DVD beschadigd

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier deel 1 van LOTR en hoorde/zag dat deel 2 nu ook al beschikbaar is op DVD, dus ik dacht van laat ik eens even de DVD uit de kast pakken en even mijn geheugen verfrissen.
Wat blijkt nu met al het uitgeleend |:( van LOTR1 en met het veel (onzorg)vuldig gebruikt is mijn DVD toch wel een beetje beschadigd;(. Tijdens het afspelen van de DVD stop en hapert hij ergens bij 1:20 uur, je kunt wel via selectionscreen het volgende hoofstuk selecteren vervolgens terug spoelen (niet te ver natuurlijk) en dan weer verder kijken.
De onderkant zit vol met lichte en en een plek met veel zwaardere krasjes, schoonmaken heeft weinig zin gehad, de bovenkant is gewoon goed dus daar is niks aan de hand.

Ik heb het DVD'tje maar in de PC gestopt om eens te kijken hoeveel de DVD nou beschadigd is. Vervolgens DVD Decrypter opgestart en error skipping aangezet, na weet ik veel hoelang was ie uit eindelijk klaar.
Als je gaat kijken dan zie je de bekende vob bestanden van gemiddeld 1024 MB en nog een paar andere bestanden maar die behoren niet tot het hoofdfilm. 1 van de 1024 MB vob bestanden is bij mij niet precies 1024 MB maar iets van 1018 ofzo :( .
Dit betekend dus dat ik iets van 5 MB aan data kwijt ben en dat het precies in het hoofdfilm zit, maar dat het uiteindelijk maar 1 of 2 seconden is. Op zich geen probleem voor een film die bijna 3 uur duurt.

Ik heb met DVD Shrink geprobeerd om een kopie te maken van de bestanden die op de computer staan (alleen het hoofdfilm), maar op het moment dat ie dus op zoek gaat naar die 5 MB data die ik dus kwijt ben krijg ik een fout melding en stopt ie ermee.

Wat ik me afvroeg of er een programma bestaat die van de vob bestanden op mijn computer, opnieuw inleest en daar weer nieuwe vob/info bestanden van kan maken.

Op zich is het geen probleem dat er een krasje of wat dan ook op zit, omdat ik het toch al gezien heb enzo maar ik dacht dat er waarschijnlijk wel andere mensen/tweakers hier zijn die waarschijnlijk ook met beschadigde DVD zitten dan kunnen we met z'n allen eens kijken of het mogelijk is om toch een kopie te maken van een beschadige DVD. OK dan wel met een verlies van een paar seconden maar da's niet erg ... denk ik zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• droeftoeter
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-06 00:34
Lullig geval. Ik zou gewoon de DVD huren en daarvan een backup maken, dan speel je niet helemaal vals want je hebt het origineel immers ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theourgos
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-01 21:34
idd lullig. Ga gewoon naar de eerste de beste videotheek en vraag of ze hem kunnen polijsten. Gaat er een dun laagje af, maar de meeste krassen ben je kwijt.

Bij de FilmClub bij mij om de hoek doen ze het in ieder geval voor 2,50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-08 08:18
Vervelend. Ik heb zelf ooit een bekraste dvd goed gekregen met commandant (autolak polijstmiddel). Nadeel is echter dat als je het verknald dat je hem weg kan gooien. Indertijd had ik zoiets van "hij doet het nu toch niet dus erger kan het niet worden". Met draaiende beweging een aantal minuten zitten poetsen, daarna met het fijnere turtle wax erover en hij deed het weer. Is dus ook een optie (op eigen risico).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-04 00:45

XthinkZ

+3 Geniaal. :p

Je hebt dat spul om krassen op mobiele schermpjes weg te halen. Displex heet het volgens mij.

Misschien dat je daarmee die krassen aan de onderkant kant weghalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Doormiddel van Displex te typen in google ben ik vervolgens op deze website terecht gekomen http://www.polijstservice.nl/disc-reparatie.htm.
Ik ga het dus zeker bestellen om te kijken of er nog wat de redden valt, bedankt mede tweakers het gaat zeker lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb zelf ook wel eens displex gebruikt voor een DVD, dit werkt op zich prima.
De grotere krassen verdwijnen na wat stevig poetsen, maar je houdt er wel een boel hele fijne krasjes aan over.
Echter deze belemmeren het uitlezen door de DVD speler niet, je kunt dus dan wel een back up gaan maken.
Pagina: 1