Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• PsYcHoPunK
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:40
Het eerste nieuws over de nieuwe IFP-500 serie is naar buiten gekomen.

Deze serie is verkrijgbaar in
256MB (iFP-590)
512MB (iFP-595)
1 Gig (iFP-599)

Er komt dus ook een 1 gig speler, dat wordt dan de eerste 1 gig flashplayer?. Er wordt een adviesprijs rond de 500 euro genoemd.

Gewicht: 35 gram
Maten: 18,5 x 48 x 63 mm
Speelt ook weer mp3, wma en asf, direct encoding en een fm-tuner.

Afbeeldingslocatie: http://www.clubic.com/images/auto/img52216.jpg

Bron: http://www.clubic.com/n/n9785.html

Mijn persoonlijke mening is dat ik het design niet zo geslaagd vind en zover ik kan zien (of bekend is) zijn er geen nieuwe functies. Dus de toegevoegde waarde van zo'n serie buiten het andere design lijkt me gering. Maar we zullen het zien. ;)

• Aseslno
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-07-2022

Aseslno

Scuse Me, While I Kiss The Sky

Ik zou graag een iriver hebben hoor, maar ze zijn gewoon echt veel te duur (voor mij).
Van deze weet kan ik het nu nog niet goed zijn, maar die vorige 2 ifp series vond ik wel wat, ze hebben gewoon de beste kwaliteit, maar helaas niet de beste prijs/kwaliteit verhouding.

Daarom denk ik dat ik toch eerder voor een I-bead zal gaan. Tenzij er misschien grote prijsdalingen zullen ontstaan bij de vorige versies als deze uit gaat komen! :9~

En zo is het!

Verwijderd

Bah..wat een lelijk ding , ik vond de iFP 180 en 190 nog erg mooi , toen was de 380 en 390 al wat minder en nu dit mormel....shame on you iriver ! geeft mij de ibead dan maar.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2003 11:08 ]

• the_Omniscient
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-11 14:20

the_Omniscient

Geen oplossing zonder probleem

Kickje. Nieuw beeldmateriaal + specjes zijn bekend geworden:

alle plaatjes

Specs:

uses USB 1.1 @ 6.4 mbps.
Supported file formats: MP3, WMA, ASF
Bit rate range: 8~320 kbps
Dimensions: 64 x 51 x 19.1 mm
Weight: 60 grammes
LCD: supports ID3v1 up til v2 (4.0), 4-lines, EL backlight
Frequency response rate: 20Hz ~ 20KHz
Max. output (@imp): 12mW (L) + 12mW (R) (@16 ohm)
S/N ratio: 90dB (MP3)
Tuner: FM, range 87.5MHz ~ 108MHz, S/N ratio 50 dB

Afbeeldingslocatie: http://www.austinv.com/newfiles/ifp5xx/ifp5_4_small.jpg

... wel erg klein dus

Schrijveralijeren | Hier stond een wijze sig

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-11 21:46

--MeAngry--

aka Qonstrukt

the_Omniscient schreef op 08 september 2003 @ 13:55:
[...]

uses USB 1.1 @ 6.4 mbps.

[...]
Vreemd, waarom nou geen USB 2.0? :? Ik bedoel, ga maar es een gig aan muziek overzetten met 6.4 mbps, wordt je niet echt vrolijk van als je het snel erop wilt hebben :P

Tesla Model Y RWD (2024)

Verwijderd

Laten ze Inno niet meer hun producten vormgeven? Dat vroeg ik me ook al af voor IHP100, want die vindt ik ook niet al te mooi dat integenstelling tot hun slim-x serie die er wel zeer mooi uitzien (mening).

• the_Omniscient
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-11 14:20

the_Omniscient

Geen oplossing zonder probleem

Verwijderd schreef op 08 september 2003 @ 18:23:
Laten ze Inno niet meer hun producten vormgeven? Dat vroeg ik me ook al af voor IHP100, want die vindt ik ook niet al te mooi dat integenstelling tot hun slim-x serie die er wel zeer mooi uitzien (mening).
Kijk eens goed naar dat plaatje ;) ... Links vooraan de speler staat het: "Design by inno"

Maar je zou de nieuwste iMP-speler eens moeten zien... werkelijk waar, wat een gedrocht (imho). De iHP-100 vind ik mooi noch lelijk. De eerste designs van Inno waren imo veel aansprekender dan wat ze tegenwoordig produceren, maar goed: hett is niet aan mij om daar iets aan te willen veranderen.

Veel positieve feedback over het *uiterlijk* van de iFP-5XX heb ik nog niet gekregen. De specs zijn in orde, maar USB 1.1 is idd een beetje vervelend voor de hogere modellen. Batterylife is wel uitstekend (28 uur) en direct-encoding is altijd leuk natuurlijk.

Schrijveralijeren | Hier stond een wijze sig

• Aseslno

Aseslno

Ik vind die IHP100 helemaal niet zo lelijk hoor! en deze ifp500 serie vind ik ook niet lelijk, maar ook niet echt mooi, ik vind het eigenlijk wat gewoontjes eerlijk gezegd. De 100 en 300 series vond ik iets aparts hebben, en wel mooi. Deze is gewoon wat normaler, helemaal geen rare vorm of iets, maar hij zal vast wel weer erg lekker in de hand liggen.
Alleen vind ik, maar dat is persoonlijk, ze wel iets te klein, maar dat vind ik met de meeste mp3spelers. Ze schieten imho soms toch een klein beetje hun doel voorbij.

En zo is het!

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03:59

Jimbolino

troep.com

ingebouwde accu (als ik ergens een hekel aan heb)

doe mij maar lekker een ifp190, en dan met een 2100mah penlite erin, werkt perfect

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

• Aseslno

Aseslno

Dat vind ik inderdaad ook, naja een hekel is een groot woord, maar het is gewoon wat handigers als je er een penlite in kan doen, kan je altijd overal wel een paar van meenemen!

En zo is het!

• nnk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-11 14:23

nnk

Spreek uit: en en kaa

Hij is inmiddels te koop bij bijvoorbeeld mmport:
590 (256mb) is 269 euro
595 (512mb) is 379 euro
599 (1gig) is 499 euro

Nu vraag ik me af wat de verschillen zijn tussen de iFP-3**-serie en de iFP-5** serie. Op het eerste gezicht geen verschillen behalve het iets minder spectaculaire en meer professionele design. Iemand ervaringen met deze speler, of meer informatie (erg schaars).

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14:33

Piggen

Lekker bakkie

Ik vind hem ook niet zo geslaagd qua uiterlijk. Dat ze er zo trots op zijn dat Inno de boel ontwerpt. Ik vind alleen de iHP en de iMP 550 mooi van ze

Maar innerlijk zal de boel natuurlijk weer goed voor elkaar zijn, iRiver kennende

Edit: lekker vaag trouwens dat ze die ene iMP 700 noemen. Zowel qua uiterlijk als technisch is deze een stuk minder dan de 550. Gewoon een basismodel

[ Voor 25% gewijzigd door Piggen op 06-11-2003 13:31 ]

Verwijderd

w00t, morgen kan ik waarschijnlijk de 590T ophalen voor 201 euro :P (lucky me).
Zal eens kijken of ik een paar plaatjes kan schieten.

Verwijderd

nnk schreef op 06 november 2003 @ 11:43:
Hij is inmiddels te koop bij bijvoorbeeld mmport:
590 (256mb) is 269 euro
595 (512mb) is 379 euro
599 (1gig) is 499 euro

Nu vraag ik me af wat de verschillen zijn tussen de iFP-3**-serie en de iFP-5** serie. Op het eerste gezicht geen verschillen behalve het iets minder spectaculaire en meer professionele design. Iemand ervaringen met deze speler, of meer informatie (erg schaars).
Volgens mij kan de 500 serie ogg en mp3 " tegelijk" afspelen en met de 300 serie zal je moeten kiezen tussen mp3 of ogg.
Ook het tasje is veel steviger bij de 500, alleen het nadeel van een accu heeft deze wel.

Verwijderd

Ummm die 1GB is lekker vet , dat is wel iets voor mij . Ik hoop maar dat MP3CDspeler.nl ze volop heeft...zo te zien zijn ze daar net binnen en tegen introductieprijs tot maandag.Ik kan nog even nadenken dus tot maandag.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2003 17:34 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 november 2003 @ 17:33:
Ummm die 1GB is lekker vet , dat is wel iets voor mij . Ik hoop maar dat MP3CDspeler.nl ze volop heeft...zo te zien zijn ze daar net binnen en tegen introductieprijs tot maandag.Ik kan nog even nadenken dus tot maandag.
Alleen met die USB1 lijkt me die 1 Gig niet echt relax... Is de USB 2 van de IHP 100 wel een stuk relaxter. Vind ik dan he :P

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 november 2003 @ 17:33:
Ik heb bij MP3CDspeler.nl in Oisterwijk (ik woon er maar 15 kilomter vanaf) een iFP 590 T opgehaald vanmorgen voor 249,- euro (introductieprijs). Eerste indruk perfect dingetje en wat is hij klein zeg (lucifer doosjes formaat).... ga hem nu even opladen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2003 12:10 ]

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-11 23:55

NoTimeRemains

I know

Pics plz :)

This is the Way.

• shameblaster
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-11 21:28

shameblaster

BB4E^Cons

In de openings post staat dat je hem in 256, 512, 1gig kan krijgen.
Komt die niet in 128mb uit ofso?

Cons:::BB4E

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-11 23:55

NoTimeRemains

I know

sjeck de site en schijnbaar niet

This is the Way.

Verwijderd

Wat ik eruit begrijp is dat de 500 serie een lithium-ion accu aan boord heeft en 28 uur mee moet kunnen gaan (vs. 24 uur bij de 300 serie). Niet echt schokkende verschillen dus

Verwijderd

Kan iemand mij vertellen hoe lang het ongeveer duurt om een mp3-tje (van stel 4 mb?) op dit dingetje te krijgen?

Bvd.

• nnk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-11 14:23

nnk

Spreek uit: en en kaa

@ 650 kps (volges mij) moet dat ongeveer een seconde of 6 zijn

Verwijderd

Volgens mij kan de 500 serie ogg en mp3 " tegelijk" afspelen en met de 300 serie zal je moeten kiezen tussen mp3 of ogg.
Neen, het is anders. Met de 3xx serie (iig de 390) kun je kiezen tussen:

-mp3 en wma
-mp3 en ogg

Keuze lijkt me makkelijk :-P
Ik geloof dat je met de 500 serie wel gewoon af zal kunnen spelen. Heb nog wel een linkie met meer info daarover:

http://www.iriver.com/community/notice_view.asp?idx=24

Verwijderd

Heb zelf de 590T en ben er erg tevreden over. Hij is kleiner dan ik verwachte.
Alleen onder linux krijg ik af en toe errors met de UMS versie, maar 90% werkt 't goed.
Hier een plaatje waar je 't mooi kan zien:
http://members.chello.nl/w.beekhuizen/mp3.jpg

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 november 2003 @ 13:03:
Heb zelf de 590T en ben er erg tevreden over. Hij is kleiner dan ik verwachte.
Alleen onder linux krijg ik af en toe errors met de UMS versie, maar 90% werkt 't goed.
Hier een plaatje waar je 't mooi kan zien:
http://members.chello.nl/w.beekhuizen/mp3.jpg
Thanks voor de picture :)

Verwijderd

Ik geef dit topic maar een kleine bump, want ik hoor niet zoveel mensen over de iRiver iFP-5XX serie. Ik heb pas een iRiver IFP-599T besteld en ben gruwelijk benieuwd naar hoe blij ik ermee ga zijn :).

Hebben andere mensen ook al een iFP-5XX? Wat zijn jullie ervaringen?

Ik kan ook nauwelijks reviews vinden waarin de 5XX naast andere spelers wordt gezet.

Verwijderd

Gut, ben ik de enige met een iRiver iFP-5XXT of zo? De stilte is oorverdovend ;). De mp3speler overigens ook, hij is geweldig. Erg klein en licht, mooie interface en bediening en ik ben zeer te spreken over het geluid.

De disclaimer hier is dat ik wel blij móet zijn om de investering van 500 euro te verantwoorden :X

Enfin, ik kan hem iedereen aanraden, het is een zeer complete speler die er prachtig uitziet. Hij wordt geleverd met een USB-kabel, line-in kabel, beschermhoesje, armband waar je hem aan vast kunt maken, oplaad-adapter, oordopjes en een koordje om hem om je nek te hangen.
Okay, vooruit, de nadelen:
- USB 1.1 (echter, 1 GB is zo vol, geen echt 'nadeel' IMO)
- als je een directory naar de speler sleept komen de files niet op de juiste volgorde in de speler terecht, ze worden lichtjes geshuffled (overkomelijk IMO)
- geen .m3u support (of ik ben dom -- enfin, ook overkomelijk IMO)

Veel plezier met jullie toekomstige iRiver iFP 5XX ;).

Verwijderd

Ik ben in het bezit van een 595T en bevalt prima.
Ik vind het uiterlijk wel erg mooi maar dat is uiteraard persoonlijk.
ogg wordt ondersteund maar begrijp hier niet echt het voordeel van behalve dat er iets gratis is. ;)

Ik zet mijn MP3's altijd om naar 160 kbps en het is gewoon CD kwaliteit op dit kleine spelertje. Dit heb ik ook maar eens gedaan met ogg en uiteraard een kritische geluidstest uitgevoerd in zamen werking met mijzelf. Uiteraard heb ik daar ook andere bij betrokken en het luidt unaniem..... MP3 is mooier !

Bij de Mp3 hoor je als het waren de kast van de piano en deze akoestiche meerwaarde is bij ogg verdwenen. De warmte gaat er uit..

Ligt dit aan mijn spelertje of kennen andere ook deze ervaring?

(misschien niet de juiste topic maar weet niet waar anders)

• rjongen
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-02-2015
Dat heeft niets met je speler te maken.
Dat is gewoon het verschil tussen Mp3 en Ogg Vorbis

Verwijderd

rjongen schreef op 21 mei 2004 @ 09:41:
Dat heeft niets met je speler te maken.
Dat is gewoon het verschil tussen Mp3 en Ogg Vorbis
Ja dat dacht ik ook...
Maar waar ik ook lees, steeds blijkt weer dat Ogg het beste is..
Waar zit dat dan in want hoe ik ook draai of keer, bij mij en omstanders is Ogg slechter dan de MP3.
Het geluid en muziek klinkt goed maar als er goed geluisterd wordt blijkt er een gemis te zijn. In dit geval de akoestische omgeving. Dus b.v. de bijgeluiden .. de geluiden die uiteindelijk de karakteristiek van de stem en/of instrument bepalen.
Ik herken dit doordat ik werk met keyboards en Synthesizers.
Daar is dat extra akoestisch geluid belangrijk vanwege de realiteit van instrumenten. De Ogg haalt dat extra volledig weg..
Graag deel ik mijn ervaring ;)

vr.gr.

AD

Verwijderd

Deze of een ipod 5gb?

Zeg et es
Pagina: 1