Asetek Waterchill: water verdampt langzaam...???

Pagina: 1
Acties:

• b-gone
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-06-2025
Ik heb deze set nu enige tijd (de versie met alleen CPU-blok) en sinds installatie moet ik om de 5 a 6 dagen het reservoir bijvullen. Ik dacht dat dit eerst met het warme weer van afgelopen maanden te maken had maar zelfs nu is het aan de orde. Ik heb alle radiator, leidingen en verbindingen nagelopen en die zijn echt zonder lekken, hose clamps (ik heb die bouwmarkt-gevallen gebruikt, niet de orginele ivm betere sluiting) zitten ook supervast. Dus daar kan het niet liggen.
Het plastic reservoir (doorzichtige deel) vertoont echter duidelijke sporen van verdamping (dit is zichtbaar als het waterniveau al enigszins gedaald is). Bij het verwijderen van het deksel zie ik ook duidelijk de condens erop, maar dat lijkt me een logische natuurlijke reaktie op moment dat er lucht in een warm-watersysteem gaat zitten. Gek genoeg zit het deksel gewoon goed vast (niet scheef o.i.d.) en als ik het gevulde reservoir omgekeerd op bijv. een stuk keukenpapier leg dan zijn er na een tijdje ook geen sporen van lekkage te zien.

Iemand suggesties?

Thnx

Verwijderd

Hoe heb je dan je slangen naar je reservoir lopen?

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-02 21:52
Het water verdampt heel langzaam door je slangen, maar 5-6 dagen is best wel extreem.

Mijn radiateur is wel lek, maar alleen als ik eraan zuig, en niet als ik erop blaas. Misschien heb jij iets gelijks?

• agent327
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10-2022

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

Zit er misschien nog lucht in je systeem (radiator, koelblok)?

Wanbeleid is ook beleid.

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:03

Exigence

dnkroz

agent327 schreef op 29 August 2003 @ 15:41:
Zit er misschien nog lucht in je systeem (radiator, koelblok)?
Dat maakt toch niets uit als het een gesloten systeem betreft. Gassen nemen altijd meer ruimte in als vloeistoffen :X

Als je siliconenslangen hebt kan het hoogstend daar doorheen gaan, maar als je elke week bij moet vullen is erg extreem.

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-01 16:38
maar als er nog gassen inzitten, dan komen die terecht in het reservoir en daalt dus de waterspiegel. Kan dus goed zijn dat er nog wat water in zit. En anders kan het water verdampt zijn en doordat die damp in het reservoir blijft of ergens anders zie je het water niet wat er wel is.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

• b-gone
De slangen lopen zoals Asetek het aanbeveelt (dus volgens handleiding). Dit schijnt volgens Asetek zelf overigens niets uit te maken.
Ikheb hier i.d.d. siliconenslang, maar bij een eerder (zelfbouw-)waterkoelingsprojectje heb ik hier nooit problemen me gehad.
En wat betreft lucht in het systeem (dus ook in het blok): ik begin elke keer weer zonder lucht maar dit komt er geleidelijk aan dus in.
Ik heb mijn radiator nog es gecontroleert maar echt, daaruit onsnapt nog geen druppel.

• 2bme
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-04-2024

2bme

Oude Tweakers addict...

Doet mij toch denken aan minimale lekkage door de siliconenslang.
En dan op het niveau dat je het niet kan zien, maar dat het als het ware zweet en verdampt...
Wat is je wanddikte van de slang?

Trouwens, om dit te testen, kun je slang voor slang tijdelijk even verwisselen voor de pvc slang die bij de asetek set zat...
Damn, op deze manier kun je niet eens op vakantie en je pc laten draaien.... (of natuurlijk een groot reservoir aanleggen.... hey.. dan is meteen die stelling ontkracht dat een groot reservoir geen nut heeft ;))

I used to be schizofrenic, but we're oke now... ;)

• Lennieboy83
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05-2024
Heb je dat draaiknopje op de dop van je reservoir losgedraaid :?

Als dat zo is verklaard dat dus je verdamping...

Verwijderd

Hoe heb je je waterkoeling in de kast opgesteld? Waar heb je je reservoir staan (onder of boven).
Heb zelf ook een asetek. Damp is altijd te zien in een reservoir met warm water.
Als de slangen water zouden doorlaten dan zou iedereen met deze slangen er ook last van hebben. Na 2 maanden 24/7 draaien met deze set geen verschil in niveau kunnen ontdekken.
Gas neemt niet meer ruimte in dan vloeistof: 1liter gas neemt evenveel ruimte in als 1 liter vloeistof. :P

• b-gone
De grap is; dit ZIJN de slangen uit de Asetek kit. Dus die zouden toch moeten voldoen. Zoals ik al postte die dop zit gewoon goed vast. Je kan het reservoir op z'n kop houden en er loopt niets uit

• pimpeters
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-02-2021
edit: shit ik gebruikte de search en kwam dit topic tegen niet gezien dat het van vorig jaar was sorry voor het kicken.

[ Voor 83% gewijzigd door pimpeters op 20-09-2004 16:21 ]

Pagina: 1