[memorystick] niet toegangkelijk onder bedrijfsnetwerk

Pagina: 1
Acties:

• MrE
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-09-2025

MrE

Sugardaddy take me home..

Topicstarter
Mijn memorystick, die ik op het werk wil gebruiken om presentaties mee te sjouwen tussen de verschillende gebouwen, wordt wel herkent maar is niet toegangkelijk.

Normaliter wordt mijn memorystick herkent als F:, maar op de zaak zie ik wel het icoontje van 'hardware veilig verwijderen' in de systemtray verschijnen, maar daar houdt het dan ook op.
In de wandelgang werd mij door de helpdesk verteld dat de netwerk F: schijf de memorystick overruled (wordt dit dan niet automatisch de eerstvolgende vrije optie), en dat íe daarom niet te benaderen is (voor alle duidelijkheid, ze verbieden het dus niet, maar geven er nul prioriteit aan, omdat ze vanwege een reorganisatie wel wat beters te doen hebben)

Nu heb ik wat low-key probeerseltjes toegepast, maar die werkte niet.
Ook mijn geniale vondst om er een autostart menu op te zetten die mij mogelijkheid gaf om de sourcedisk aan te spreken, werkte niet.
Het configuratiescherm is voor een groot deel dichtgetimmerd door het systeembeheer, dus oplossingen moeten vrij basic zijn, en geen workaround zijn voor beveiligingsissues.

Iemand een idee?

het OS is Win XP proffesional

[ Voor 3% gewijzigd door MrE op 29-08-2003 16:04 . Reden: vis met rosti en gemengde salade ]

the -<::::::::::D is mightier than the <:::::::::[=@

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 05-08 15:21

Tags NL

Harmful or Harmless?

Normaliter wordt de eerst volgende vrije driveletter gebruikt als je een memorystick/pendrive voor het eerst in een 2000/XP machine stopt. Dus als je al tot E aan drives hebt, dan wordt het inderdaad F:

Maar als F: als bestaat als netwerkschijf dan zal hij een hogere letter moeten pakken, lijkt wel alsop de memorystick staat aangegeven wat voor driveletter het is of dat het misschien in je userprofile staat (Onwaarschijnlijk, maar je weet het maar nooit)

Als je op je pc waar het dus wel werkt, met de Disk Manager van XP de driveletter verandert naar X: (Of zo...) werkt het dan wel?

https://powershellisfun.com

• MrE

MrE

Topicstarter
Ik kan dat pas maandag effectief uittesten, maar bedankt voor de suggestie.

• MrE

MrE

Topicstarter
Helaas, het heeft niet gewerkt. De memorystick is henoemd naar X:, maar op het erk laat hij het nog steeds afweten.