[XP] SpeedTouch USB/HCCnet probleem

Pagina: 1
Acties:

• cordswires
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-03 16:11
Ik zit nu een tijd in het huis van een ander. Deze persoon heeft een ADSL-connectie bij HCCnet via een Alcatel SpeedTouch USB. Nu heb ik mijn eigen computer meegenomen, hierop draait Windows XP.

Op de Alcatel kon ik alleen een driver-update vinden, na enig doorzoeken heb ik een bestand usb_xp.exe gevonden wat de Alcatel v1.4 software installeert. Als resultaat zie ik nu onder XP bij Netwerkverbindingen het volgende:
"Alcatel Speedtouch USB ADSL RFC1394" (het viercijferige getal weet ik niet zeker)

Als ik nu kies voor Create New Connection > Connect to Internet > ...manually > Connect using a broadband connection that requires a user name and password > HCCnet. Vervolgens vul ik de username (blabla@hccnetbasis) en het password in. Als ik nu op het connectie-icoon dubbelklik en kies voor Connect, dan krijg ik een melding dat hij verbinding via WAN probeert te maken en meer gebeurt er niet.

Weet iemand wat ik mis doe? Ik las ergens dat je als 'telefoonnummer' een 0 moet invullen, maar kan nergens vinden waar ik uberhaupt een nummer kan invoeren...

Verwijderd

Gewoon ff de 1.6 drivers van de kpn site halen en installeren.
Je zal zien dat er dan ook een dial-up functie bij in zit.
Hier vul je dan ook telefoonnummer 0 of <<ANY>> whatever.
Daarna moet ie wel lukken, heb dezelfde configuratie verder dus.
Ook niet vergeten om IP headercompressie uit te zetten anders
zit je steeds met onverwachte disconnects of reboots waar xp
nogal last van schijnt te hebben.

Laat et even horen of et gelukt is, anders help ik je wel verder.

• cordswires
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-03 16:11
Ik heb het met een oude CD-ROM van mxstream al even aan de gang gekregen maar zit met het probleem dat er binnen een minuut gedisconnect wordt, waarna de ADSL-modem op "initializing" blijft staan. Schijnt aan een fout in Windows XP SP1 te liggen, in combinatie met Internet Connection Sharing. Laat ik dat nou net nodig hebben, godver. En Microsoft biedt twee vervangende bestanden die het probleem oplossen alleen aan als je belt, dus dat schiet niet op. Ben bang dat jouw oplossing niet veel oplost aan dit probleem...

Ik heb het ook andersom geprobeerd: op de Windows ME computer de internet-aansluiting met ICS, dan op mijn XP computer proberen te connecten. Niet alleen lukt het niet (ook al heb ik op beide computers de Wizard Thuisnetwerk goed gedraaid), op de ME PC kan ik ook niet meer internetten omdat hij websites niet meer kan vinden. Absoluut wazig :( Na het wissen van ICS onder ME draait internet wel weer goed.

[ Voor 31% gewijzigd door cordswires op 29-08-2003 21:35 ]

• Plofkotje
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-02-2025
Warschijnelijk werkt ICS van ME nog niet goed met USB modems. Wel is dit super vaag.

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05 20:05
Verwijderd schreef op 29 August 2003 @ 18:38:
Ook niet vergeten om IP headercompressie uit te zetten anders
zit je steeds met onverwachte disconnects of reboots waar xp
nogal last van schijnt te hebben.
Waar vind ik die IP headercompressie?

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro ESU
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema