de rede daarvan is weet ik nog niet, maar daar kom ik misschien vanzelf achter. :)

Het gaat dus om een satelliet ontvanger. De prijs is niet echt van belang, zolang het maar niet extreem duur is ten opzichte van de gangbare prijzen. Gangbare prijzen zijn tussen de 300 en 500 euro. Dus in dit geval zou 1.000 euro te zijn.

Wat moet er mee kunnen? Nou, zo veel mogelijk. In ieder geval 2 (of 3 satellieten ontvangen. Maar volgens mij moet je bij 3 alweer een draaibare schotel hebben. Maar het gaat nu dus puur om de ontvanger.

Ik heb de volgende merken voorbij zien passeren:

Xtreme
Dbox2 (ongeveer gelijk aan de DREAMBOX, maar deze is wel te leveren)
Humax
Nokia

Er moet dus veel mee mogelijk zijn. Ik bedoel:

- harddisk opnemen (met alle mogelijkheden zoals timeshifting)
- zo universeel mogelijk, dus niet bij een standaard verandering onbruikbaar
- bij die universitaliteit hoort denk ik zelf dingen kunnen wijzigen in de software, maar dit moet wel kunnen zonder een afgestudeerde it-programmeur te zijn.
- zo veel mogelijk zenders kunnen ontvangen

Misschien ben ik iets vergeten of doe ik iets verkeerd, maar dat hoor ik snel genoeg hoop ik. Ik hoop ook dat mijn post een beetje overzichtelijk is gebleven, valt niet mee bij mij... :)

Alvast bedankt.

[ Voor 4% gewijzigd door Martin?81 op 29-08-2003 20:49 ]

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
de arnion 6410 special kost € 299,- inkoop excl btw
deze heeft de mogelijkheid om daar zelf een hd in te bouwen

Tijd van werken, tijd van rusten

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:31
Mijn advies is kort en krachtig... met name voor een Tweaker is de Dreambox 7000-S echt de ultieme machine.

Waarom :?

* tot 64 LNB's (koppen) aansluiten en dus 64 satellieten ontvangen
* ondersteuning voor een rotor
* ondersteuning voor 3 vaste LNB's en 1 rotor via een switch
* luttele duizenden zenders mbv een rotor
* mogelijkheid tot toepassen van EMU's (dat wil zeggen, een emulatie van een abonnementscodering)
* internetaansluiting 100mbit
* USB-aansluiting (nog niet functioneel)
* optical out, dolby 5.1 bij bepaalde zenders
* mogelijkheid tot inbouwen van een HD, opname, timeshift
* mogelijkheid tot het draaien van linux applicaties (browser, chat, mail)
* toekomstig toetsenbord
* meerdere kaartsloten (2xCI, 1xCA en een CF)
* sublieme beeldqualiteit
* onbeperkte opslag van kanalen
* op te bouwen naar eigen inzicht, volledig programmeerbaar, inclusief skins
* mogelijkheid tot bekijken/beluisteren van TV/radio op de PC via het netwerk
* mogelijkheid van afspelen MPEG/MP3 op je TV dmv de dreambox, ook via netwerk shares
* zappen vanaf afstand (via telnet of www) :)
* opnames inprogrammenen via internet
* specs: IBM RISC 250MHz CPU, 64MB RAM
* je kan het zo gek niet bedenken of het kan wel :+

en ze zijn wel degelijk leverbaar, misschien niet in de buurt maar zeker niet onverkrijgbaar!

voor meer satellietvragen, schroom niet om een kijkje te nemen op www.sat4all.com , een nederlands satellietforum met een geweldige hoeveelheid kennis ;)

nog even een vergelijking met die andere recievers.
humax en nokia zijn zeer zeker goed, alleen zij zijn momenteel niet innovatief.
alles moet vaak nog dmv programmers geprogrammeerd worden op de ouderwetse manier, bij een dreambox is het gewoon downloaden, updaten -> klaar is kees :)
xtreme is fraai alleen er schijnen wel technische problemen te zijn met het UCAS systeem. bepaalde zenders die opeens sleutels veranderen en niet meer te bekijken zijn, best een sneue ontwikkeling.

De Dbox2 was/is op zich een hele goeie machine alleen de Dreambox heeft zo veel voordelen ten op zichte van een Dbox2 dat je bijna niet anders kunt concluderen dan dat de DM7000S de ultieme machine is! :) Ik heb hem nu sinds mei en wil in ieder geval voorlopig niet meer anders :D

www.dream-multimedia.nl

[ Voor 129% gewijzigd door ScuL op 29-08-2003 21:05 ]

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

• Martin?81
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:54

Martin?81

Honda CBR600RR 2004

Topicstarter
-ScuL- schreef op 29 August 2003 @ 20:54:
Mijn advies is kort en krachtig... met name voor een Tweaker is de Dreambox 7000-S echt de ultieme machine.

...

De Dbox2 was/is op zich een hele goeie machine alleen de Dreambox heeft zo veel voordelen ten op zichte van een Dbox2 dat je bijna niet anders kunt concluderen dan dat de DM7000S de ultieme machine is! :) Ik heb hem nu sinds mei en wil in ieder geval voorlopig niet meer anders :D

www.dream-multimedia.nl
Hé tnx!!! Ik was eigenlijk vergeten te vragen of er links zijn van satelliet forums en evenuteel andere handige info of (online) shops.

Overigens zijn dit een beetje de conclusies die ik nu heb kunnen trekken. Ik zou graag weten of ik er ver naast zit of niet:

- Philips; niet echt betrouwbaar, veel defecten
- Nokia; redelijk betrouwbaar, veel mogelijkheden, 'makkelijk' te bedienen, moeilijk te programmeren
- Humax; betrouwbaar, veel mogelijkheden, redelijk te programmeren
- Strong; betrouwbaar en goedkoop
- Xtreme; niet zo betrouwbaar, nieuw, veel mogelijkheden, goed te programmeren
- Dbox2; goed, maar geen voordelen ten opzichte van de DM7000S.
- DM7000S; betrouwbaar, veel mogelijkheden, uitstekend te programmeren

Zoiets is mijn beeld nu als ik alles samenvat wat ik kan vinden en wat ik heb gehoord. :)

[ Voor 35% gewijzigd door Martin?81 op 29-08-2003 21:30 ]

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:31
je hebt je een uitstekend beeld geschetst voorzover ik het nu voor me zie.
op sat4all kun je vrijelijk discussiëren over alles wat ook maar met satellieten of schotels te maken heeft, met maar één uitzondering en dat is het vragen naar winkels of maken van reclame... daar wordt je hard op bestraft (lees: ban) dus let daar goed op! :)

een goed merk dat je nog vergeten bent is topfield.
extreem betrouwbaar, edoch duur. helaas zijn ze niet zo vrijelijk te programmeren als de softwarematige ontvangers zoals een dbox2 of een dreambox.
toch is het een goede harddisk ontvanger (ook met twintuner, dus kijken en opnemen tegelijk, dat kan met een dreambox helaas (nog) niet).

[ Voor 34% gewijzigd door ScuL op 29-08-2003 21:33 ]

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-02 12:29
Ik zou voor de Dreambox gaan.

UCAS receivers zoals Arnion, Xtreme, ASat zijn van dubieuze makelij en er wordt slechte support op gegeven. Anders receivers zoals Nokia 9902s (zeer traag) en de Humax 8000 (nog geen goede software) zijn minder kwa mogelijkheden.

Overigens heb je ook voor 3 satellieten geen motor nodig, als ze maar een beetje in de buurt staan. Met bijv. een Wavefrontier schotel kun je 16 lnb's gebruiken binnen 45 graden.
Pagina: 1