Toon posts:

wireless USB dongle van PLanet werkt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ok right to the point van dit vreemde mysterie
We maken hier gebruik van de wireless internet connectie van Planet internet. De technologie heet USB dongle.
Alles werkt perfect op de huidige PC's echter er is een nieuwe PC bijgekomen.
Deze PC: 2800+ asus Nforce2 deluxe mobo werd geinstalleerd met win2K pro. Tot mijn grote verbazing werd na de in de installatie van USB dongle drivers geen connectie gemaakt. De LAN monitor gaf een dat de status: scanning was.. Normaal hoort dat icoonjte van de LAN monitor blauw te zijn maar naar 3 uur gewacht te hbben bleef hij rood. Toen heb ik ALLE win updates gedraaid.. zelfde verhaal geen con.
Nou het vreemde is dat op de PC die er naast staat alles het gewoon goed doet ook onder win2K. De wireless usb dingetjes zijn onderling uitgewisseld om zeker te zijn dat ze allebei werken.
Nu heb ik op de nieuwe PC winXP geinstalleerd en de USB dongle wordt wederom keurig geinstalleerd en herkent en de verbinding schiet ook aan!! in winXP dus wel :S.
Dus ik weer naar win2K.. zelfde verhaal geen connectie alle drivers ALLE updates en neehoor hij doet het niet. Op de andere win2K computer loopt ie rustig verder en no probs :(

Ik begrijp er niks meer van, ik heb alles geprobeerd, wie kan mij helpen!! thx

edit: de PC staan in dezelfde kamer.

Verwijderd

Topicstarter
nou moet ik er bij zeggen dat het de bedoeling is dat win2K erop komt anders had ik winXP erop laten staan maar dat is geen optie...

Verwijderd

Topicstarter
... weet niemand iets????

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-08 19:30
niet zo snel kicken aub ;)

kun je even uitleggen hoe het in eerste instantie aangesloten was?
Had je een wireless adsl-modem, of een modem met wireless acces point apart?

maar het werkt dus wel onder winXP en niet onder Win2K?

je moet zorgen dat in beide os'en alle instellingen hetzelfde staan..

Verwijderd

Topicstarter
je kan niks aan de instellingen veranderen. Je installeerd de software van het USB apparaatje en de connectie wordt gemaakt.

WAt ik vreemd vind is dat het overal werkt behalve op me nieuwe PC :S.

en dan wel weer met winXP :S, het slaat gewoon nergens op, ik snap er geen flikker meer van.
zzzzzzzzzzzzz

zzzzzzzz,

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2003 17:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
ok ff een foto'tje erbij zodat je kan zien welke USB dongle het is :D
http://www.jeroentje.cistron.nl/usb.jpg

Verwijderd

Topicstarter
k dit heeft dus duidelijk geen zin

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:27

Predator

Suffers from split brain

Nee dit heeft inderdaad geen zin.

Je bent al door Cereal aangesproken over je snel en ongeduldig gekick en je doet gewoon verder. Je schopt je eigen topic maar liefst 5 maal binnen de 5u.

Zoals je hier kan lezen:
http://gathering.tweakers.net/forum/faq/forumgedrag#not-done
Is het maar toegelaten om je topic een schop te geven na 24u.

Als je toch zo snel hulp nodig hebt dat je vindt dat je voorang op iedereen moet krijgen, bel dan even naar de helpdesk van Planet.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.