Toon posts:

Schermfilter werkt?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
He tweakers,

Ik was laatst op vakantie in zweden, en daar liep ik langs een hokje van een parkeer garage en zag daar een schermfilter voor die monitor staan...

Ik vroeg me af of zo'n filter nou echt nut heeft voor het beeld en tegen straling enzo... Er staat namelijk helemaal niks erover in de search, dus ik denk dat bijna niemand echt interesse in zo'n ding heeft..

Maarja, ik ben gewoon benieuwd of het echt veel zin heeft >:)

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Schermfilters zijn meestal om schermreflecties te verminderen (handig als het scherm op een raam gericht is) en veel minder tegen straling.

Voor die reflecties werkt 't volgens mij best goed. Ik heb zelf nooit zo'n ding gebruikt, omdat ik liever wat gordijnen dichttrek als er teveel licht is, maar volgens mij helpt zo'n filter ook best goed.

[ Voor 43% gewijzigd door downtime op 29-08-2003 17:55 ]

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-08 19:33
Ik heb op m'n werk vaak achter een computer met zo'n voorzet filter gewerkt.
Het werkt inderdaad behoorlijk goed tegen reflecties en voor m'n gevoel geeft het ook een hoger contrast.
Ik weet niet of het ook nut heeft (of zelfs ook maar werkt) icm. een LCDscherm. Ik denk het echter niet, want ik vermoed dat er een soort van polaroid-filter in zit.

Het scherm wat ik gebruikte had ook een aardingsdraad, die je aan het chassis van de monitor moest knopen, anders werd het scherm ook vrij statisch dus ik vermoed dat de coating voorop ook wat speciaals was.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Verwijderd

Topicstarter
eigenlijk nooit geweten dat zo'n ding hielp, in mijn ogen lijkt het nog steeds een hulpeloos stukje ''duur'' plastic :)

Maarja, ik zie ze nou nooit ergens in de winkel liggen ofzo, toch wel gek... (8>

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2003 18:13 ]

Verwijderd

wij hebben het hier thuis op mn pa's computer. Gaat reflectie duidelijk tegen
en het is ook beter voor de ogen. Daarom hebben we dat ding ook
gehaald voor mn pa :). T helpt igg wel

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-08 09:47

Cis

Straling van monitoren is tegenwoordig niet meer (erg) gevaarlijk. Dat is, zoals al is gemeld, niet de primaire functie.
Het is inderdaad om reflectie van zonlicht e.d tegen te houden. Koop het alleen als je het nodig hebt, ze zijn inderdaad tamelijk prijzig. Ook de bevestiging vind ik nogal knullig, het is in mijn ogen niet echt mooi voor het uiterlijk :)

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:57

Duinkonijn

Huh?

bij mij op me werk hebben ze het 2x geprobeerd (zou minder hoofdpijn opleveren etc.)

ik zou ze nu uit voorraad kunnen verkopen maar ze hebben ze weggeflikkerd :P

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

Verwijderd

Topicstarter
worden teksten op het beelscherm ook scherper? want dat vind ik namelijk er belangrijk...

trouwens waar zijn die dingen te koop? Ik ga er denk ik 1tje kopen, mn pc komt in een hoek met zonlicht inval :)
Pagina: 1