Toon posts:

sweex router error

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hey allemaal.

Mijn zoon kocht vandaag een Sweex broadband router. Ik ben nogal een kluns in dit soort dingen maar heb me toch maar door de handleiding geworsteld. Na ongeveer 200 afkortingen heb ik de boel met UTP kabels aan elkaar gekoppeld. Dan zegt de handleiding dat je je ip moet vrijmaken en vernieuwen(de handleiding zegt : "nu kent de router je een ip adres toe"). Hier ligt het probleem want dan krijg je een error.

[error_title]

Alle kabels zijn straight.
Als iemand me kan helpen zou ik dat zeer op prijs stellen. _/-\o_

• eRRoR.InSiDe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-08 09:36
Wat voor error? Staat DHCP aan op de router?

• WPN
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07-08 00:50

WPN

heb je de windows instellingen op IP VERKRIJGEN VIA DHCP staan? (zoiets)
dus niet zelf ingevult in windows en dan met prompt proberen aan te passen

de error waar krijg je die?
in windows als pop up schermpje of in de prompt
(als het in de prompt is dan moet je dus bij de windows ip instellingen kijken)

Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum

Verwijderd

Topicstarter
De error die ik krijg: kan geen contact maken met de DHCP server. Deze error krijg ik op het moment dat ik op de knop 'alles vernieuwen' druk bij winipcfg.
Zo iemand mij dan ook kunnen vertellen HOE je DHCP aan of uit zet in windows? Wat is het trouwens.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

• eRRoR.InSiDe
Je moet DHCP aanzetten op de router, dus zodat de router IP-adressen uitdeelt.

Verder wordt er bedoeld dat je in windows bij netwerkeigenschappen en dan TCP/IP, "Ip adres verkrijgen van DHCP" aan moet zetten. Maar als je nooit een vast IP hebt ingevuld dan is het goed.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-08 13:04

job

heb je die utp kabels zelf gemaakt?
of heb je ze kant en klaar in de winkel gekocht?

een manier om het dhcp gedoe te omzeilen, is het instellen van vaste ip adressen.
even wat instellen, maar dan werkt het wel.
dhcp werkt namelijk niet altijd foutloos.

[ Voor 52% gewijzigd door job op 30-08-2003 00:06 ]

• eRRoR.InSiDe
damster schreef op 30 August 2003 @ 00:05:
heb je die utp kabels zelf gemaakt?
of heb je ze kant en klaar in de winkel gekocht?

een manier om het dhcp gedoe te omzeilen, is het instellen van vaste ip adressen.
even wat instellen, maar dan werkt het wel.
dhcp werkt namelijk niet altijd foutloos.
Kweet niet welke DHCP van routers er dan niet goed werkt maar lijkt me toch dat daar niet veel mee fout kan gaan. Plus dat DHCP gewoon makkelijker is voor iemand die net begint. Het zit er niet voor niks op!

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-08 19:30
ik neem aan dat je het eerst bij een enkele pc uit aan't proberen bent? Dit maakt het overigens een stuk makkelijker/overzichtelijker

• job

job

eRRoR.InSiDe schreef op 30 August 2003 @ 00:12:
Kweet niet welke DHCP van routers er dan niet goed werkt maar lijkt me toch dat daar niet veel mee fout kan gaan. Plus dat DHCP gewoon makkelijker is voor iemand die net begint. Het zit er niet voor niks op!
stel gewoon vaste ip adressen in.
als je namelijk een keer een poort moet mappen is dit bijna alleen te doen als je met vaste ip adressen werkt, aangezien het met dhcp mogelijk is dat bij een restart je pc een ander ip adres heeft.

gebruik de volgende instellingen:
ip adres voor pc's 192.168.2.2 en verder
netmask 255.255.255.0
gateway: 192.168.2.1
dns 192.168.2.1

ohja, je hebt m'n vraag nog niet beantwoord over die netwerkkabels.
zijn ze zelf gemaakt, of in de winkel gekocht.
bij zelf maak gaat er namelijk wel eens wat mis als mensen niet weten hoe ze gemaakt moeten worden.
branden lampjes wel op de router om aan te geven dat de kabels werken?

ook vroeg je dit:
Zo iemand mij dan ook kunnen vertellen HOE je DHCP aan of uit zet in windows? Wat is het trouwens.
dat staat heel duidelijk uitgelegd in de handleiding hoe je die in of uitschakelt.
bladzijde 1 of 2 geloof ik.

en wat het is? je router heeft een ingebouwde dhcp server. als je je pc instelt om dhcp te gebruiken stuurt hij een request naar de router om een ip adres aan te vragen. de router deelt dan een ip adres uit.
misschien voor beginnende mensen handig, maar het gaat wel eens mis.
verder heeft dhcp alleen maar nadelen, wat betreft het poortmappen en het blokkeren van poorten voor iedere pc.

daarom geef je dus het advies om op elke pc vaste ip adressen in te stellen.

[ Voor 23% gewijzigd door job op 30-08-2003 00:39 ]

• eRRoR.InSiDe
Daar denk ik duidelijk anders over, ieder zijn eigen mening.

Mijn mening is dat je hier dingen beweert over DHCP die niet waar zijn, alhoewel ik je blokkeren van poorten voor iedere PC niet begrijp.
daarom geef je dus het advies om op elke pc vaste ip adressen in te stellen.
Vaste IP's is goed, DHCP is slecht <punt> (ongeveer)

On-topic:
Het lijkt er nog steeds op dat de kabels niet goed zitten of niet goed zijn. Aangezien je geen enkel spatje leven uit je router krijgt.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb alle kabels zelf gemaakt, en alle lampjes branden op mij router, alleen diegene van mijn pc knippert. Ik heb gekeken in de handleiding hoe ik de DHCP server uit kan zetten, heb niets gevonden.

Verwijderd

Topicstarter
het lag aan de bekabeling, want internet doe het nu :). Maar de handleiding zegt dat ik naar 192.168.2.1 moet gaan in de browser. Alleen krijg ik nu deze error :

internal error - server connection terminated

Maar ik kan wel gewoon internetten. Wat moet ik doen?

• job

job

Verwijderd schreef op 30 August 2003 @ 10:28:
Ik heb gekeken in de handleiding hoe ik de DHCP server uit kan zetten, heb niets gevonden.
http://www.sweexeurope.co...ownloads/LB000020_ned.pdf
1e bladzijde rechterkolom (2e bladzijde voor 2000/xp), staat hoe je dhcp aan zet, vink je het andere vakje aan kan je een vast ip selecteren.
maar het werkt nu, dus laat maar draaien.
wil je echter ooit servers (web/ftp/game) gaan draaien op je bak, zou ik een vast ip instellen.
Verwijderd schreef op 30 August 2003 @ 17:16:
het lag aan de bekabeling, want internet doe het nu :). Maar de handleiding zegt dat ik naar 192.168.2.1 moet gaan in de browser. Alleen krijg ik nu deze error :
internal error - server connection terminated
Maar ik kan wel gewoon internetten. Wat moet ik doen?
tja, als je niet kan inloggen op je router is dat best lastig.
zo kan je dus geen poorten mappen of poorten blokkeren, geen pc's in dmz zetten enz....

misschien dat een ip vernieuwing helpt.
of de stroom even van je router afhaalt.
eRRoR.InSiDe schreef op 30 August 2003 @ 01:07:
Daar denk ik duidelijk anders over, ieder zijn eigen mening.

Mijn mening is dat je hier dingen beweert over DHCP die niet waar zijn, alhoewel ik je blokkeren van poorten voor iedere PC niet begrijp.

Vaste IP's is goed, DHCP is slecht <punt> (ongeveer)
in je router kan je voor elk ip adres poorten blokkeren, werk je met dhcp dan is dit lastig omdat je niet altijd hetzelfde ip hebt.

nee, mijn redening is niet ip is goed, dhcp is fout <punt>.
er is wel degelijk een beredenering.

stel TS wil een ftp server draaien, en hij gebruikt dhcp. hij gaat poortmappen om die ftp server toegankelijk te maken voor anderen.
dan zou het kunnen dat als hij de volgende dag z'n pc weer aandoet, een ander ip krijgt. dan moet hij dus opnieuw z'n poorten doormappen op de router.
kwestie van 1 minuut werk misschien, maar wel vervelend om dat elke dag te doen.

hetzelfde verhaal geld voor een dmz. elke dag dit weer instellen is vervelend.

met een vast ip is het eenmaal instellen en het werkt altijd.

[ Voor 72% gewijzigd door job op 30-08-2003 22:10 ]

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
als die knippert is die vast bezicht met negoation. heb ik ook vaak bij die sweex dingen gehad

misschien je kabels toch niet zo goed geknipt. probeer het geheel eens op 10mbit

start>isntellingen>netwerverbindingen>lan verbinding>eigenschappen>configureren>geavenceerd>verbindsinssnelheid> 10 full modus

CISSP! Drop your encryption keys!

Pagina: 1