Connectie van internet verbreekt altijd

Pagina: 1
Acties:

• Mix-o-math-oze
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Mix-o-math-oze

Look, but don't stare

Topicstarter
Kennis van me hebben een probleem dat ik maar niet opgelost krijg,

Als ze een tijdje op internet zitten (+/- 10 minuten) verbreekt plots de verbinding.
Heb al ondervonden, als je msn messenger gebruikt hij na ongeveer 10 sec al verbreekt. Heb er dan Trillian op gezet, het lijkt beter te gaan , maar toch disconnect hij achter een gemiddelde van 7-10 minuten.
Er staat een nieuwe installatie van Win XP Prof op, het gaat over een gewone inbelverbinding , dus geen Adsl of kabel

Mssn hebben jullie nog wat tips, want ik heb Got afgezocht, maar niets dat het probleem kan oplossen...

• Korakal
  • Laatst online: 19-05 16:08

Korakal

Up up up!

Dan moet je even bij de eigenschappen van de verbinding kijken, tabblad opties.
Hier staat 'tijdsduur niet-actief voor ophangen'. Als je die op 'nooit' zet moet het volgens mij opgelost zijn.

Verwijderd

Ik weet niet of je al gekeken hebt of er ergens een time-out op je verbinding staat? Onder eigenschappen van je inbelverbinding: Opties --> Opties voor nieuw kiezen --> "Tijdsduur niet actief voor ophangen"

edit:
potverdikkie te laat..

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2003 19:47 ]

• Mix-o-math-oze
  • Niet online

Mix-o-math-oze

Look, but don't stare

Topicstarter
De tijdsduur van inactief staat op 999 min, dus daar kan 't ook niet aan liggen me dunkt :?

• Korakal
  • Laatst online: 19-05 16:08

Korakal

Up up up!

Ik heb nog 2 dingen bedacht:
- staat er soms een e-mail programma op de achtergrond aan dat de optie 'verbreek de verbinding na verzenden/ontvangen heeft ingeschakeld
- is het een lange/slechte telefoonkabel of zitten er veel telefoons op de zelfde aansluiting? Het kan zijn dat de communicatie hierdoor verloren gaat.

• Mix-o-math-oze
  • Niet online

Mix-o-math-oze

Look, but don't stare

Topicstarter
e-mail programma draait er niet
die kennissen (zowel bij man als vrouw) werken bij Belgacom (Belgische telefoonmaatschappij) hebben lijn uitgemeten en hij zei dat die in orde was.
Nu vraag ik me af of hij het alleen uitgemeten heeft voor spraak of ook voor data. Want ergens in een topic op Got stond dat ze bij iemand de lijn hadden uitgemeten voor spraak en die in orde was, maar voor data niet; er was namelijk ergens een lek en dat kwam in contact met de telefoondraad of zoiets....

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-02 17:05
heb het bij mijn moeder ook gehad, het probleem lag aan de telefoon-lijn. Tijdens het bellen (en dus ook internetten) zaten er zo nu en dan kraken in de lijn. Bij een kraak in de lijn ''hangt'' de modem dus op. Mijn moeder heeft een priority telecom aansluiting, na veel gebel e.d naar upc is er een man langs geweest en heeft in een kastje ergens in de buurt het één en ander aangepast, daarna geen problemen meer

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Pagina: 1