Wireless Router krijgt geen chello IP

Pagina: 1
Acties:

• SEFje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-03 11:51
Ik ben net bezig bij een vriend een WLAN op te zetten met als access point een SMC 54Mbit/s Wireless Broadband Router. Nu werkt het WLAN gedeelte vrij goed; ik kan dus op het router controle panel komen, maar daar staat dat hij de DHCP server niet kan vinden (die van chello dus, want hij is zelf ook een (interne) DHCP server en die werkt wel aangezien de computers allemaal een IP krijgen).

Toen heb ik dus chello gebeld (en aan de lijn gekregen :+ ) en die zeiden dat ze hem ook niet konden zien.

Het MAC-adress wat de router gebruikt staat ingesteld op het MAC-adress wat bij chello ook geregistreerd is, dus daar is niet echt een probleem. Het modem zit wel in de router geplugged dus daar ligt het ook niet aan ;)

Tja verder heb ik geen idee, ik heb zelf alleen ervaring met het installen van normale (niet wireless) routers, maar dit ding werkt eigenlijk gewoon pcies etzelfde.

Verwijderd

Hoe heb je die router ingesteld?

• SEFje
Wat bedoel je precies?
Hij staat ingesteld op Dynamic IP.
Bij deze router kun je daar verder alleen MAC adress en Host name specificeren. Maar volgens mij is de hostname al niet meer vereist bij chello he?

• NuKeFaCe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Nope .. gewoon DHCP aanzetten en zorgen dat je het mac adress gecloond hebt (dus mac adress van pc gebruiken waar de verbinding vroeger opzat)

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
of als het niet lukt gewoon Chello bellen dat je een nieuwe pc hebt en dan het MAC adres van de Router doorgeven. Vaak gedaan en het werkt perfect en geen gecloon nodig.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-08 17:22

SED

Het is toch zo dat je modem het adres krijgt?
Die geeft eventueel verkeer door aan je router, dacht ik .

Copyright and left by SED...

• SEFje
Ja ik heb chello al gebeld en die zien uberhaubt geen activiteit achter het modem; volgens mij als je een Router hebt staan zonder correct Mac adress kunnen ze hem toch al zien.
Bovendien heb ik de router al het MACadres gegeven wat chello verwacht (via clone adress zeg maar)

• eRRoR.InSiDe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:36
SEFje schreef op 29 August 2003 @ 19:06:
Ja ik heb chello al gebeld en die zien uberhaubt geen activiteit achter het modem; volgens mij als je een Router hebt staan zonder correct Mac adress kunnen ze hem toch al zien.
Bovendien heb ik de router al het MACadres gegeven wat chello verwacht (via clone adress zeg maar)
hieruit volgt volgens mij dat je verbinding tussen je kabelmodem en je router niet goed is. Heb je wel link? Is de kabel die er tussen zit 100% goed. Want dit lijkt er gewoon op dat die kabel niet goed is. Zelfs als je namelijk een verkeerd MAC hebt moet je een IP krijgen. Hoe moeten ze anders controleren of het MAC het goede is?

• SEFje
eRRoR.InSiDe schreef op 29 augustus 2003 @ 20:08:
[...]

hieruit volgt volgens mij dat je verbinding tussen je kabelmodem en je router niet goed is. Heb je wel link? Is de kabel die er tussen zit 100% goed. Want dit lijkt er gewoon op dat die kabel niet goed is. Zelfs als je namelijk een verkeerd MAC hebt moet je een IP krijgen. Hoe moeten ze anders controleren of het MAC het goede is?
Ja dat is het vreemde; het WAN lampje op de router gaat wel branden, maar dat doet ie waarschijnlijk al zodra je er een RJ-45 stekker insteekt :?
Ik gebruik gewoon de meegeleverde kabel. Ik heb wel geprobeerd hem aan de oude chello kabel te hangen, maar dan staat de router op een plaats waar ik met mijn andere computer geen bereik meer heb. maar misschien wel een idee om nog even met die kabels te klooien, wat voor kabel moet er ook alweer tussen de modem en de router? gewoon straight toch?

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-06 11:13

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Effe chello bellen en effe vragen of ze je account willen flushen, dit wil nog wel eens helpen bij dit soort problemen.

[ Voor 4% gewijzigd door SithWarrior op 31-08-2003 18:34 ]

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Verwijderd

volgens mij is het als je netwerkapparaat --> netwerkapparaat wil koppelen een crossed moet gebruiken... heb je dat al gedaan?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 augustus 2003 @ 18:44:
volgens mij is het als je netwerkapparaat --> netwerkapparaat wil koppelen een crossed moet gebruiken... heb je dat al gedaan?
Het Chello modem fungeert als bridge (je ziet hem ook niet in een tracert naar het internet b.v.). Dus gebruik je gewoon een normale kabel.
Pagina: 1