Toon posts:

Netgear MA401 W-LAN: configuration util werkt niet goed

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag voor een laptop de Netgear MA401 PCMCIA kaart gekocht (met daarop XP Home en een ADSL verbinding via een DrayTek 2200WE). Ik heb alles geinstalleerd en wil nu bepaalde instellingen wijzigen (SSID en WEP) alleen... de utility die ik daarvoor moet gebruiken is grijs: ik kan 'm niet selecteren. Het gaat om de tabs Configuration en Security (of zo). Volgens de manual zijn dat tabs in het statusvenster, maar bij mij zijn het aparte items als ik rechtsklik op het Netgear symbool.

Enig idee hoe dat kan...? En wat ik er aan kan doen...?

Via de LAN-kabel werkt alles gewoon, dus het kan niet aan de internetinstellingen liggen.

Edit: vergeten te zeggen: ik heb een hele tijd geleden eens een Sitecom W-LAN kaartje geinstalleerd, maar viel zwaar tegen. Ik heb toen niets gede-installeerd: was en is geen optie voor... Kan dat problemen geven...? Hoe kan je die Sitecom drivers verwijderen....?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2003 18:40 ]

• eRRoR.InSiDe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-08 09:36
De netgear wireless kaarten die ik heb gebruikt onder XP heb je geen aparte config tool voor nodig in XP. Die instellingen kan je doen bij de draadloos instelling van je netwerkeigenschappen van Windows zelf.

Verwijderd

Topicstarter
Hm.. ik heb nu een icoontje van netgear én van een LAN verbinding... Dat zijn er dus twee. Had ik dan die software niet moeten installeren? Of moet ik due config tool uitzetten (via regedit of zo)? In de manual staat wel gewoon dat je alles onder XP moet installeren...
Er staat echter ook dat 'ie de XP tools uitzet als 'ie z'n eigen tools gebruikt. Of zo. Maar daar merk ik dus niets van...

• eRRoR.InSiDe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-08 09:36
Probeer allebij de icoontjes in te stellen. Dus die van Netgear en die van XP. Dat zou ook kunnen helpen. Verder heb ik vanmiddag zo een kaartje zo in een laptop geduwd en dan de drivers van de CD laten pakken. Kan best zijn dat er dan een icoontje kwam maar die heb ik niet gebruikt. Ik heb die van Xp gebruikt en dat was voldoende. Maar dat was in samenwerking met een Netgear router.