[iframe] wordt half weergegeven

Pagina: 1
Acties:

• jellebelle
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Ik heb een vaag IFRAME probleem waar ik (heb ge-search-ed!) niet uitkom.

De website bestaat uit een ge-sliced plaatje waarvan 1 cel een iframe is waarin de content wordt geladen.

Als ik de site in IE bekijk is er geen probleem, door op knoppen te klikken wijzigt de content in het IFRAME (target="main"), ook dat gaat goed.

Maar zodra ik op het "vlaggetje" klik voor de andere taal wordt er een nieuwe pagina geladen (target="_top" in plaats van target="main" zeg maar). En op dat moment wordt het IFRAME maar half weergegeven.

Ken iemand dit probleem + oplossing?

Ter verduidelijking een screenshot van de verkeerd geladen pagina:
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/screenie4hfkw.jpg

• Preatorium
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-07 18:25
Heb je de URL / onderliggende code ook? Kan er zo moeilijk iets van zeggen...

[ Voor 5% gewijzigd door Preatorium op 29-08-2003 20:36 ]

Remember this; very little is needed to make a happy life. ~ Marcus Aurelius Antoninus (121-180)

• jellebelle
  • Niet online
Preatorium schreef op 29 August 2003 @ 20:36:
Heb je de URL / onderliggende code ook? Kan er zo moeilijk iets van zeggen...
klik

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:21

crisp

Devver

Pixelated

lijkt mij op een verkeerde colspan ofzo in je 2e pagina. Beetje slordige code ook; geen DTD, geen character-encoding, upper en lowercase tags door elkaar, spacer.gifjes....

een volledige werkende versie zou in deze ook handiger zijn om te testen; juist waar het probleem zich voordoet kunnen we nu niet zien

[ Voor 32% gewijzigd door crisp op 29-08-2003 20:49 ]

Intentionally left blank

• Preatorium
Code ziet er goed, wat ervan te zien valt. De 'index_fr' is hetzelfde opgebouwd neem ik aan? Framenamen voor de fransetalige versie anders genoemd? Zet de height en width eens op vaste waarden, worden toch niet groter bij een hogere resolutie in je frameset.

Remember this; very little is needed to make a happy life. ~ Marcus Aurelius Antoninus (121-180)

• jellebelle
  • Niet online
lijkt mij op een verkeerde colspan ofzo in je 2e pagina. Beetje slordige code ook; geen DTD, geen character-encoding, upper en lowercase tags door elkaar, spacer.gifjes....
* jellebelle gaat soms wat slordig met code om...
Preatorium schreef op 29 August 2003 @ 20:51:
Code ziet er goed, wat ervan te zien valt. De 'index_fr' is hetzelfde opgebouwd neem ik aan?
Ja, exact het zelfde
Framenamen voor de fransetalige versie anders genoemd?
Wat bedoel je? Mag het Iframe in de index_fr geen "main" heten?
Zet de height en width eens op vaste waarden, worden toch niet groter bij een hogere resolutie in je frameset.
Hey dat is wel een oplossing!
Ik heb height="100%" vervangen door "height="272" en dat werkt goed!

• Preatorium
Geweldig, nu de code nog netjes en klaar! ;) Succes.

• rewind.
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-08 23:03
jep idd ik had dat probleem ook met de procenten veranderd in pixels en prbleem was weg . . heel vreemd
Pagina: 1