19 inch switch beter of niet...

Pagina: 1
Acties:
  • 392 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BoyGenius
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

BoyGenius

While things go boom...

Topicstarter
Voor een kleine lanparty met mn maten zocht ik een 16 poorts switch, ik ben uit gekomen op de 16 poorts switch van Sweex. Alleen nu zag ik net dat er ook een 19" versie van deze switch is.

Op de site van Sweex heb ik al ff gekeken of er ook technische verschillen waren (betere backplane, snelheid etc.) alleen daar heb ik niet echt iets kunnen vinden.

Ook heb ik ff gesearched alleen daar is ook niet echt wat nuttigs uitgekomen :)

Nu is mijn vraag dus aan jullie of de 19" versie beter is dan de 'gewone' en of het de moeite waard is om 20 euro meer uit te geven en dan de 19" versie te kopen ipv de gewone versie.

Het gaat om deze 2 modellen:
Afbeeldingslocatie: http://www.sweexeurope.com/media/prodimages/LA200030_pro_a.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.sweexeurope.com/media/prodimages/LA300010_pro_a.jpg

linkje naar de specs:
de gewone versie: http://www.sweexeurope.com/product.asp?pid=110
de 19" versie: http://www.sweexeurope.com/product.asp?pid=111

Hopenlijk kunnen jullie mij raad geven ;)

BVD

edit:

De 19" ziet er wel stoerder uit 8)

[ Voor 5% gewijzigd door BoyGenius op 29-08-2003 17:37 ]

I haven't lost my mind, it's backed up on tape somewhere...

• SpeedBart
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-08 17:01

SpeedBart

Futurama 0wnage

Ik heb ook ff gekeken en veel verder dan de 19" is een stuk stoerder kom ik ook niet... Het zal dus gewoon een beetje van je smaak afhangen en of je 19 rack's hebt ;)

Bite my shiny metal ass!! 6000wp platdak z, zo brabant 14x longi Solar 365 icm 5000XE growatt

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Sick Nick

Drop the top!

19" is praktischer, kan je nog eens wat bovenop zetten zonder dat er wat vanaf lazert ;)

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Vergeet niet dat je bij de 19 inch voor aansluit en de andere aan de achterkant

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• BoyGenius
  • Niet online

BoyGenius

While things go boom...

Topicstarter
oh ik heb wel wat gevonden, de 19 inch heeft volgens mij store & forwarding en de gewone niet, store en forwarding wil zeggen dat als je iets l33cht dat ie de crc checkt zodat er geen foute data binnenkomt ofzo... :?

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Als je van plan bent om op die lan een patchrek/kast neer te zetten zou ik absoluut voor de 19" versie gaan. Al is het alleen maar omdat die mooi in de kast past.

Verder zitten de poorten aan de voorkant (vind ik altijd een groot nadeel bij o.a. 3Com OfficeConnect switches. Lig je wat blind achter dat ding te vrotten met de kans dat je andere kabels los trekt/beschadigd.

Je kunt hem ook een stuk makkelijker tussen apparatuur plaatsen dan de gewone, omdat de 19" hoekig is en die gewone "rond". Minder kans dat ie ergens vanaf dondert.

Als laatste punt:

Wanneer je de adapter van die gewone kwijt raakt tijdens het vervoer naar die lan ben je dus echt wel de sjaak. In die 19" duw je een gewoon een 220v voedingskabel.

:)

[ Voor 20% gewijzigd door max op 29-08-2003 21:42 ]

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:31
Bijna alle switches werken met store-and-forward.
Soms kan je instellen of ie store-and-forward of (safe-)cut-through moet doen.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

• BoyGenius
  • Niet online

BoyGenius

While things go boom...

Topicstarter
FatalError schreef op 29 augustus 2003 @ 17:53:
Bijna alle switches werken met store-and-forward.
Soms kan je instellen of ie store-and-forward of (safe-)cut-through moet doen.
ah ok das dus niet iets speciaals :o :+

maja zit er dan echt geen verschil tussen? wel beetje vreemd

• Cybje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-08 16:26

Cybje

First Post!

BoyGenius: is toch niet zo vreemd? Een 19" switch is speciaal gemaakt voor gebruik in een rackmount cabinet, meestal gebruikt in de industrial PC wereld. Die dingen zijn over het algemeen steviger gebouwd dan van die gare plastic switchjes.

Wat ruist er door het struikgewas

• BoyGenius
  • Niet online

BoyGenius

While things go boom...

Topicstarter
Ja dat ie steviger is dan zon normale switch wil ik wel geloven, dat is opzich ook wel een voordeel, kun je hem misschien ook nog op meerdere lans gebruiken >:) :+

Maar een van me maten had dit topic al gelezen en hij vond dat ik maar de gewone moest kopen... behalve als blijkt dat er wel een kwaliteitsverschil is (en dan bedoel ik niet de casing :P)...

• Cybje
  • Laatst online: 11-08 16:26

Cybje

First Post!

Ik denk niet dat er echt kwaliteits verschil is, waarschijnlijk maken ze gebruik van dezelfde chips en is alleen de kees iets anders. Je zou eigenlijk uit moeten zoeken wat voor chips erin hangen of misschien even naar een review zoeken voor beide switches.

Wat ruist er door het struikgewas

• BoyGenius
  • Niet online

BoyGenius

While things go boom...

Topicstarter
Cybje schreef op 29 August 2003 @ 18:03:
Ik denk niet dat er echt kwaliteits verschil is, waarschijnlijk maken ze gebruik van dezelfde chips en is alleen de kees iets anders. Je zou eigenlijk uit moeten zoeken wat voor chips erin hangen of misschien even naar een review zoeken voor beide switches.
Heb ff gegoogled, maar niet echt reviews gevonden, en al helemaal niet van de 19" versie, over de chips kon ik ook niets vinden.

Maar ik had opeens een helder moment :+ en toen heb ik maar een emailtje naar Sweex NL gestuurd met dezelfde vraag, nu maar hopen dat ik antwoord krijg, want ik ben best wel benieuwd :)

Als ik antwoord heb horen jullie het...

edit:

jullie mogen natuurlijk gewoon doorposten in dit draadje hoor :P

[ Voor 7% gewijzigd door BoyGenius op 29-08-2003 18:33 ]

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-08 17:22

SED

Ik vermoed zo dat de voeding het grootste verswchil is.
Een gewone 230V voeding heeft zo zijn voordelen, zeker als je er regelmatig mee op stap moet.
De statusleds zitten naast de utp kabels wat bij storingen en patchen het wat makkelijker maakt te bekijken.

Copyright and left by SED...

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Fire_escape schreef op 29 August 2003 @ 17:52:
Als je van plan bent om op die lan een patchrek/kast neer te zetten zou ik absoluut voor de 19" versie gaan. Al is het alleen maar omdat die mooi in de kast past.

Verder zitten de poorten aan de voorkant (vind ik altijd een groot nadeel bij o.a. 3Com OfficeConnect switches. Lig je wat blind achter dat ding te vrotten met de kans dat je andere kabels los trekt/beschadigd.

Je kunt hem ook een stuk makkelijker tussen apparatuur plaatsen dan de gewone, omdat de 19" hoekig is en die gewone "rond". Minder kans dat ie ergens vanaf dondert.

Als laatste punt:

Wanneer je de adapter van die gewone kwijt raakt tijdens het vervoer naar die lan ben je dus echt wel de sjaak. In die 19" duw je een gewoon een 220v voedingskabel.

:)
Ik krijg het gevoel dat ik gewaardeerd word...

Ik heb in mijn post bijna alle punten op genoemd en er wordt niet op gereageerd. En dan komen er een stel users die elk in een eigen post een argument aankaarten en daar wordt dan weer wel op gereageerd.

:/ Snik

• BoyGenius
  • Niet online

BoyGenius

While things go boom...

Topicstarter
Fire_escape schreef op 29 August 2003 @ 18:46:
[...]

Ik krijg het gevoel dat ik gewaardeerd word...

Ik heb in mijn post bijna alle punten op genoemd en er wordt niet op gereageerd. En dan komen er een stel users die elk in een eigen post een argument aankaarten en daar wordt dan weer wel op gereageerd.

:/ Snik
rustig maar hoor, jouw post was zo duidelijk dat er niet meer op gereageerd hoefde te worden :)

maar ik w8 nu in spanning af op het mailtje van sweex....

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

BoyGenius schreef op 29 augustus 2003 @ 21:21:
[...]

rustig maar hoor, jouw post was zo duidelijk dat er niet meer op gereageerd hoefde te worden :)

maar ik w8 nu in spanning af op het mailtje van sweex....
O+ :> O+ :>

* max eigendunk >:)

[ Voor 7% gewijzigd door max op 29-08-2003 21:41 ]

• alexcj
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Zoals al eerder gezegd is door SED, is volgens mij alleen de voeding anders.
Bij dat plastic geval zit meestal zo'n adaptor, waar ik persoonlijk een bloedhekel aan heb.
In die 19" zit (hopelijk) alleen de aansluiting voor 220 (sorry, tegenwoordig 230) Volt.

• BoyGenius
  • Niet online

BoyGenius

While things go boom...

Topicstarter
alexcj schreef op 29 augustus 2003 @ 23:30:
Zoals al eerder gezegd is door SED, is volgens mij alleen de voeding anders.
Bij dat plastic geval zit meestal zo'n adaptor, waar ik persoonlijk een bloedhekel aan heb.
In die 19" zit (hopelijk) alleen de aansluiting voor 220 (sorry, tegenwoordig 230) Volt.
Jep ik denk t zelf ook, maar ja je weet nooit he :) dus nou moet sweex ff an die arbeit om mijn vraag te beantwoorden >:)

• Cereal
  • Laatst online: 16-08 19:30
ik zeg altijd > als je iets doet, doe het dan goed...

die 19" dus gewoon, om bovengenoemde redenen..

Verwijderd

Idd ik ben het met Cereal eens.

Ik heb zelf ook alles in 19" formaat thuis liggen hier(server, hubs, switches, patchpanelen, etc), mijn thuisnetwerk is even goed gemaakt als een bedrijfsnetwerk ;)

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 05-08 21:09

DDX

nadeel kan zijn dat er in de 19" versie fans zitten (voor voeding (oa?)) die wat meer lawaai maken, maargoed op een lanparty hoor je dat niet ;)

https://www.strava.com/athletes/2323035

• BoyGenius
  • Niet online

BoyGenius

While things go boom...

Topicstarter
DDX schreef op 30 augustus 2003 @ 01:34:
nadeel kan zijn dat er in de 19" versie fans zitten (voor voeding (oa?)) die wat meer lawaai maken, maargoed op een lanparty hoor je dat niet ;)
nee inderdaad, dat er fans in zitten is niet zo erg... tis toch altijd lawaaiig op lan. En ik heb gelezen dat de gewone switch erg heet wordt, dus als er koeling in zit is misschien ook wel zo bevordelijk voor de levensduur :)

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 05-08 21:09

DDX

BoyGenius schreef op 30 August 2003 @ 12:27:
[...]

nee inderdaad, dat er fans in zitten is niet zo erg... tis toch altijd lawaaiig op lan. En ik heb gelezen dat de gewone switch erg heet wordt, dus als er koeling in zit is misschien ook wel zo bevordelijk voor de levensduur :)
bij sommige mensen thuis ook hoor ;)

(mijn switch thuis heeft 4 8cm fans ;) )

https://www.strava.com/athletes/2323035

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-08 11:00

Swerfer

Hmm...

itsalex schreef op 29 augustus 2003 @ 17:51:
Vergeet niet dat je bij de 19 inch voor aansluit en de andere aan de achterkant
Draai je hem om...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

• polo1987
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-08 15:02
dan zit de power stekker aan de voorkant :P

en de 19" versie kan je gewoon mooi onder je beeldscherm plaatsen, dat houd het wel.
teminste hier wel met een oude 19" 3Com LinkBuilder FMS II

[ Voor 30% gewijzigd door polo1987 op 30-08-2003 12:57 ]

• BoyGenius
  • Niet online

BoyGenius

While things go boom...

Topicstarter
ah het is niet zon probleem dat alles aan de voorkant zit en de power aan de achterkant, want ik ben toch niet van plan ofzo hem ergens in te schroeven (heb niet eens een 19" rack). Dus dat moet niet echt wat uitmaken :)

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Neem de 19"

Ik heb de 16 poorts gewoon en je moet hem gewoon vasttapen aan de tafel omdat die gewoon eranders afvalt als er 16 kabels in zitten.

Hij is namelijk niet zo groot als je denkt...
Zo'n 19inch ding is gewoon degelijker en zal dat wel kunnen houden :)

Tweakers Discord

• whocarez
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-06-2025
19" is voor thuis gebruik puur overkill heb er zelf wel 1 staan maar ja alles wat gratis is meenemen. Dus een 24 poorten is leuk maar het stroom gebruik van een 19" is echt super veel hoger dan een gewone
stroom rekening hierzo ging met 40 euro omhoog
de maand erna met 70 euro zou dat komen door een netserver lpr die 24/7 aanstaat.

Verwijderd

whocarez schreef op 30 August 2003 @ 20:28:
19" is voor thuis gebruik puur overkill heb er zelf wel 1 staan maar ja alles wat gratis is meenemen. Dus een 24 poorten is leuk maar het stroom gebruik van een 19" is echt super veel hoger dan een gewone
stroom rekening hierzo ging met 40 euro omhoog
de maand erna met 70 euro zou dat komen door een netserver lpr die 24/7 aanstaat.
€40 voor een maand een switch? Onzin. Dat zou betekenen dat die switch bijna 500W trekt :z
En die Netserver trekt +/- 750W, dus die €70 is ook overdreven.

• BoyGenius
  • Niet online

BoyGenius

While things go boom...

Topicstarter
ach, stroom valt wel mee, ik ben toch niet van plan om hem thuis te gaan gebruiken, misschien soms, maar niet 24/7, eigenlijk echt voor lan party's bedoelt, dus dan maakt het stroomverbruik niet zoveel uit :)

Verwijderd

Om even terug te komen op de keuze: die €20 zou je ook kunnen besteden aan een 24-poorts in plaats van 16-poorts switch :) Dat scheelt bij Sweex maar iets van €30 ofzo, als ik me niet vergis. Dan kun je tenminste nog wat uitbreiden later.

Als het echt tussen deze twee gaat, zou ik toch voor de 19" versie gaan. Redenen:
• Handiger formaat, je kunt stapelen e.d.
• LED'jes en poorten aan dezelfde kant, te weten de voorkant
• Robuuster
• Brengt meer op als je 'm later verkoopt
• Kan altijd nog in een rack geplaatst worden. Ik had eerst ook een 19" switch zonder rack. Nu heb ik een rack met 3 19" servers :)
• Is natuurlijk veel 1337er :*) :7

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2003 09:33 ]

• BoyGenius
  • Niet online

BoyGenius

While things go boom...

Topicstarter
Verwijderd schreef op 31 augustus 2003 @ 09:32:
Om even terug te komen op de keuze: die €20 zou je ook kunnen besteden aan een 24-poorts in plaats van 16-poorts switch :) Dat scheelt bij Sweex maar iets van €30 ofzo, als ik me niet vergis. Dan kun je tenminste nog wat uitbreiden later.

Als het echt tussen deze twee gaat, zou ik toch voor de 19" versie gaan. Redenen:
• Handiger formaat, je kunt stapelen e.d.
• LED'jes en poorten aan dezelfde kant, te weten de voorkant
• Robuuster
• Brengt meer op als je 'm later verkoopt
• Kan altijd nog in een rack geplaatst worden. Ik had eerst ook een 19" switch zonder rack. Nu heb ik een rack met 3 19" servers :)
• Is natuurlijk veel 1337er :*) :7
ja dat heb ik zelf ook al zitten denken, om de 24 poorts te kopen... maar ik weet niet eigenlijk of uitbreiding later wel nodig is, misschien, maar we hebben nu iets van 15 mensen + een extra poort voor een TO servertje.... Misschien doe ik het ook wel, want ik wil mn Quake 2 servertje eigenlijk ook wel meenemen (nostalgie!!!). Dus dat moet ik nog even bekijken wat ik ga doen, waarschijnlijk wel voor de 19" ....

Trouwens ook nog geen mailtje van sweex teruggekregen :/

Verwijderd

Dan zou ik écht voor de 24-poorts gaan. Scheelt maar weinig, en je hebt er later echt veel aan. Zeker omdat deze switch geen Gigabit-uplink of trunking-capabilities heeft, is uitbreiden met een tweede switch heel slecht voor de performance van je netwerk op LANs.

Doen dus. :)

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-08 19:47
Ik zou niet hopen op een mailtje terug van Sweex. Ik heb er iets van een half jaar geleden ook één gestuurd naar aanleiding van deze swtich, en tot op heden ook nog steeds geen antwoord gehad :(

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-08 21:35

ThaHandy

Discovery Channel

ik heb 2e hands spul uit de usa weg (ebay usa 8) )
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/thahandy2/got/DSCF0126.jpgAfbeeldingslocatie: http://members.home.nl/thahandy2/got/DSCF0125.jpg
2 3300 (16980)+1gb fiber module ($175 p/st) met 40 mtr fiber kabel $17 :+
zopas aangeschaft
draait NUals een tierelier nu ( 25man lan) :)

[ Voor 17% gewijzigd door ThaHandy op 31-08-2003 11:41 ]

• Morax
  • Laatst online: 12-08 19:47
Ik denk niet dat dit het topic is om te gaan patsen met wat jij wel niet (aangeschaft) hebt. Je helpt de TS hier totaal niet mee......

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

• BoyGenius
  • Niet online

BoyGenius

While things go boom...

Topicstarter
Verwijderd schreef op 31 augustus 2003 @ 11:18:
Dan zou ik écht voor de 24-poorts gaan. Scheelt maar weinig, en je hebt er later echt veel aan. Zeker omdat deze switch geen Gigabit-uplink of trunking-capabilities heeft, is uitbreiden met een tweede switch heel slecht voor de performance van je netwerk op LANs.

Doen dus. :)
idd daar heb je gelijk in, geen gbit uplink of trunking, ja dan denk ik dat ik dan toch maar 24 poorts doe (104 euro bij wintelco)...
ThaHandy schreef op 31 August 2003 @ 11:32:
ik heb 2e hands spul uit de usa weg (ebay usa 8) )
[afbeelding][afbeelding]
2 3300 (16980)+1gb fiber module ($175 p/st) met 40 mtr fiber kabel $17 :+
zopas aangeschaft
draait NUals een tierelier nu ( 25man lan) :)
sweet ik wou dat ik daar geld voor had :+
Morax schreef op 31 augustus 2003 @ 11:49:
Ik denk niet dat dit het topic is om te gaan patsen met wat jij wel niet (aangeschaft) hebt. Je helpt de TS hier totaal niet mee......
ach geeft niet vind het ook wel leuk om te zien wat anderen hebben ;), maar natuurlijk niet deze hele draad vol proppen (gaat een beetje off-topic dan he :) )

[ Voor 23% gewijzigd door BoyGenius op 31-08-2003 12:01 ]

• ThaHandy

ThaHandy

Discovery Channel

Morax schreef op 31 August 2003 @ 11:49:
ik st niet te patsen
Ik wou gewoon aangeven dat et ook goedkopen kan :|

dat je ook optie hebt om 2e hands te kopen 3com = levenlange garantie bijv. :)

[ Voor 4% gewijzigd door ThaHandy op 31-08-2003 13:14 ]

• BoyGenius
  • Niet online

BoyGenius

While things go boom...

Topicstarter
ThaHandy schreef op 31 August 2003 @ 13:14:
[...]

ik st niet te patsen
Ik wou gewoon aangeven dat et ook goedkopen kan :|

dat je ook optie hebt om 2e hands te kopen 3com = levenlange garantie bijv. :)
ik heb op marktplaats.nl al rond zitten kijken, maar daar heb ik niet echt wat kunnen vinden wat in de buurt is (friesland, groningen). En ik koop liever niet uit het buitenland.

Of weet jij nog een plek waar je 2e hands switches kan kopen?

• raymonvdm
  • Laatst online: 31-07 14:25
2ehands.nl ?

Ik zelf heb trouwens ooit eens een w-linx switch gekocht 16 poorts 19" omdat ik altijd iedereen zag klote met die desktop dingen.

Dit ding hangt gewoon in m`n rack onder m`n patchpanels en werkt perfect.

Draait nu 1 jaar denk ik. En komt bij alternate vandaan en was toen 169 Euro.

Maar kreeg hem gratis met 2 keer 80GB ibm voor een weekje over stageeren })

• BoyGenius
  • Niet online

BoyGenius

While things go boom...

Topicstarter
raymonvdm schreef op 31 August 2003 @ 14:20:
2ehands.nl ?

Ik zelf heb trouwens ooit eens een w-linx switch gekocht 16 poorts 19" omdat ik altijd iedereen zag klote met die desktop dingen.

Heb ff op 2ehands.nl gekeken en ook nog op andere vergelijkbare sites, alleen niet echt wat gevonden, eigenlijk alleen maar van die thuisswitches, of 10mbit gevallen, daar heb ik dus niet zoveel aan :/

Ach naja, eigenlijk verw8 ik ook niet meer een mailtje van sweex, zoals hier boven al eens gezegt is, ik moet nu eerst ff w8en op toestemming om gebruik te maken van de locatie die ik op het oog heb...

als dat zover is, dan zal ik denk ik toch dit geval kopen (en dan waarschijnlijk de 24 poorts versie) :)

igg thnx allen _/-\o_

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:01
als het alleen voor een lan is waarom denk je dan niet aan netwerk apparatuur huren? scheelt heeeeel veel geld.. en gta een stuuk makkelijker/sneller/simpeler

https://wren.co/join/Devian

Verwijderd

Voor LAN-party's kan ik je een 19" van harte aanraden.
Ikzelf zat eerst altijd te kloten met desktopswitchtes. Na een paar LAN's heb ik mezelf een 19" exemplaar aangeschaft, en er gelijk een 19" patchkast bijgenomen. Naja, patchkast, het is meer een koffer, maar dat is veel handiger met vervoer enz, zo kun je er tenminste nog wat bovenop plaatsen. Plus dat 19" exemplaren vaak (beter) gekoeld zijn dan desktopversies, en ze meestal gemaakt zijn voor continu gebruik. (Mijn switch is btw een HP Procurve 24 poorts 10/100, destijds voor een heel leuke prijs aangeschaft :) ).

• whocarez
  • Laatst online: 08-06-2025
Verwijderd schreef op 30 August 2003 @ 21:14:
[...]

€40 voor een maand een switch? Onzin. Dat zou betekenen dat die switch bijna 500W trekt :z
En die Netserver trekt +/- 750W, dus die €70 is ook overdreven.
jah wel 750 wat continue maar van die swtich klopt is iets minder maar je merkt het wel in de stroom rekening

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
whocarez schreef op 31 August 2003 @ 19:39:
jah wel 750 wat continue maar van die swtich klopt is iets minder maar je merkt het wel in de stroom rekening
Zo 'gratis' was die switch dus niet. Het is/was waarschijnlijker goedkoper om een nieuwe (19") switch te kopen.

• BoyGenius
  • Niet online

BoyGenius

While things go boom...

Topicstarter
Devian schreef op 31 August 2003 @ 18:05:
als het alleen voor een lan is waarom denk je dan niet aan netwerk apparatuur huren? scheelt heeeeel veel geld.. en gta een stuuk makkelijker/sneller/simpeler
huren, heb ik aan gedacht, maar de meeste verhuurbedrijven zitten in het midden/westen van het land, en ik woon in friesland :/ kon in groningen wel wat krijgen, maar dat was 10mbit....

en kopen kun je later weer makkelijk gebruiken :)

• Underground75
  • Laatst online: 07-08 07:20
Even een schop omhoog.
Aangezien ik toe ben aan een andere switch en erg geinteresseerd ben in die 24-poorts 19" ben ik eigenlijk benieuwd naar de mail van Sweex en (als je hem hebt gekocht) naar je ervaringen ervan.

Bij mij zou hij tussen een IPCop firewall en de rest (servers/workstations) komen te staan, met 200Mbit full duplex. Ik weet het, 24 poorten is een overkill voor thuis maar wel makkelijk uit te breiden, eventueel met poort trunking.

• Devian
  • Laatst online: 08:01
BoyGenius schreef op 01 September 2003 @ 15:22:
[...]

huren, heb ik aan gedacht, maar de meeste verhuurbedrijven zitten in het midden/westen van het land, en ik woon in friesland :/ kon in groningen wel wat krijgen, maar dat was 10mbit....

en kopen kun je later weer makkelijk gebruiken :)
ze komen het brengen zonder dat het al te duur wordt.. ( we halen het zelf ook aan de andere kant van nederland )

https://wren.co/join/Devian

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-07 14:29
offtopic:
3com heeft dan wel levenslange garatie, maar niet op de onderdelen die stuk gaan.
De fan's en de voedingen hebben "maar" 5 jaar garantie

• BoyGenius
  • Niet online

BoyGenius

While things go boom...

Topicstarter
The Undertaker schreef op 25 September 2003 @ 16:37:
Even een schop omhoog.
Aangezien ik toe ben aan een andere switch en erg geinteresseerd ben in die 24-poorts 19" ben ik eigenlijk benieuwd naar de mail van Sweex en (als je hem hebt gekocht) naar je ervaringen ervan.

Bij mij zou hij tussen een IPCop firewall en de rest (servers/workstations) komen te staan, met 200Mbit full duplex. Ik weet het, 24 poorten is een overkill voor thuis maar wel makkelijk uit te breiden, eventueel met poort trunking.
Ik heb nog geen reactie gehad op de mail naar Sweex, maar ik heb de 16 poorts versie besteld (geldgebrek), maar nog niet binnen, ik zal mn ervaringen posten als ik hem heb gebruikt :)

• eth0
  • Laatst online: 15-09-2025
NIET KOPEN, deze sweex switch heeft erg veel problemen met 3com nic's!!!

Is wel lekker goed koop maar voor de rest :r

[ Voor 16% gewijzigd door eth0 op 25-09-2003 20:21 ]

Verwijderd

eth0 schreef op 25 September 2003 @ 20:20:

Problemen zoals :? Zet er in het vervolg ook wat onderbouwing bij in de vorm van reviews en tests. Hier heeft natuurlijk niemand wat aan.

• eth0
  • Laatst online: 15-09-2025
Verwijderd schreef op 25 September 2003 @ 20:34:
[...]

Problemen zoals :? Zet er in het vervolg ook wat onderbouwing bij in de vorm van reviews en tests. Hier heeft natuurlijk niemand wat aan.
Ik heb ook eens zo'n zelfde switch aangeschaft en die wou niet werken icm met 3com kaarten, wel link geen data. Andere netwerk kaarten zoals van intel of realtek gaven geen problemen maar 3com's weigeren. De leverancier gaf ook aan dat er problemen met deze switch icm met 3com kaarten zijn.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
eth0 schreef op 25 september 2003 @ 20:37:
[...]

Ik heb ook eens zo'n zelfde switch aangeschaft en die wou niet werken icm met 3com kaarten, wel link geen data. Andere netwerk kaarten zoals van intel of realtek gaven geen problemen maar 3com's weigeren. De leverancier gaf ook aan dat er problemen met deze switch icm met 3com kaarten zijn.
uitermate slecht van een fabrikant van switches om de aparatuur niet te testen met de nics die het meest worden gebruikt

A wise man's life is based around fuck you

• Underground75
  • Laatst online: 07-08 07:20
raymonvdm schreef op 31 August 2003 @ 14:20:
2ehands.nl ?

Hoe werkt die van jou (ikm 3Com NICs)???

• MetalRush
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-03 11:23

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Ik HAD zelf de 8-poorts variant van de desktop Sweex.
Prima dingetje (maar bleek uiteindelijk te klein... was maar €38 oid dus heb nu een andere, met meer poorten, gekocht). Deze 8-poorter was overigens passief gekoeld en dat is, voor thuis, best wel lekker; ik heb namelijk ook een 24-poorter (no-name) thuis gehad met active cooling (3 fans) en daar werd ik niet echt vrolijk van...
AL mijn systemen hebben 3Com aan boord en ik heb nooit problemen gehad met verbindingen, onderling danwel i-net.
Nu KAN het zijn dat de 16-poorter een andere backplane of chipset heeft... maar dat denk ik niet.
Kijk anders even in (andere) nieuwsgroepen en storyboards op ervaringen/problemen.
(nu heb ik overigens een LinkSYS 16-poorter i.c.m. een LinkSYS WAPR - erg goeie ervaringen kan ik jullie zeggen).

Keep smiling... it makes people wonder what you're up to :)

• BoyGenius
  • Niet online

BoyGenius

While things go boom...

Topicstarter
eth0 schreef op 25 september 2003 @ 20:20:

Trouwens, ik ken niemand in mijn omgeving die een 3com nic in zn pc heeft, want dat is het gewoon niet waard, die realtek dingetjes werken net zo goed, dus waarom een retedure 3com er in zetten?

Kijk voor een bedrijf ofzo kan ik het mij voorstellen, maar voor de thuisgebruiker....

Maja ik zal het testen als ik hem binnenheb :)

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-07 08:52
BoyGenius schreef op 25 September 2003 @ 22:24:
[...]

Trouwens, ik ken niemand in mijn omgeving die een 3com nic in zn pc heeft, want dat is het gewoon niet waard, die realtek dingetjes werken net zo goed, dus waarom een retedure 3com er in zetten?

Kijk voor een bedrijf ofzo kan ik het mij voorstellen, maar voor de thuisgebruiker....

Maja ik zal het testen als ik hem binnenheb :)
Dit gaat alleen wel over 19" switchen :)
Die vind je ook maar zelde bij iemand thuis,
wat jij nu zegt klopt dus niet helemaal B)

• BoyGenius
  • Niet online

BoyGenius

While things go boom...

Topicstarter
Weezer-DC schreef op 25 September 2003 @ 22:30:
[...]

Dit gaat alleen wel over 19" switchen :)
Die vind je ook maar zelde bij iemand thuis,
wat jij nu zegt klopt dus niet helemaal B)
Hij is eigenlijk ook niet voor thuisgebruik bedoelt, voor een lanparty, maar daar heeft ook niemand een 3com nic... (degenen die komen)

Tja misschien dat ik hem thuis ooit es gebruik, maar ik heb hier al een router staan, dus veel nut heeft het niet.

Maarja, ik zelf hecht weinig waarde aan de zogenaamde 'a-merken'.

Als het een professioneel netwerk moest zijn, kijk dan is het wat anders :)

• Olaf van der Spek
  • Niet online
BoyGenius schreef op 25 September 2003 @ 22:24:
Ik heb een 3com etherlink 3 ISA in m'n PC ;->
Werkt prima met een goedkope 16p edimax switch.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

3c905 kosten niet zo duur hoor. Zijn de enige die ik heb. Op 1 3c980 na. Dit alles op een el-cheapo Sitecom Switch 8 poorten (toen was dit nog niet echt cheap overigens >:))
Dus dat bijna niemand 3com heeft, lijkt me sterk.

Ey!! Macarena \o/

• BoyGenius
  • Niet online

BoyGenius

While things go boom...

Topicstarter
RaZ schreef op 25 september 2003 @ 22:52:
3c905 kosten niet zo duur hoor. Zijn de enige die ik heb. Op 1 3c980 na. Dit alles op een el-cheapo Sitecom Switch 8 poorten (toen was dit nog niet echt cheap overigens >:))
Dus dat bijna niemand 3com heeft, lijkt me sterk.
Bijna niemand die ik ken, heeft een 3com kaartje, ja ik zelf heb nog een oud isa gevalletje, maar ja daar doe ik ook niks meer mee.

iig laten we weer ontopic gaan en de 3com v Realtek/weet-ik-veel-wat-voor-andere-vage-merken nic discussie staken :)

• M14
  • Laatst online: 31-07 12:11

M14

BoyGenius schreef op 25 September 2003 @ 22:59:
[...]

Bijna niemand die ik ken, heeft een 3com kaartje, ja ik zelf heb nog een oud isa gevalletje, maar ja daar doe ik ook niks meer mee.

iig laten we weer ontopic gaan en de 3com v Realtek/weet-ik-veel-wat-voor-andere-vage-merken nic discussie staken :)
Om toch nog even door te gaan over het onderwerp :) : Als die switch nou niet werkt met een 3com nic, dan heb je toch wel een probleem. Misschien heeft nu niemand zo'n nic, maar over een jaar wel (ik neem aan dat je over een jaar nog steeds dat ding gebruikt :P ).

Verder zijn 3com/intel nic's toch echt beter dan realtek/sitecom nic's. Alle systemen op het Fontys Eindhoven zijn voorzien van 3com nic's. Dat hebben ze niet voor nix gedaan.

Ik heb voor mijn netwerk ook een lowbudget desktop switch. Hij doet het opzich niet slecht (met 3 pc's). Maar als je er 5 aan hebt hangen, en je gaat tegelijk data over pompen, dan gaat het gewoon gruwelijk traag. En waarom gaat dat nou traag?? -->> Dat is heel simpel. Je hebt misschien wel 100 mbit per poort, maar de switch heeft ook intern een maximale datatraffic. Bij lowbudgetspul is dat veel te laag.

Ik zit dus ook te denken om een andere switch te kopen. Waarschijnlijk word dat de 3Com 3c17300. Dat is een 24-poorts 10/100 mbit switch met 2x 10/100/1000mbit uplink. Verder is ie managable.

Voor de A-merken: je betaald er misschien wel dik voor, maar meestal (uitzonderingen daar gelaten) is de performance veel beter dan de B-merken.

Maar als je dat ding wilt kopen (ondanks er kans is dat de 3com nic's niet werken), ik hou je echt niet tegen. Ik waarschuw je alleen dat goedkoop misschien duurkoop kan worden :)

[ Voor 4% gewijzigd door M14 op 26-09-2003 11:57 ]

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

• BoyGenius
  • Niet online

BoyGenius

While things go boom...

Topicstarter
M14 schreef op 26 September 2003 @ 11:55:
[...]

Om toch nog even door te gaan over het onderwerp :) : Als die switch nou niet werkt met een 3com nic, dan heb je toch wel een probleem. Misschien heeft nu niemand zo'n nic, maar over een jaar wel (ik neem aan dat je over een jaar nog steeds dat ding gebruikt :P ).

Verder zijn 3com/intel nic's toch echt beter dan realtek/sitecom nic's. Alle systemen op het Fontys Eindhoven zijn voorzien van 3com nic's. Dat hebben ze niet voor nix gedaan.

Ik heb voor mijn netwerk ook een lowbudget desktop switch. Hij doet het opzich niet slecht (met 3 pc's). Maar als je er 5 aan hebt hangen, en je gaat tegelijk data over pompen, dan gaat het gewoon gruwelijk traag. En waarom gaat dat nou traag?? -->> Dat is heel simpel. Je hebt misschien wel 100 mbit per poort, maar de switch heeft ook intern een maximale datatraffic. Bij lowbudgetspul is dat veel te laag.

Ik zit dus ook te denken om een andere switch te kopen. Waarschijnlijk word dat de 3Com 3c17300. Dat is een 24-poorts 10/100 mbit switch met 2x 10/100/1000mbit uplink. Verder is ie managable.

Voor de A-merken: je betaald er misschien wel dik voor, maar meestal (uitzonderingen daar gelaten) is de performance veel beter dan de B-merken.

Maar als je dat ding wilt kopen (ondanks er kans is dat de 3com nic's niet werken), ik hou je echt niet tegen. Ik waarschuw je alleen dat goedkoop misschien duurkoop kan worden :)
Ik heb de switch al besteld en volgens ervaringen hier op tweakers en de reviews die ik heb gelezen zit het met de backplane nog wel redelijk goed met dit 19 inch geval van sweex. Maar ik ben het met je eens dat de switches van 3com etc. veel beter zijn, maarja daar heb ik echt het geld niet voor.

Overigens is het lang niet bij iedereen zo dat deze switch niet werkt met 3com nic's dus ik merk het dan wel, anders kunnen we nog altijd wat uplinken ofzo :P

• ThaHandy

ThaHandy

Discovery Channel

eth0 schreef op 25 september 2003 @ 20:20:

idd ik has een sweex 16 poorts
connection loss enzw heel vaag.. nu met 3com switch no problemo :)

[ Voor 7% gewijzigd door ThaHandy op 26-09-2003 23:26 ]

• M14
  • Laatst online: 31-07 12:11

M14

BoyGenius schreef op 26 September 2003 @ 15:31:
[...]

Ik heb de switch al besteld en volgens ervaringen hier op tweakers en de reviews die ik heb gelezen zit het met de backplane nog wel redelijk goed met dit 19 inch geval van sweex. Maar ik ben het met je eens dat de switches van 3com etc. veel beter zijn, maarja daar heb ik echt het geld niet voor.

Overigens is het lang niet bij iedereen zo dat deze switch niet werkt met 3com nic's dus ik merk het dan wel, anders kunnen we nog altijd wat uplinken ofzo :P
t is misschien nu wat laat omdat je het ding al besteld hebt, maar had je niet het volgende kunnen doen: Een 3com switch kopen, en het bedrag met wat meer man delen. Dat jij bijvoorbeeld 150 euro betaald, en dan de rest verdelen onder 10 man (van de lan-groep). Dit met als voorwaarde dat jij het ding altijd thuis hebt als er geen lan is.

Oke, het kan wat lastig zijn omdat je dan niet 100% eigenaar bent, maar als er goede afspraken zijn lijkt mij dit geen probleem.

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

• BoyGenius
  • Niet online

BoyGenius

While things go boom...

Topicstarter
M14 schreef op 27 september 2003 @ 00:08:
[...]

t is misschien nu wat laat omdat je het ding al besteld hebt, maar had je niet het volgende kunnen doen: Een 3com switch kopen, en het bedrag met wat meer man delen. Dat jij bijvoorbeeld 150 euro betaald, en dan de rest verdelen onder 10 man (van de lan-groep). Dit met als voorwaarde dat jij het ding altijd thuis hebt als er geen lan is.

Oke, het kan wat lastig zijn omdat je dan niet 100% eigenaar bent, maar als er goede afspraken zijn lijkt mij dit geen probleem.
Heb ik aan gedacht, maar dat zou dan erg duur worden, voor mij en de lan-gangers. Dus hebben we met zn allen besloten om maar een budget switch aan te schaffen.

Ik heb hem thuis al geprobeerd en hij werkt tot nu toe perfect. Met een 3com kaartje heb ik het nog niet geprobeerd, maar dat zal ik binnenkort toch eens proberen.

• dude123
  • Laatst online: 13-05-2022

dude123

Linux addict

t nadeel van die kleine switches is da ze met een bos kabels eraan nogal snel afvalen. of er moet al weer ducktape aan te pas komen :+

voor de rest vind ik ni echt een verschil

[ Voor 15% gewijzigd door dude123 op 28-09-2003 13:03 ]

Meneer 1000 has spoken......

Verwijderd

M14 schreef op 26 september 2003 @ 11:55:
[...]Verder zijn 3com/intel nic's toch echt beter dan realtek/sitecom nic's. Alle systemen op het Fontys Eindhoven zijn voorzien van 3com nic's. Dat hebben ze niet voor nix gedaan...
Wij hebben toch constant problemen met WOL op school, wat wel handig is bij het clonen, als het werkt :/
Daarom stappen we juist over naar Realtek :z

• FatalError
Ik heb ook weleens n 3Com vervangen door n Realtek waarna er geen problemen meer waren. Met Intel heb ik overigens geen slechte ervaringen.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
BoyGenius schreef op 30 August 2003 @ 12:27:
[...]

Die "gewone" sweex switch wordt idd loeiheet, als ik jou was zou ik gewoon voor de 19" variant gaan die andere komt ook wat krakkemikkig over (ik spreek uit ervaring).

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• BoyGenius
  • Niet online

BoyGenius

While things go boom...

Topicstarter
KaMiKaZe schreef op 28 september 2003 @ 14:51:
[...]

Die "gewone" sweex switch wordt idd loeiheet, als ik jou was zou ik gewoon voor de 19" variant gaan die andere komt ook wat krakkemikkig over (ik spreek uit ervaring).
Hij is al gekocht hoor :+

Lezen mensen ;)

• Freek
  • Laatst online: 22-06 16:30
Zou dat ding ook trunking ondersteunen?

• BoyGenius
  • Niet online

BoyGenius

While things go boom...

Topicstarter
thacow schreef op 28 September 2003 @ 17:54:
Zou dat ding ook trunking ondersteunen?
In de handleiding staat het volgende (maar ben bang dat ze niet deze switch er mee bedoelen)

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/boygeniustk/switch.jpg

srry voor layout verneuken (tis maar klein beetje ;) )

Trunking staat er wel tussen....

En hoe zit dat met dat theoretisch 80 MB/s doorvoeren? (is dat backplane van dit geval ofzo :? )

[ Voor 13% gewijzigd door BoyGenius op 28-09-2003 18:19 ]

• Olaf van der Spek
  • Niet online
BoyGenius schreef op 28 September 2003 @ 18:16:
En hoe zit dat met dat theoretisch 80 MB/s doorvoeren? (is dat backplane van dit geval ofzo :? )
Dat is een fout. Een 16p switch kan 1600 mbit/s max verwerken.

[ Voor 35% gewijzigd door Olaf van der Spek op 28-09-2003 19:21 ]

• BoyGenius
  • Niet online

BoyGenius

While things go boom...

Topicstarter
OlafvdSpek schreef op 28 September 2003 @ 19:20:
[...]

ja ik dacht al, 100mbit x 16 = 1600mbit
1600 mbit delen door 8 = 200 mbyte

is dan de backplane van deze switch 1,6 gbit (200mbyte)?
of doe ik nu iets verkeerd :+

• Olaf van der Spek
  • Niet online
BoyGenius schreef op 28 september 2003 @ 19:29:
[...]

ja ik dacht al, 100mbit x 16 = 1600mbit
1600 mbit delen door 8 = 200 mbyte

is dan de backplane van deze switch 1,6 gbit (200mbyte)?
of doe ik nu iets verkeerd :+
Waarschijnlijk wel, maar dat zou in de docs moeten staan.

• BoyGenius
  • Niet online

BoyGenius

While things go boom...

Topicstarter
OlafvdSpek schreef op 28 September 2003 @ 19:34:
[...]

Waarschijnlijk wel, maar dat zou in de docs moeten staan.
hmm dat staat het dus niet, maja sweex he :p
of zou hij dan een backplane van 80mbyte/s hebben, zodat iedere poort geen 12,5 mbyte heeft maar 5 mbyte? (als tie vol zit natuurlijk)

• FatalError
3200 mbit/s :) (full-duplex, wat over n half-duplex backplane moet)

• BoyGenius
  • Niet online

BoyGenius

While things go boom...

Topicstarter
FatalError schreef op 28 september 2003 @ 19:46:
3200 mbit/s :) (full-duplex, wat over n half-duplex backplane moet)
ah kijk licht in de duisternis :+

ok, nou ja als het maar werkt :p

Verwijderd

OlafvdSpek schreef op 28 September 2003 @ 19:20:
[...]

Dat is maar net hoe je het bekijkt. Veel fabrikanten geven het dubbel aan en rekenen één verbinding als 200Mbit. Dit omdat ze Full Duplex als een dubbele belasting rekenen.
Je zult vaker zien dat een 16-poorter een 3,2Gbit backplane heeft. 24-poorters zitten vaak op 4,8Gbit.

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Verwijderd schreef op 28 September 2003 @ 19:48:
Dat is maar net hoe je het bekijkt. Veel fabrikanten geven het dubbel aan en rekenen één verbinding als 200Mbit. Dit omdat ze Full Duplex als een dubbele belasting rekenen.
Je zult vaker zien dat een 16-poorter een 3,2Gbit backplane heeft. 24-poorters zitten vaak op 4,8Gbit.
Dat klopt. De data kan inderdaad dubbel over het backplane gaan.

Verwijderd

BoyGenius schreef op 29 augustus 2003 @ 18:32:
[...]

Heb ff gegoogled, maar niet echt reviews gevonden, en al helemaal niet van de 19" versie, over de chips kon ik ook niets vinden.

Maar ik had opeens een helder moment :+ en toen heb ik maar een emailtje naar Sweex NL gestuurd met dezelfde vraag, nu maar hopen dat ik antwoord krijg, want ik ben best wel benieuwd :)

Als ik antwoord heb horen jullie het...

edit:

jullie mogen natuurlijk gewoon doorposten in dit draadje hoor :P
En al wat gehoord van ze? Ik had ook vragen over de 19 inch serie switch van ze en verzocht om meer informatie. Kreeg redelijk vlot een mailtje terug van iemand die mij niet verder kon helpen met de mededeling dat ik snel antwoord zou krijgen van zijn chef. Twee weken later geen reactie, dus ik stuur nog eens een vriendelijk mailtje, nooit meer wat van gehoord, helaas.

Heeft iemand ondertussen al goede/slechte ervaring met deze switch (16 of 24 poorts versie)? Zit er trouwens een (lawaaierige?) ventilator in? Het zou handig zijn om de fabrikant te achterhalen, dus als iemand die zo'n ding heeft het FCC nummer kan posten 8)......

• Judaz
  • Niet online

Judaz

--->) . (<---

nog een ander verschil is vaak het geluidsnivo van de fans.
een 19 inch maakt vaak meer herrie. Ik weet niet of dat bij dit type ook zo is.....

Verwijderd

Judaz schreef op 06 november 2003 @ 16:48:
nog een ander verschil is vaak het geluidsnivo van de fans.
een 19 inch maakt vaak meer herrie. Ik weet niet of dat bij dit type ook zo is.....
Ja precies, dat wil ik dus ook graag weten. Iemand hier met antwoorden??

• BoyGenius
  • Niet online

BoyGenius

While things go boom...

Topicstarter
srry voor het late reageren.

Ik heb deze switch met veel plezier gebruikt op een lanparty en hij voldeed prima je kon makkelijk leechen en gamen tegelijk dus niks mis mee! :)

Van Sweex heb ik dus nooit weer wat gehoord :/ maarja...

En van fans heb je geen last, die zitten niet in deze switch, is ook niet nodig, want hij wordt helemaal niet heet :)

Verwijderd

Misschien klinkt heel dom maaar,

Is het niet zo dat er in de verschillende punten veel verschillen zitten tussen de:
16 ports, 16 ports 19" of 24 ports 19", lijkt me bij sweex niet, maar als je een sweex met een dell of 3Com switch bekijkt is er denk wel verschil.

Me eigen dell switches zitten flinke print platen in, en in een 16 ports sweex desktop ding niet volgens mij.

Kijk eens naar de volgende punten:

Switching Capacity

Forwarding Rate

Verwijderd

Tja dat is nu net het probleem, hoezo duidelijke specificaties en documentatie :'( en echt antwoord op vragen per mail krijg je dus ook niet. van SWEEX..
Zou mooi zijn als iemand even kon uitzoeken wie de fabrikant van dat ding is, wie doet er ff een FCC check of post het nummer? Dan weten we misschien meer specs te vinden 8) Klinkt tenminste niet slecht als ze een LAN party goed doorstaan :*)

• BoyGenius
  • Niet online

BoyGenius

While things go boom...

Topicstarter
code:
1
2
LA300010\6B    (0210)
Y-#CC101861    000031

dit staat op het stickertje op de onderkant van het apparaat :) have phun with it 8) B)

Verwijderd

Bedankt voor de moeite... Het is helaas een sticker van Sweex, kan er niets bij vinden. Misschien staat er geen FCC nummer op dat ding :| Zal ze nog wel eens een mailtje sturen })
Pagina: 1