Toon posts:

capture werkt niet met dv

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb pinnacle studio 8 geinstalleerd en zowel met als de zonder de update kan ik niet goed capturen van mijn camcorder :(

in xp doet hij helemaal niks, na 2 seconden beeld kapt ie ermee. in 98 loopt ie wel maar zie ik enorm veel lelijke storingen in het beeld.. hoe los ik dit op?

pc = duron 600 256 mb mem
camcorder = jvc grd-70
dvkaart = sweex firewire 3x pci kaart

• SpeedBart
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-07 09:19

SpeedBart

Futurama 0wnage

Het zijn wel hele lage spec's om mee te capturen moet ik zeggen, op mijn oude athlon 750 met 512 mb ram ging het ook maar net..

Bite my shiny metal ass!! 6000wp platdak z, zo brabant 14x longi Solar 365 icm 5000XE growatt

Verwijderd

Topicstarter
SpeedBart schreef op 29 August 2003 @ 18:33:
Het zijn wel hele lage spec's om mee te capturen moet ik zeggen, op mijn oude athlon 750 met 512 mb ram ging het ook maar net..
tja waarom zou het niet werken dan? harddisk is 7200 toeren, udma 133 (mobo ondersteunt weliswaar maar ata66 maar ok)

• SpeedBart

SpeedBart

Futurama 0wnage

Ik denk dat een hardware matige kaart toch beter werkt voor jou, een pinaccle kaartje erin zou veel beter moeten werken dan zo'n sweex kaart. Ik heb ook zoiets en op mijn athlon 750, 512 mb sdram en ook een 7200 rpm hdd was het ook een gestoeker van jewelste. Misschien word het tijd voor een upgrade? Of nieuw mobo/cpu/ddr of een hardware matige capture kaart erin.

Bite my shiny metal ass!! 6000wp platdak z, zo brabant 14x longi Solar 365 icm 5000XE growatt

Verwijderd

Topicstarter
volgende week ga ik idd een nieuwe mobo/cpu en geheugen kopen, ik vind het alleen vaag dat het nu niet werkt.

• SpeedBart

SpeedBart

Futurama 0wnage

Het werkt wel zoals je al aangaf, alleen veel te traag. Bijna onwerkbaar. Ik heb geen ervaring met de pinaccle software, bij mij was een standaard software bij de kaart meegeleverd en die heb ik altijd gebruikt.

Probeer eens een ander pci slot voor je sweex kaart, want het kan dat ie heel veel storing heeft onder winxp van andere kaarten.

Misschien kun je beter zelfs alles eruit gooien behalve je firewire kaartje en het dan nog een keer proberen.

En anders gewoon ff op je nieuwe config wachten :Y)

Verwijderd

Topicstarter
SpeedBart schreef op 29 August 2003 @ 18:57:
Het werkt wel zoals je al aangaf, alleen veel te traag. Bijna onwerkbaar. Ik heb geen ervaring met de pinaccle software, bij mij was een standaard software bij de kaart meegeleverd en die heb ik altijd gebruikt.

Probeer eens een ander pci slot voor je sweex kaart, want het kan dat ie heel veel storing heeft onder winxp van andere kaarten.

Misschien kun je beter zelfs alles eruit gooien behalve je firewire kaartje en het dan nog een keer proberen.

En anders gewoon ff op je nieuwe config wachten :Y)
ik denk idd dat het aan dat pci slot ligt. op mijn andere pc (athlon 600) werkt ie wel perfect! capturen gaat goed (0 frame lost) en ik ben nu aan het renderen. werkt trouwens best wel ok hoor pinnacle 8.8

zometeeen ff in ander slot proberen, hij zat net in een geshared slot isa/pci (dus in die duron pc)

Verwijderd

Topicstarter
hmm vaag dit, de duron blifjt gewoon niet capturen, de andere wel

hij kapt gewoon na 2 sec. met capturen

• Blizard
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Hoe ziet het cpu-gebruik eruit als je aan het capturen bent ? Doe je nog andere dingen tijdens het capturen ? En als je de optie "Stop when frame lost" afzet denk ik dat hij ook verder doet ? (Althans, die optie is er in het prog dat ik gebruik, weet niet hoe het zit met het jouwe)

Verwijderd

Kijk even naar het geheugen en cpu gebruik tijden het capturen, mischien kan ja het oplossen door even je cpu te overclokken.

Probeer het eens waneer je een andere versie van direcxt heb geinstaleerd. Het klinkt gek maar Direcxt is heeft ook nogal invloed op het capturen.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

SpeedBart schreef op 29 August 2003 @ 18:33:
ach, op mijn AMD K6 533 notebook (mnet 4200 rpm hddtje) ging het ook goed.

Waarschijnlijk had je er al wel aan gedacht, maar staat DMA aan?

• AxiMaxi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-05 15:33
Je moet het sound-preview ook uitzetten tijdens capture.
En je kan evt. proberen om de "stop capture at dropped frame" (of woorden van die strekking) uit te zetten. Krijg je wel schokken in de film, maar om te testen kan je zien of hij toch doorloopt...

[Hier had mijn handtekening kunnen staan]

Pagina: 1