Toon posts:

wireless adsl: op welke manier?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op dit moment heb ik een adsl verbinding van scarlet die ik op dit moment deel tussen 2 pc's. Nu verhuist er 1 pc naar de bovenverdieping en ben ik van plan een laptop bij te kopen. Tijd voor een wireless netwerkje met internet dus (kabels leggen doorheen het huis zijn geen optie.)

Nu zou ik dus graag mijn adsl wireless delen zonder mijn server (eigelijk mijn workstation) constant laten te draaien (een nieuwe router dus). Nu heb ik al heel wat opzoekwerk gedaan maar ik heb toch nog enkele vragen.

Aangezien ik een usb adsl modem heb (topcom 850) beschouw ik deze dus als onbruikbaar voor mijn plannetje. Mijn oog viel op een WIRELESS WEBR@CER 1004 (adsl router met ingebouwde modem). Deze ondersteunt maar 11 Mbps maar ik had dus wel graag nu ik toch een investering doe 54 Mbps gehad. Ik wil er namelijk ook wat data over versturen.

- Weet iemand of een 54 Mbps wireless adsl router met ingebouwde modem bestaat of binnenkort uitkomt (Volgens een verkoper zouden ze dit nooit maken omdat dit niet nodig is voor het adsl gedeelte)

- Is het mogelijk een 11 Mbps wireless modem te kopen maar met 54 Mbps kaartjes in de pc. Zodat alleen het internet over de 11 Mbps gaat en data rechtstreeks van 54 Mbps naar 54 Mbps pci kaartje wordt gestuurd?

- Is het mogelijk een gewone adsl router met modem (topcom WEBR@CER 880) te kopen en daar een wireless station aan te hangen en op die manier toch een 54 Mbps netwerk te hebben met internet.

Verwijderd

Ehm, volgens mij zijn er wireless accesspoints waar ook een ethernet aansluiting op zit. Gewoon een ethernet dsl modem op aansluiten.
Ja, je kan wel 11 mbps met die andere combineren, alleen gaat alles op 11 mbit draaien. Niet de moeite waard dus

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:30
Verwijderd schreef op 29 August 2003 @ 18:31:
- Weet iemand of een 54 Mbps wireless adsl router met ingebouwde modem bestaat of binnenkort uitkomt (Volgens een verkoper zouden ze dit nooit maken omdat dit niet nodig is voor het adsl gedeelte)
Nee, dat weet ik niet. Maar het is een beetje onzin dat dit nooit gemaakt zou worden. Je hebt immers voor onderlinge filetransfers wel baat bij een 54Mpbs verbinding.
- Is het mogelijk een 11 Mbps wireless modem te kopen maar met 54 Mbps kaartjes in de pc. Zodat alleen het internet over de 11 Mbps gaat en data rechtstreeks van 54 Mbps naar 54 Mbps pci kaartje wordt gestuurd?
Nee, als je de Access Point functie van het modem gebruikt en daar dus alle PC's mee laat verbinden draaien ze allemaal op 11Mbps. Het verkeer tussen je machines gaat ook allemaal eerst naar het AP.
- Is het mogelijk een gewone adsl router met modem (topcom WEBR@CER 880) te kopen en daar een wireless station aan te hangen en op die manier toch een 54 Mbps netwerk te hebben met internet.
Ja, dat kan. En dat is misschien ook de beste oplossing. Koop gewoon een router met modem (eventueel nog met een ingebouwde switch, zodat je nog wat speling hebt). Verbindt dan je Access Point met de router en stel je AP in als bridge. In principe moet het dan allemaal werken. Zorg er wel voor dat je router een 100mbit aansluiting heeft, anders gaat je verkeer alsnog maar op 10mbit. (Of zeg ik dat nou verkeerd? In bridge modus wordt al het verkeer naar de router gestuurd, dus moet het ook over de AP -> router kabel, toch?)

• FezzFest
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Misschien een beetje laat met een reply maar om te antwoorden op je vraag:

"- Weet iemand of een 54 Mbps wireless adsl router met ingebouwde modem bestaat of binnenkort uitkomt (Volgens een verkoper zouden ze dit nooit maken omdat dit niet nodig is voor het adsl gedeelte)"

Die bestaat nu, namelijk de wireless webr@cer 1154g+ pstn (11g) van topcom.

http://tools.topcom.net/d...1154G+%20PSTN%20-%20E.pdf

http://www.topcom.net/pro...?groep=2&cat=14&catsub=46