Ik ben net bezig bij een vriend een WLAN op te zetten met als access point een SMC 54Mbit/s Wireless Broadband Router. Nu werkt het WLAN gedeelte vrij goed; ik kan dus op het router controle panel komen, maar daar staat dat hij de DHCP server niet kan vinden (die van chello dus, want hij is zelf ook een (interne) DHCP server en die werkt wel aangezien de computers allemaal een IP krijgen).
Toen heb ik dus chello gebeld (en aan de lijn gekregen
) en die zeiden dat ze hem ook niet konden zien.
Het MAC-adress wat de router gebruikt staat ingesteld op het MAC-adress wat bij chello ook geregistreerd is, dus daar is niet echt een probleem. Het modem zit wel in de router geplugged dus daar ligt het ook niet aan
Tja verder heb ik geen idee, ik heb zelf alleen ervaring met het installen van normale (niet wireless) routers, maar dit ding werkt eigenlijk gewoon pcies etzelfde.
Toen heb ik dus chello gebeld (en aan de lijn gekregen
Het MAC-adress wat de router gebruikt staat ingesteld op het MAC-adress wat bij chello ook geregistreerd is, dus daar is niet echt een probleem. Het modem zit wel in de router geplugged dus daar ligt het ook niet aan
Tja verder heb ik geen idee, ik heb zelf alleen ervaring met het installen van normale (niet wireless) routers, maar dit ding werkt eigenlijk gewoon pcies etzelfde.