Programma dwingen in een venster

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Wim8282
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-09 19:43
Ik heb een Matrox G400 Dual Head videokaart en vandaag een programma om les mee te geven aangeschaft. Het programma start op 'n volledig scherm op op mijn primaire monitor, maar ik wil 'm op mijn secundaire monitor hebben. Omdat het programma niet in een venster start, kan ik 'm ook niet slepen naar m'n secundaire monitor.

Ik kan wel mbv de software van matrox de primaire en secundaire schermen verwisselen, of dualhead clone gebruiken, maar dit vind ik omslachtig aangezien ik dan om het uur de instellingen enzo moet omgooien, dan moet weer gereboot worden, dan staan de instellingen van een aantal andere apps weer fout, dus dat werkt gewoon niet ideaal.

Mijn vraag is dus nu? Is er een mogelijkheid om een programma te dwingen niet schermvullend maar in een venster te starten? Zodat ik 'm daarna kan slepen naar de secundaire monitor. Of met een of andere optie het programma gewoon op de secundaire monitor dwingen?

Of weet iemand een andere oplossing?

Ik heb al geprobeerd een snelkoppeling aan te maken en in die snelkoppeling geminimaliseerd, normaal en gemaximaliseerd ingesteld. Ook bij compatibliteit en dan 640x480 werkt niet. Alt-enter werkt niet. Alt-tab en dan met rechts op de knop op de taalbalk klikken werkt ook niet.

• Wim8282
Sorry, hij moest in software algemeen.....
Kan iemand 'm verplaatsen?

• Wim8282
- schop -

Weet echt niemand een oplossing?

Verwijderd

Hierover zul je toch echt de ontwikkelaar van het programma aan moeten spreken. Misschien is het wel met wat windows api calls mogelijk vanuit c++, maar dat is natuurlijk ook niet echt een fijne oplossing.

• WhiteDog
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-09 10:48

WhiteDog

met zwarte hond

je kunt in je matrox software shortcuts instellen om de active applicatie naar je volgend en vorig scherm te verplaatsen. Zo kan je met bv. CTRL + Pijltje rechts het programma naar de 2e desktop verplaatsen :)

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:05
heeft het programma een tab op de taakbalk (onderin dus)? zoja, kun je dan niet rechts klikken en "Verplaatsen" kiezen?

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:44

momania

iPhone 30! Bam!

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• Wim8282
Breepee schreef op 31 August 2003 @ 21:52:
heeft het programma een tab op de taakbalk (onderin dus)? zoja, kun je dan niet rechts klikken en "Verplaatsen" kiezen?
Nee, met alt-tab kom je wel op de taalbalk, maar als je daar met links of rechts op een tab klikt is die taakbalk meteen weer weg...

• Wim8282
WhiteDog schreef op 31 August 2003 @ 21:51:
je kunt in je matrox software shortcuts instellen om de active applicatie naar je volgend en vorig scherm te verplaatsen. Zo kan je met bv. CTRL + Pijltje rechts het programma naar de 2e desktop verplaatsen :)
Ik heb eens alle instellingen doorgezocht, maar ik vind niet wat je bedoelt. In de handleiding staat ook niks. Waar staan die matrox software shortcuts dan?

- edit - Ik heb het gevonden! Het heet bij mij active windows swapping, daar kun je een toets aan toewijzen. Bedankt voor de info!

[ Voor 13% gewijzigd door Wim8282 op 01-09-2003 11:29 ]

Pagina: 1