[WinTV] Zwart beeld

Pagina: 1
Acties:

• Sebastiaan|IA2
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-09-2025
Zojuist heb ik weer eens mn WinTV Go kaart in mijn pc geduwd. Nieuwste drivers (whql337_21163) van de Hauppage site download, nieuwste winTV en gaan. Installatie verloopt perfect, na een reboot vind Windows netjes de WinTV Go kaart. Ik ga naar de Suite manager... vind alle kanalen, maar krijg vervolgens niets anders dan zwart beeld

Met een aantal instellingen geprobeerd... maar het beeld blijft zwart. Dus wat forums afgezocht, en een linkje met DScaler gevonden. DScaler gedownload, geinstalleerd, vind weer een groot aantal zenders (te zien aan de frequenties, die kloppen allemaal) maar ook bij DScaler: enkel zwart beeld.

Heeft iemand een idee wat ik fout doe of anders kan doen.

Mijn systeem:
AMD Athlon 2000+
756 MB DDR
ASUS A7V 8X Mobo
Geforce 4 4600 Ti
WinTV Go PCI kaartje

AMD XP2000+, 756MB, GF4 4600, 120GB, 17" TFT + klassieke 8 speed brander. Tevens eigenaar van een IRiver 'The craft' 256 MB mp3 speler :)

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Het kan zijn dat een ander progje de overlay 'steelt'. Bijvoorbeeld progjes die iets met transparantie doen. Ik had bijvoorbeeld Trillian op transparant staan en toen kreeg ik ook zwart beeld in DScaler.

Als dat het is niet kan je proberen met het progje "Primary", dat bij de software van Hauppauge zit, het te fixen. Zet dan in Primary hem op "force overlay".

En de derde tip is om je overlay instellingen op default te zetten bij je videokaart instellingen.

They made me do it.

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:51

LopeZ

Too much is never enough

Draai je toevallig nog dual monitor?
Misschien dat dan de overlay op je andere monitor valt, sleep dan dus eens je venter naar de andere monitor.

• Sebastiaan|IA2
Heb beide oplossingen geprobeerd, maar helaas zonder resultaat. Ik heb in het verleden dual monitor gedraaid, maar momenteel niet meer. Ultramon heb ik daarom ook maar ff gede-installeerd, maar ook daarna geen succes geboekt. Verder heb ik nu die overlay op primairi staan, zodat het beeld altijd op mn eerste scherm tevoorschijn moet komen. Verder van alles geprobeerd... maar nog zonder resultaat

AMD XP2000+, 756MB, GF4 4600, 120GB, 17" TFT + klassieke 8 speed brander. Tevens eigenaar van een IRiver 'The craft' 256 MB mp3 speler :)

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Hmm, dan weet ik het ook niet. Lijkt me toch duidelijk een overlay probleem. Je kan iig nog deze alternatieve drivers proberen, maar ik geef je weinig kans. Wel even goed de readme ervan lezen..

edit: vanaf het DScaler forum:
Also remote desktop applications can prevent the overlay from working properly, you should disbale these before using DScaler.
Dat zou ook nog kunnen...

[ Voor 30% gewijzigd door Gardocki op 29-08-2003 21:51 ]

They made me do it.

• marko77
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05-2025
het moet wel een overlay instelling zijn, een beetje verder experimenteren lijkt me handig

Mijn rig

• Sebastiaan|IA2
Heb net bij de Nvidia drivers alle andere schermen uitgezet. Dus ik heb alleen mn primaire monitor nog. Verder heb ik met behulp van een WinTV tooltje de overlay op force gezet, zodat het programma altijd de overlay claimt. Verder heb ik remote connection gecheckt, deze stonden al uit.

Iemand ideeen waar ik nog meer overlay problemen kan uitschakelen ?

Pagina: 1